Semne care pot indica un deficit de vitamine si minerale

Actualizat: 26 Iulie 2017
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


In ultimul timp ati observat ca aveti spasme musculare, ochi umflati, buze crapate sau piele uscata?

Aceste simptome, desi comune altor afectiuni, pot fi totusi semnul unor carente de vitamine si minerale din organism.

Este cunoscut rolul important pe care vitaminele si mineralele il au pentru buna functionare a organismului, de aceea trebuie sa le luam zilnic din alimentatie.

Insa atunci cand alimentatia nu suplineste necesarul de vitamine si minerale, va fi indicata administrarea acestora numai la recomandarea medicului, sub forma suplimentelor medicamentoase.

Ca si vitaminele, mineralele sunt extrem de importante pentru organism. Astfel, fara fier, unghiile devin casante, iar parul cade mai repede.

De aceea, este indicat sa consumati spanac, stevie si urzici ca sa va refaceti rezervele de fier.

Zincul regleaza secretia de sebum si combate aparitia acneei, iar magneziul regleaza majoritatea mecanismelor care au loc la nivelul pielii.

In concluzie, ca sa fiti sanatosi, nu uitati ca toate vitaminele si mineralele trebuie cuprinse in dieta dumneavoastra zilnica.

Principalele semne ale deficitului de vitamine

Petele maronii, pielea uscata sau aparitia ridurilor pot fi cateva semne ale acestui deficit, deoarece primele simptome ale carentei de vitamine si minerale din organism se observa la nivelul pielii.

Vitaminele contribuie la producerea de colagen, proteina prezenta in tesutul conjunctiv si pe care corpul nostru o produce in cantitati mai mici odata cu inaintarea in varsta;

Buzele crapate pot fi un semn al lipsei de vitamina A, B2, B6 si acid folic din organism;

Parul aspru, dar si matreata pot fi un simptom ale lipsei vitaminelor B2 si B6, dar si a zincului si magneziului;

Parul gras sau, din contra, cel uscat, dar si cresterea lenta a parului pot indica lipsa acidului folic si a vitaminei B5;

Unghiile care se rup des sau care se exfoliaza pot fi primele manifestari ale lipsei de vitamina A, B6, calciu, seleniu si biotina;

• Lipsa de magneziu poate afecta vederea. Pentru o vedere buna sunt necesare vitaminele A, B2, B6, B9 si zinc. De asemenea, acestea pot preveni aparitia cataractei si a degenerescentei maculare.

Totodata, spasmele oculare, dar si sensibilitatea la lumina pot fi semne ale unui deficit de magneziu din organism;

Amorteala resimtita in picioare este un posibil semnal al organismului, atunci cand exista carente de vitamina B9, B6 si B12, implicate in buna functionare a sistemului nervos;

• Lipsa zincului, a magneziului, a calciului si a vitaminelor B6 duc inclusiv la aparitia durerilor abdominale si de cap, dureri specifice sindromului premenstrual;

• Prezenta oboselii accentuate este un posibil indiciu al lipsei de fier din organism;

• Lipsa vitaminei A duce la aparitia infectiilor cutanate;

Ranile frecvente la gura sunt provocate de lipsa fierului, a acidului folic si a vitaminei B12;

• Lipsa de B2 sau B6 poate cauza aparitia dermatitei seboreice;

Tenul palid poate insemna lipsa fierului, a acidului folic si a vitaminei B12;

Acneea: carente de zinc, vitamina A si acizi grasi.


Citeste si despre:

Rahitismul - deficitul de vitamina D la copii 5 schimbari de aspect ale limbii care pot semnala o boala grava Mineralele: functii si beneficii 8 semne pe care ti le da organismul atunci cand sufera un deficit major 5 simptome ale deficientei de magneziu: Cum poate fi combatuta hipomagnezemia si cum putem reface “rezervele” de magneziu din organism? Ce trebuie sa faci pentru a avea grija de sanatatea ta intima vara asta? Ce ingrediente din detergenti de rufe pot provoca eczema ? Care este legatura dintre starile de oboseala si anemie Topul vitaminelor pentru iarna Vitaminele esentiale pentru un copil sanatos, energic si destept Rolul vitaminelor si importanta lor in functionarea metabolismului Tulburari ale ciclului menstrual