Pericolul dietelor restrictive

Publicat: 17 Iulie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Dieta restrictiva nu este singura modalitate de a slabi. Cel mai bun regim de slabire trebuie sa debuteze cu dezvoltarea unui plan zilnic de alimentatie sanatoasa, urmat de o crestere moderata a activitatilor fizice, pentru a arde mai multe calorii.

Dietele restrictive prezinta mai multe riscuri decat beneficiile pe care ar putea sa le furnizeze. Cele mai multe dintre persoanele care au urmat aceste tipuri de diete au recastigat kilogramele pierdute. In plus, o dieta restrictiva ar putea reprezenta un pericol pentru sanatatea unei persoane.

Corpul are nevoie de nutrienti

Majoritatea programelor dietetice restrictive se concentreaza pe reducerea cantitatii de alimente sau substante nutritive, cum ar fi carbohidrati, grasimi sau proteine.

Daca un anumit grup de alimente lipseste din dieta poate exista un decalaj in nutritie, iar acest lucru va crea un deficit pe termen lung care poate cauza numeroase probleme de sanatate.

Lipsa anumitor substante nutritive este una dintre principalele cauze ale poftelor care pot duce la crestere in greutate sau alte tulburarilor de alimentatie.

Metabolismul are nevoie de calorii

Daca aportul caloric este limitat, organismul va incetini metabolismul si atunci cand nu veti mai urma dieta si aportul alimentar revine la normal, corpul nu va mai arde atat de multe calorii.

Ca atare, greutatea pierduta va reveni, doar prin consumul normal de alimente. Aportul caloric limitat afecteaza metabolismul si poate avea impact si asupra functiei tiroidiene.

Ineficienta dietelor restrictive

Dietele restrictive nu au un efect de durata. Acestea pot fi de scurta durata si pot avea un impact pozitiv asupra vietii sociale, relatiilor si starii de bine, dar rezultatele dietelor restrictive sunt doar pe termen scurt.

Persoanele care le urmeaza vor face excese alimentare sau alegeri nutritive inadecvate pentru a echilibra privarea de alimente. Un stil de viata echilibrat care va include o varietate de alimente sanatoase si activitate fizica de durata, este cel mai bun mod de a combate poftele si de a mentine metabolismul activ.

O dieta sanatoasa si cateva schimbari minore ale stilului de viata pot duce la o pierdere placuta in greutate, fara efort, dar cu satisfactie.

Obiceiuri inadecvate de dormit

Somnul este foarte important pentru o stare buna de sanatate si pentru a pierde in greutate in mod corespunzator. Unii dintre oamenii care urmeaza diete restrictive au un somn neodihnitor si vor fi lipsiti de energie pe tot parcursul zilei.

Scaderea capacitatii de concentrare

Diminuarea capacitatii de concentrare si durata scurta a atentiei sunt semnale distinctive ale deficitului de atentie. Persoanele care urmeaza dieta restrictiva au remarcat o scadere a abilitatii lor de a se concentra si incapacitatea de a finaliza proiecte simple.

Depresia si anxietatea

Atunci cand o persoana este mereu dezamagita de sine si nu isi atinge obiectivele stabilite ar putea sfarsi prin a fi foarte dezamagita si nemultumita de propria viata. Cei care aleg dietele restrictive au aceleasi modele de gandire si pot experimenta, depresie, anxietate si chiar atacuri de panica.

Toate aceste argumente ar trebui sa va convinga de faptul ca urmarea unei diete restrictive nu este o idee buna. Indicat ar fi sa va dezvoltati un plan sanatos de a slabi la care sa adaugati si activitati fizice regulate. In acest mod puteti pierde cate un kilogram pe saptamana si nici nu veti face rau organismului dvs.


Citeste si despre:

Pericolele asociate cu slabirea rapida Dieta Perricone Ameliorarea poliartritei reumatoide prin dieta: intre mit si adevar Dieta Best Life Probleme cu acneea? Solutiile naturale sunt cele recomandate Terapii naturale din plante pentru „sanatate curata” Trateaza astmul natural cu aerosoli de sare! Dieta si bolile cardiovasculare Dieta in functie de grupa sanguina Dieta macrobiotica Dieta Dukan - principii si etape 7 mituri explicate despre dieta vegana