Anxietatea si atacurile de panica

Publicat: 19 Aprilie 2008 | Actualizat: 13 Martie 2013
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Anxietatea (sau tensiunea nervoasa) si atacurile de panica sunt reactii care apar in situatii dificile, in diverse momente din viata noastra. Anxietatea este reactia organismului fata de un factor de stres care poate sa apara in diverse cazuri cum ar fi un eveniment important, un examen sau un interviu pentru o slujba.

Cum se manifesta anxietatea?

Anxietatea se poate manifesta ca o presimtire rea, uneori vaga si fara un motiv anume, iar alteori clar orientata catre ceva. Ea poate fi insotita de diverse alte semne cum ar fi: crampele la stomac, transpiratii, uscaciunea gurii, batai mai rapide ale inimii, diaree sau insomnie. Bolnavii de anxietate cronica se simt agitati fara sa stie de ce, unele persoane avand atacuri de panica pe neasteptate, insotite de senzatii de sufocare, de dureri in piept, de furnicaturi in maini si picioare si de lesin. In plus, respiratia devine rapida si superficiala. Aceasta este hiperventilatia. In acest caz nivelurile normale ale oxigenului si dioxidului de carbon din corp sunt perturbate. Va indicam sa va asezati pe un scaun si sa puneti o mana pe partea superioara a abdomenului si sa respirati rar si adanc (exercitiu de „respiratie abdominala”).

Cum putem preveni si trata anxietatea?

Am mentionat mai sus ca anxietatea apare cu precadere in perioadele de stres. Acest lucru se explica prin faptul ca organismul consuma mai repede nutrientii si daca acestia nu sunt inlocuiti, sistemul nervos isi pierde progresiv resursele si puterea de control asupra corpului. Iata de ce pentru a preveni aparitia anxietatii este foarte important sa aveti in primul rand o dieta sanatoasa.

Alimentele care va linistesc:
a. Mancati alimente bogate in carbohidrati complecsi cum ar fi: painea integrala si orezul brun, care pot avea un efect calmant. Includeti si acizi grasi esentiali din cereale integrale, nuci, seminte si legume, vitamine si minerale pentru a sustine sistemul nervos.
b. Completati alimentatia cu mancaruri care contin triptofan (un aminoacid care are efect calmant asupra creierului). Daca aveti o stare de neliniste luati o gustare rapida care sa contina o cana de lapte cu biscuiti si un sandwich cu carne de curcan sau cu branza, aceste alimente fiind foarte bogate in triptofan.

Relaxati-va!
Puteti contribui sigur la dispersarea tensiunii nervoase invatand sa va relaxati fizic si mental. Astfel veti putea face fata din timp situatiilor dificile. Iata cateva metode:
- Faceti activitati fizice intense sau exercitii de gimnastica pentru a elimina tensiunea musculara si energia nervoasa.
- Faceti o activitate tihnita cum este gradinaritul sau ascultati o muzica linistitoare.
- Faceti un masaj de destindere punand palma pe umarul opus si masati cu degetele muschii din aceasta zona.

Ganditi pozitiv!
Puneti accentul pe aspectele pozitive ale propriei vieti si personalitati si incercati pe cat posibil sa le evitati pe cele negative. Creati fraze scurte si folositi-le pentru practicarea unui exercitiu mintal care urmareste autosugestionarea pozitiva. Repetati cu voce tare, chiar daca vi se pare caraghios, sau folositi aceste expresii in dialogul cu celelalte persoane: „Sunt potrivit pentru acest loc de munca” sau „Astazi voi avea succes”.
Citeste tot articolul


Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale

Cabinet Psihoterapie Iulia Ciornei
Tel: 0755191265
Bucuresti, Zona Piata Universitatii
Cabinet de psihoterapie, psihologie și consiliere
Tel: 0740018132
Bucuresti, Str. Grădinarilor Nr. 33, Sector 3

Medici

Psiholog, psihoterapeut Valentin Iordachescu
Psihologie - Cabinet de psihoterapie, psihologie și consiliere
Bucuresti, 0740018132
Psiholog, psihoterapeut Mihaela Buciu
Psihologie - Cabinet de psihoterapie, psihologie și consiliere
Bucuresti, 0740018132

Servicii si oferte medicale

Email
Clinici
recomandate
Medici
recomandati
Servicii
specializate

Cercetatorii au descoperit mai multe planete cu conditii de viata mai bune decat cele de pe pamant Cercetatorii au descoperit mai multe planete cu conditii de viata mai bune decat cele de pe pamant

Frica ingrasa, lasitatea slabeste...Frica ingrasa, lasitatea slabeste...

Cum ne vorbeste subconstientul?Cum ne vorbeste subconstientul?

Citeste si despre:

Tratamentul anxietatii si al atacurilor de panica cu acupunctura

Cauzele aparitiei atacurilor de panica

Gestionarea atacurilor de panica

Psihoterapia atacurilor de panica

Importanta Calciului pentru organism

Deficienta enzimatica - cauze, simptome si surse naturale de enzime

Ai imunitate, reusesti in toate! - Ghidul obiceiurilor sanatoase pentru imunitate

Cum sa scapati de atacurile de panica?

Cand devin atacurile de panica o problema? Esentialul despre tulburarea de panica

Care sunt cauzele atacurilor de panica si cum le facem fata

Anxietatea si alimentatia

Cum se manifesta un atac de panica