Dieta macrobiotica pentru toamna

Publicat: 18 Septembrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Dieta macrobiotica se schimba in functie de anotimp. Ying si Yang, rece si cald, ciclul anotimpurilor ofera un echilibru planetar care ghideaza semanatul si recoltatul.

Un plan de toamna pentru dieta macrobiotica poate reflecta tranzitia de la vara (Yang) la toamna si iarna (Ying). In urmatoarele randuri veti descoperi ca dieta macrobiotica nu este nici rigida si nici plictisitoare.

Principii

Dieta macrobiotica se bazeaza pe principiile fundamentale care stau la baza unei stari optime de sanatate. Unul dintre perceptele fundamentale ale dietei este faptul ca hrana este cheia pentru o sanatate buna si o viata lunga.

De asemenea, este important sa se consume fructe si legume proaspete de sezon, cultivate fara pesticide. Sodiul si potasiul sunt componente valoroase intr-o dieta macrobiotica si ajuta la furnizarea echilibrului.

Exista si convingerea ca in fiecare organism, exista o combinatie de forte opuse si complementare sau ying si yang si ca aceste forte trebuie sa fie echilibrate prin consumul de alimente corespunzatoare.

Orientari

Dieta macrobiotica standard este compusa din 50% cereale, 25% legume, 5-10% fasole si fructe de mare si 5% supe.

Pentru sezonul de toamna alegeti produse proaspete din piete sau magazine locale. Potrivite sunt varza, dovleacul si dovlecelul, hreanul.

Particularitati

La inceput, toamna vine insotita si de zile calduroase. Gradinile, de obicei, sunt pline cu fructe si legume. Tranzitia dietei dvs. macrobiotice de la vara la toamna trebuie sa implice fructe si legume proaspete, cultivate ecologic.

Castravetii, salata verde, morcovii pot fi incluse in meniurile dvs. Bucurati-va de salatele condimentate sau picante, ecouri ale Yangului caracteristic verii. Pe masura ce toamna inainteaza, veti incepe sa mancati supe calde, radacinoase si alimente de origine animala, daca nu sunteti vegetarieni.

Cand vremea se va raci, preparati supe calde cu legume de sezon, cum ar fi dovlecel, pentru a respecta filosofia macrobiotica. Intrucat jumatate din dieta se bazeaza pe cereale integrale, orezul brun sau salbatic gatit, ar putea fi un fel complementar, sanatos, de mancare. Gatiti-l cu sare de mare si alge marine pentru un aport echilibrat de sodiu.

Alimentele pentru dieta macrobiotica

Fructe si legume organice

Dieta macrobiotica incurajeaza consumul de fructe si legume ecologice cultivate local, de cat mai multe ori pe saptamana. Este recomandat sa consumati o varietate de legume cu frunze verzi, zilnic, pentru a va asigura ca nevoile dvs. de minerale, vitamine si aminoacizi sunt atinse.

Dieta recomanda produse organice in defavoarea produselor comerciale pentru a se evita pesticidele din toxine. Unii dintre sustinatorii dietei considera ca alimentele organice imbunatatesc starea de spirit a unei persoane.

Fructele si legumele incluse in dieta macrobiotica sunt fructele de padure, ciresele, merele, varza, spanacul, mustarul, prazul, mazarea, broccoli, ciupercile. Fructele de mare sunt considerate surse valoroase de calciu.

Cereale integrale

Cerealele integrale furnizeaza cantitati ridicate de substante nutritive cum ar fi vitamina B, fierul, seleniul, dar si fibre. Versiunile extreme de dieta macrobiotica presupuneau doar consumul de cereale integrale gatite.

Cerealele integrale reprezinta, o proportie de pana la 60% din dieta dvs., ceea ce inseamna ca va puteti bucura de mese care contin si fructe, legume sau seminte. Pentru a profita de beneficiile preparatelor din cereale integrale puteti sa le incorporati in diverse moduri in dieta dvs., in mod regulat.

Exemple de cereale integrale includ orez brun, orez salbatic, orz, mei, hrisca, porumb, quinoa, floricele de porumb, ovaz. Cerealele integrale pot furniza cantitati importante de proteine si sunt foarte importante in cazul dietei macrobiotice din care lipsesc proteinele de origine animala.

Leguminoase, nuci si seminte

Leguminoasele, nucile si semintele furnizeaza cantitati importante de proteine, fibre si nutrienti cum ar fi fierul, vitamina B si calciul. Se recomanda consumul a diferite tipuri de proteine, cum ar fi cele regasite in soia, fasole, linte, mazare, seminte de dovleac, seminte de floarea soarelui, migdale si arahide pentru o stare generala buna de sanatate.

Nucile si semintele ofera organismului grasimi saturate sanatoase, care incurajeaza absorbtia de nutrienti, imbunatatesc functia creierului si a inimii dar si nivelurile de colesterol.

Dieta macrobiotica incurajeaza consumul de alimente din soia, inclusiv tempeh si tofu. Leguminoasele sunt frecvent servite in supe sau alaturi de orez brun, fapt ce le transforma in proteine complete, o masa care ofera toti aminoacizii necesari corpului.

Peste si fructe de mare

Multe dintre dietele macrobiotice includ cantitati limitate de peste si fructe de mare sau cel mult portii modeste (doua-trei) pe saptamana. Totusi, pestele va fi consumat ca principala sursa de calciu, fier si vitamina D.

Este de preferat sa alegeti pestele gras cum ar fi somonul, tonul alb, halibutul si pastravul, bogati in acizi grasi omega-3. Aceste grasimi sunt benefice pentru sanatatea inimii si pentru reducerea inflamatiei. Suplimentele nutritive din peste si fructe de mare includ crevetii, codul, scoicile si midiile.

Alimente de evitat

Dieta macrobiotica nu are rolul de a vindeca sau trata boli. Trebuie sa cereti sfatul medicului inainte de a urma aceasta dieta, pentru a sti daca este potrivita pentru dvs.

Este important sa faceti incet modificarile din dieta si sa mancati trei mese sanatoase pe zi. Schimbarile drastice impuse intr-un plan de dieta, nu functioneaza. Atunci cand alegeti un plan de alimentatie macrobiotica anumite alimente trebuie evitate.

Toate alimentele de orgine animala sunt considerate daunatoare, asa ca trebuie sa evitati cat puteti carnea, produsele lactate si ouale. Mai mult, evitati si lactatele pe baza de soia sau inlocuitorii pentru ou.

Consumati cat mai putine alimente procesate. Evitati zaharul, indulcitorii si stimulentele cum ar fi cafeaua si unele condimente, cum ar fi ardeiul iute. Grasimile cum ar fi untul, untul de arahide si uleiurile vegetale se vor evita de asemenea.

Cu ajutorul dietei macrobiotice tranzitia dvs. de la vara la toamna si apoi la iarna va fi mai placuta. Acordati atentie si mediului si lucrurilor din jurul dvs.care sunt in continua schimbare. Aveti un rol important in ciclurile vietii si acestea sunt prezente in viata dvs.


Email

Citeste si despre:

Oficial: Romania va continua vaccinarea cu AstraZeneca, pentru toate categoriile de varsta! Oxford intrerupe testele clinice cu vaccinul AstraZeneca pe copii si adolescenti MedLife a identificat alte 92 de cazuri cu tulpina britanica din 92 de probe noi secventiate Testarea pentru COVID in farmacii ar putea incepe intr-o saptamana Lupta cu kilogramele dupa nastere - ce medicamente de slabit sunt recomandate MedLife a identificat 88 de cazuri noi cu tulpina britanica, din 94 de probe secventiate Ce ar trebui sa stii despre variantele si mutatiile SARS-CoV-2? Care este calea cea mai usoara prin care se transmite coronavirusul? Ce poti face pentru a nu te infecta? Persoanele imunizate complet ar putea renunta la masca in spatii inchise? Ce spune Valeriu Gheorghita Vaccinarea anti-COVID la copiii intre 12 si 15 ani ar putea incepe in aceasta vara