5 alimente pe care nu trebuie sa le mananci niciodata inainte sa faci sport

Publicat: 01 Iunie 2016
Autor: SfatulMedicului

Intocmai ca o masina, corpul are nevoie de energie pentru a functiona, mai ales cand mergi la sala de sport.

Inainte cu una, doua ore de antrenament, este important sa nu mananci alimente nesanatose, precum cele de tip fast-food, dar nici briose, pizza sau sa bei sampanie.

Insa stiai ca exista unele produse despre care nu te-ai fi asteptat ca nu ai voie sa le mananci inainte sa faci miscare? Descopera despre ce alimente este vorba:

1. Verdeturi

In timp ce o dieta bogata in salate si legume este, in mod normal, minunata, verdeturile, precum varza, spanacul si broccoli pot provoca o stare de disconfort atunci cand o persoana face miscare.

Din cauza continutului ridicat de fibre, legumele cu frunze verzi pot provoca balonare. In loc de verdeturi, consuma un mix de fructe uscate si fulgi de ovaz.

2. Hummus

Nu exista nici o indoiala ca hummusul si boabele de fasole sunt o sursa importanta de proteine. Insa fasolea batuta si hummusul consumate inainte de a face sport predispun la aparitia senzatiei de balonare.

Astfel, iti va fi mult mai greu sa te concentrezi asupra exercitiilor pe care le ai de facut. In loc sa alegi aceste feluri de mancare, opteaza pentru cateva felii de branza slaba de vaci.

3. Paine

Indiferent de tipul de paine pe care il mananci in mod obisnuit, evita consumul acestui aliment inainte sa mergi la sala de sport. Nutritionistii spun ca, din cauza carbohidratilor pe care ii contine painea, poate favoriza aparitia balonarii si a inflamatiilor, daca o mananci inainte de sport.

Intr-adevar, iti da energie pentru sport, insa, pe de alta parte, are mai multe efecte negative. Alege tortilla,cu putin unt si o banana. Iti vor da energia de care ai nevoie, fara sa iti afecteze stomacul. O omleta este, de asemenea, potrivita inainte de antrenamentele de dimineata.

4. Seminte proaspete

In mod normal, semintele sunt recomandate in dieta zilnica, datorita uleiurilor sanatoase pe care le contin, dar si pentru ca sunt o importanta sursa de vitamine si minerale.

Insa ai grija sa nu le mananci inainte sa faci exercitii fizice, caci iti pot provoca un disconfort la stomac. Poti sa mananci o lingura de seminte, in combinatie cu cereale, fiind o combinatie recomandata de catre nutritionisti, datorita continutului de grasimi sanatoase, proteine si carbohidrati.

5. Mancaruri picante

Nimeni nu isi doreste ca in timp ce face sport sa il apuce crampele stomacale sau sa aiba arsuri. Acesta este riscul la care te supui daca mananci alimente picante inainte sa pleci la sala. De asemenea, nu face exces nici de mancaruri care contin aditivi artificiali si sare, caci pot favoriza retentia de apa si iti pot ingreuna sesiunea de exercitii.

Ideale sunt ouale, pentru ca sunt o sursa importanta de proteine, migdale, iaurt, carne de pui, carne de curcan si avocado. Nu uita sa te hidratezi, caci in timp ce depui efort fizic, organismul are nevoie de apa, ca sa nu suferi de deshidratare.

Un alt sfat de care sa tii cont este sa mananci la maximum doua ore de la antrenament, daca vrei sa depui masa musculara si sa ai un corp sculptat, ca de atlet.


Citeste si despre:

Cele mai frecvente 'povesti' pe care femeile le spun doctorilor 10 situatii care ar trebui schimbate in reactia parinte - copil Probleme digestive frecvente de sarbatori. Cauze, trucuri si medicamente utile Melasma – cea mai raspandita afectiune a pielii post sezon cald Remediul natural impotriva gripei! Durerea ca factor de stres in tratamentul de recuperare functionala a articulatiei genunchiului Cum sa imbatranim sanatos 50 de sfaturi pentru imbunatatirea dietei Obezitatea Hipotensiunea arteriala