Lansata in urma cu 3 luni, campania „Fa PAS-ul corect: Controleaza DIABETUL!” se apropie de final. Adresata publicului larg, campania derulata de Accu-Chek a avut drept obiectiv prevenirea, informarea si educarea populatiei asupra riscului de aparitie, a evolutiei si a posibilelor complicatii ale diabetului zaharat de tip 2.
Proiectul a demarat in data de 29 august, cu un eveniment-pilot pe plaja din Neptun, unde peste 1.000 de persoane au beneficiat de testarea gratuita a glicemiei. Apoi, Caravana ACCU-CHEK a trecut prin Cluj, Craiova, Timisoara, Iasi si Bucuresti, iar peste 6000 de oameni si-au verificat in mod gratuit glicemia si au primit informatii legate de modurile prin care diabetul de tip 2 poate fi prevenit, despre auto-monitorizarea nivelului glicemiei pentru cei afectati de boala si despre ce inseamna un stil de viata sanatos, peste 18000 de flyere si brosuri informative fiind impartite in cele 5 orase. O echipa care a insumat peste 70 de persoane a asigurat buna desfasurare a campaniei, din echipa facand parte si medici specialisti.
„Ceea ce ne-am dorit prin implementarea acestei campanii a fost sa putem informa publicul larg despre importanta deosebita a automonitorizarii nivelului glicemiei si despre ce inseamna un stil de viata adecvat pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2, astfel incat sa putem avea un public educat, constient si dispus sa faca cei trei pasi necesari pentru a duce o viata normala: Preventie, Automonitorizare, Stil de viata sanatos. Si, din semnele pe care le avem pana acum, atat cei interesati, cat si mass-media au reactionat pozitiv la demersul nostru”, a declarat Guido Mitchell, Head of Diabetes Care, Roche Romania Diagnostics Division.
Proiectul campaniei „Fa PASul corect: Controleaza DIABETUL” a fost sustinut si de una dintre cele mai mari personalitati ale sportului romanesc contemporan – Octavian Bellu, antrenorul roman aflat in Guinness Book pentru cele mai multe medalii obtinute. Aparitia acestuia in spotul tv a conferit campaniei greutatea de care era nevoie pentru ca publicul sa constientizeze pericolul pe care il reprezinta lipsa automonitorizarii in cazul diabetului de tip 2.
Plusul cel mai palpabil al acestei campanii il reprezinta insa identificarea a peste 200 de persoane suspecte de diabet, acestea inregistrand o valoare a glicemiei peste cea normala (160mg/dl). Tuturor li s-a recomandat sa se prezinte de urgenta la medicul specialist, pentru a putea urma un tratament adecvat.
„Faptul ca am putut fi de ajutor la modul cel mai concret, si ca in urma acestei actiuni am descoperit cel putin 200 de oameni care nu stiau ca ar putea avea diabet de tip 2, este pentru noi cel mai important lucru. Vorbim, de fapt, despre vietile a 200 de familii, pentru ca diabetul nu afecteaza doar viata celui care este bolnav, ci a intregii sale familii. Prin identificarea din timp a bolii, acestor familii li se da, de fapt, o sansa in plus la o viata normala. Iar pentru noi, aceasta este cea mai mare satisfactie pe care o putem avea in domeniul in care lucram”, Guido Mitchell, Head of Diabetes Care, Roche Romania Diagnostics Division.