Mancatul dezorganizat - inamicul siluetei si al sanatatii

Publicat: 22 Iulie 2016 | Actualizat: 14 Aprilie 2017
Autor: SfatulMedicului

Neglijarea meselor obligatorii, mancatul la ore haotice, lipsa unui echilibru intre aportul de glucide, proteine si lipide combinata cu sedentarismul si o hidratare insuficienta, toate acestea reprezinta obiceiuri nesanatoase.

Ele au impact atat asupra siluetei, cat si asupra starii fizice si psihice generale.

Cand mananci dezorganizat, intregul metabolism se da peste cap.

Te ingrasi, faci celulita si poti suferi de afectiuni ale sistemului digestiv.

Mancatul la ore fixe nu este singurul lucru care conteaza atunci cand vrei sa adopti un stil de viata sanatos. Mai trebuie sa fii atent si la ce alimente consumi. Poti ajunge sa ai o silueta de invidiat fara sa tii vreun regim de slabire strict, respectand doar cateva principii simple.

1.Mananca dimineata

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Omiterea micului dejun este cea mai mare greseala in materie de alimentatie. Un mic dejun sanatos trebuie sa contina un aport echilibrat de proteine, grasimi, glucide si fibre, astfel incat sa ofere energie pentru o jumatate de zi.

Tot ce manaci la micul dejun se transforma in energie, nimic nu se depune. Asa ca, daca vrei sa-ti mentii greutatea in limite normale, mananca dimineata.

Poti sa faci o omleta cu sunca sau sa adaugi in paharul cu iaurt natural doua linguri de fulgi de ovaz si o mana de seminte crude, amestecate cu fructe uscate, precum stafide, migdale, nuci, goji sau merisoare.

2. Consuma carbohidrati la masa de pranz

Un pranz sanatos, echilibrat, poate fi compus din 150 de grame de orez, cartofi sau alte alimente cu continut ridicat de carbohodrati si 200 de grame de carne.

Nu face greseala sa elimini grasimile sau carbohidratii din alimentatie in ideea ca vei slabi. Organismul isi va face depozite de grasimi din alte elemente, el avand o capacitate fantastica de autoaparare si reglare.

Pe de alta parte, risti sa depui mai multe kilograme decat ai dat jos, odata ce ai revenit la mancatul normal. Este efectul “yoyo” al tuturor curelor de slabire bazate pe reducerea drastica a aportului de grasimi sau glucide.

3. Ia cina inainte de ora 7

Seara trebuie sa mananci usor, in special proteine si fibre. Poti consuma carne la gratar cu salata, sau legume cu branza gatite in aburi sau la cuptor. Daca tii la silueta, evita pastele fainoase la masa de seara sau alte mancaruri bogate in carbohidrati.

4. Ia doua gustari pe zi

Intre mesele principale, e bine sa consumi fructe proaspete sau iaurt. Acestea te vor ajuta sa nu mai mananci seara si sa arzi mai multe calorii in timpul somnului.

5. Bea apa

Hidratarea este esentiala. Apa elimina toxinele din corp, ajutandu-te sa combati eficient celulita. Bea minim doi litri de apa pe zi si evita sucurile sau ceaiurile din comert. Acestea contin foarte mult zahar si predispun la multe afectiuni, cum ar fi diabetul, obezitatea sau bolile de inima.

6. Fa miscare

Nu trebuie sa faci sport de performanta, ca sa te mentii sanatos. E suficient sa mergi pe jos 30 de minute pe zi, daca nu esti amator de sala de forta sau fitness. Mersul cu rolele ori bicicleta sau voleiul cu prietenii sunt la fel de bune ca si mersul la sala.

7. Dormi suficient

Somnul slabeste. Organismul tau arde calorii chiar si atunci cand dormi. Odihneste-te suficient pentru a te pastra in forma. Un adult are nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte pentru a nu dezvota oboseala cronica.


Email

Energie in fiecare zitEnergie in fiecare zit

In care cartier din Bucuresti iti recuperezi cel mai repede investitia intr-un apartamentIn care cartier din Bucuresti iti recuperezi cel mai repede investitia intr-un apartament

Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?

Cum ne vorbeste subconstientul?Cum ne vorbeste subconstientul?

Citeste si despre:

STUDIU. Persoanele vaccinate anti-COVID sunt protejate impotriva noilor tulpini

Craniotomia cu pacientul treaz

Vorbitul raspandeste COVID-19 cel putin la fel de mult ca tusea, conform unui studiu

Sa intelegem depresia aparuta dupa o interventie chirurgicala

Vaccinul Pfizer ar opri transmiterea noului coronavirus, conform unui studiu

Antiinflamator natural pentru raceli si alte afectiuni

Rezolutia pentru 2021: am mai multa grija de sanatatea mea!

Rolul tratamentului compresiv in vindecarea ulcerului varicos

Hemoglobina glicozilata (HbA1C) in diabetul zaharat

Pot suplimentele sa ne protejeze de infectia cu SARS-CoV-2?

Vaccinarea anti-COVID va ramane voluntara si nu vor fi limitari de drepturi, precizeaza Comisia Europeana. Cati romani s-au vaccinat pana acum

STUDIU. O treime din pacientii cu COVID-19 se intorc in spital cu boli de inima, de ficat sau cu diabet

Studiu. COVID-19 ar putea deveni o boala sezoniera, la fel ca raceala obisnuita