Deficienta de vitamine si minerale

Publicat: 08 Ianuarie 2014 | Actualizat: 09 Noiembrie 2018
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Organismul are nevoie de vitamine si de minerale pentru a functiona si pentru a indeplini atat functii de baza, cat si procese complexe.

Printre substantele cele mai importante pentru organism se numara vitaminele A, C, D, E, K, complexul de vitamine B, precum si minerale ca zincul, magneziul, calciul sau iodul.

Sunt esentiale

Vitaminele si mineralele sunt implicate in toate functiile organismului, de la transformarea alimentelor in energie si diviziunea normala a celulelor, pana la apararea organismului prin actiunea sistemului imunitar si dezvoltarea sistemelor nervos si osos.

Majoritatea vitaminelor si mineralelor sunt obtinute din alimentatie, intrucat organsimul nu are capacitatea de a le produce intern. De aceea, este important sa ne asiguram ca avem o alimentatie diversificata care sa furnizeze o varietate si o cantitate suficienta de vitamine si minerale.

Cantitatea optima de vitamine si minerale este raportata la fiecare individ, in functie de varsta, istoric medical, stil de viata etc.

Deficitul de substante nutritive inseamna aparitia unor probleme in functionarea organismului, de aceea trebui sa fim atenti la semnalele primite si sa luam masuri pentru remedierea situatiei.

Deficitul de vitamine

O cantitate insuficienta de vitamina A se manifesta prin uscarea pielii si a mucoaselor, scaderea acuitatii vizuale nocturne, o imunitate scazuta, precum si iritarea pielii in urma expunerii la soare.

Vitamina C este cunoscuta pentru capacitatile antioxidante si roul sau in activarea sistemului imunitar. Deficitul de vitamina C este semnalata de organism prin aparitia starilor de oboseala, de somnolenta, printr-o rezistenta scazuta la efort si la infectii.

Acneea, cariile si fragilitatea oaselor sunt indicatori ai deficientei de vitamina D.

Vitamina E este printre vitaminele cel mai bine absorbite de organism, insa o cantitate insuficienta din aceasta duce la probleme serioase precum distrofia musculara, scaderea imunitatii, precum si imbatranirea cutanata prematura.

Deficitul de vitamina K poate cauza probleme de coagulare a sangelui, iar cea de vitamine din complexul B se rasfrange asupra sanatatii sistemului nervos, muscular, pielii, parului si sistemului gastrointestinal.

Deficitul de minerale

Valorile diminuate ale mineralelor din organism pot afecta, de asemenea, sanatatea. Cantitatea de zinc influenteaza functionarea sistemului imunitar si apetitul.

Apatia este un simptom al deficientei de magneziu, asemeni dificultatilor de concentrare, tulburarilor de memorie si spasmelor musculare. Spasemele musculare sunt un indicator si al lipsei de calciu.

Deficitul de calciu este semnalata si de furnicaturi si amortirea membrelor, iritabilitatea si palpitatiile cardiace. Un nivel scazut de iod in organism duce la oboseala, la acumularea de kilograme in plus, depresie si hipotiroidie.


Email

Cercetatorii au descoperit mai multe planete cu conditii de viata mai bune decat cele de pe pamant Cercetatorii au descoperit mai multe planete cu conditii de viata mai bune decat cele de pe pamant

Test de gramatica: Poti obtine punctaj maxim?Test de gramatica: Poti obtine punctaj maxim?

Cum ne vorbeste subconstientul?Cum ne vorbeste subconstientul?

Citeste si despre:

Vitamine si minerale esentiale

Vitaminele si mineralele

Deficienta de vitamine

Cum recunoastem deficientele de vitamine si ce este de facut

Ai imunitate, reusesti in toate! - Ghidul obiceiurilor sanatoase pentru imunitate

Colesterol crescut la 20 de ani? Dr. Irina Macovei-Dorobantu, cardiolog: In cazul pacientilor cu dislipidemii genetice este necesar screening-ul rudelor de gradul I

Ai grija de inima ta cu acesti nutrienti esentiali

Cum stii daca ai deficienta de Vitamina D3?

Mineralele: functii si beneficii

Vitamina D3

Legatura dintre artrita si vitamina D

Legatura dintre artrita si aportul de vitamina D