Ce nu stiati despre poftele alimentare?

Publicat: 30 Iunie 2017
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Multe persoane se confrunta cu fluctuatii ale greutatii cauzate de poftele alimentare pe care nu si le pot controla.

In cazul in care poftele sunt trecatoare, nu trebuie sa va faceti probleme, dar daca sunt persistente, atunci este bine sa luati masuri. Aceste pofte pot indica unele carente de minerale, vitamine sau acizi grasi, insa pot fi favorizate in egala masura si de factorii de stres.

Principalele pofte alimentare si explicatia lor

Pofta de ciocolata. Poate indica lipsa magneziului si/sau a vitaminei B, care ar trebui sa se regaseasca in dieta zilnica.

Totodata, pofta de ciocolata poate fi un indiciu al unei vieti stresante, agitate, indicand necesitatea de odihna si relaxare. Aceste pofte apar mai ales in perioadele premenstruale, de aici si nevoia de a manca ciocolata in anumite perioade ale lunii.

Este indicat sa nu consumati multe dulciuri, ci sa le inlocuiti cu nuci si seminte de in, dovleac, floarea soarelui, legume si fructe sau ciocolata neagra, saraca in zahar, cu un procent de cacao de 75% sau mai mare.

Pofta de sare. Poate indica o deshidratare. Sarea contribuie la mentinerea apei in organism, asa ca simtim nevoia de ceva sarat atunci cand nu avem suficienta apa in corp.

Cand simtiti nevoia de sarat incercati sa beti mai multa apa si pofta va disparea.

Pofta de carbohidrati (paine, paste, orez, cartofi). Carbohidratii influenteaza nivelul de serotonina (hormonul fericirii) din corp, ceea ce inseamna ca aveti nevoie de imbunatatirea starii de spirit.

Pofta de inghetata. Este foarte probabil sa reprezinte nevoia de grasimi sanatoase.

Desigur, cea mai buna alegere ar fi nucile, dar pentru persoanele care nu-si pot invinge totusi poftele exista si tipuri de inghetata organica, ce contine un nivel foarte scazut de zahar.

Pofta de carne. Este un semn care arata existenta carentei de fier, de acid folic sau de vitamina B12.

La femei este des intalnita mai ales in perioada menstruatiei sau inainte de aceasta si poate duce la aparitia anemiei feriprive sau la suprasolicitarea inimii, deci este o pofta care trebuie considerata in mod special. Este indicat sa consumati carne rosie, dar si linte, spanac, seminte de dovleac.

Pofta de produse de patiserie. Pateurile si alte produse de patiserie sunt nerecomandate, mai ales daca sunt consumate in cantitati mari.

Aceasta pofta se traduce prin nevoia organismului de azot si triptofan, dar si de crom. Pentru a va putea satisface pofta intr-un mod sanatos, ar trebui sa consumati nuci, migdale, caju, seminte de chia, banane si struguri.

Pofta de cafea. Cand simtiti dorinta irezistibila de a bea cafea inseamna ca va simtiti fara vlaga, lipsit de energie.

In realitate insa aveti nevoie de fosfor, sulf si fier, de aceea este indicat sa consumati fructe si legume in cantitati cat mai mari.

Fructele preferate sunt fructele de padure, iar legumele indispensabile sunt cele cu frunze verzi.

Pofta de branza. Este posibil sa sublinieze nevoia de calciu, dar si o carenta de acizi grasi.

Consumati cat mai multe fructe de mare, alge marine, seminte si ulei de in si canepa, peste.


Citeste si despre:

Adevaruri despre poftele alimentare Ce nu stiati despre piperul negru Dr. Horia Rosianu, aritmolog: Tulburarile de ritm ventriculare, o complicatie la distanta a infarctului miocardic Solutia ta naturala si intensa pentru candidoza! Ce ingrediente din detergenti de rufe pot provoca eczema ? Top 20 moduri de a rezolva tulburarile de anxietate si stresul Sanatate cu tratamente naturiste - depresia