7 reguli de aur ca sa nu te ingrasi dupa dieta

Publicat: 25 Ianuarie 2016 | Actualizat: 26 Ianuarie 2016
Autor: SfatulMedicului

Numai cine nu a tinut vreodata o dieta nu stie cat de greu iti poate fi uneori, deoarece trebuie sa tii piept poftelor alimentare si sa calculezi toate caloriile.

In momentul in care ajungi la kilogramele dorite, bucuria este nepretuita, dar poate sa fie umbrita cand vezi ca incepi sa depui la loc kilogramele de care ai scapat in timpul dietei.

Ca sa nu ti se intampla asta, exista cateva reguli de aur pe care trebuie sa le urmezi cu strictete.

Iata despre ce este vorba:

Hidratarea este esentiala

Dupa ce ai tinut dieta este important sa duci un stil de viata sanatos, ceea ce inseamna ca trebuie sa ai grija sa te hidratezi corespunzator. Nu uita de cei doi litri de apa pe care trebuie sa ii consumi zilnic.

Apa te ajuta sa nu te deshidratezi, dar este de ajutor si in procesul de eliminare a toxinelor din corp. Poti sa bei si ceai verde, despre care se stie ca ajuta la topirea grasimilor din organism.

Fara dulciuri

Un alt lucru de care trebuie sa tii cont in timpul dietei este ca nu trebuie sa te reapuci de mancat dulciuri, cunoscute pentru continutul mare de zahar si de calorii. Oricat de nevinovata pare o patratica de ciocolata sau o prajitura, nu trebuie sa cazi prada tentatiei.

Cand iti este pofta de ceva dulce, cel mai bine este sa optezi pentru un un fruct. Indiferent daca alegi o portocala, un mar, cateva cirese sau o caisa, aceste fructe nu numai ca sunt gustoase, dar iti ofera vitamine si minerale esentiale pentru buna functionare a organismului. Astfel, nu doar ca nu te vei ingrasa la loc, dar iti creezi si un scut impotriva bolilor, intarindu-ti imunitatea.

Totusi, pentru a-ti infrana poftele, poti manca o data - de doua ori pe saptamana dulciuri facute in casa.

Mananca putin si des

Regula, in ceea ce priveste mesele zilnice, trebuie sa fie de trei mese principale pe zi si de doua gustari. Astfel, micul dejun trebuie sa fie unul consistent, care sa iti ofere energia de care ai nevoie in prima parte a zilei. Poti opta pentru cereale integrale, fructe, cafea neagra, paine neagra.

Gustarile, pranzul si cina trbuie sa se bazeze pe alimente sanatoase, ar fi ideal sa poti sa mamanci mancare gatita, astfel incat sa eviti produsele cumparate de la supermarket sau cele de la fast-food.

Odihna, un rol esential

Un stil de viata sanatos inseamna si un program de somn care sa respecte regula celor sapte ore de odihna pe noapte. Studiile arata ca persoanele care dorm putin sunt mai predispuse la ingrasare. Acest lucru se intampla pentru ca noptile nedormite duc la cresterea nivelului de cortizol, cunoscut si drept hormonul stresului, fapt care impiedica functionarea corecta a organismului.

Fa miscare

Dupa ce ai terminat de tinut dieta, este foarte importanta miscarea. Fa cel putin 30 de minute de exercitii usoare, in fiecare zi. Poti alege sa faci fitness chiar la tine acasa, in timp ce asculti un jurnal de stiri. De asemenea, renunta la lift si urca scarile. Daca iti poti face un abonamnet la sala de sport este cu atat mai bine pentru ca poti lucra mai multi muschi cu ajutorul aparatelor. Si o plimbare prin parc, o sesiune de alergare sau practicarea unui sport iti sunt la fel de utile.

Nu reveni la obiceiurile de dinaintea regimului

Este esential sa nu revii la alimentatia de dinainte de a te apuca de dieta. Nici nu trece in extrema cealalta, sa te infometezi de teama de a nu te ingrasa din nou. Poti bea un pahar de vin de cateva ori pe aptamana, caci este bogat in antioxidanti, insa nu trebuie sa uiti ca bauturile alcoolice contin si ele calorii.


Email

Cercetatorii au descoperit mai multe planete cu conditii de viata mai bune decat cele de pe pamant Cercetatorii au descoperit mai multe planete cu conditii de viata mai bune decat cele de pe pamant

Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?

Un copil nu spune ca sufera de anxietate, ci Ma doare burticaUn copil nu spune ca sufera de anxietate, ci Ma doare burtica

Citeste si despre:

Vitiligo: simptome, diagnostic, factori de risc, complicatii, tratament

Pfizer demareaza un studiu pentru administrarea unei a treia doze de vaccin impotriva noilor tulpini de COVID

Cum functioneaza terapia cognititv-comportamentala?

INSP estimeaza o crestere constanta a cazurilor zilnice de COVID-19! Cel mai pesimist scenariu: 8.900 de infectari pe zi din 20 martie

MedLife anunta noi concluzii in primul studiu privind imunizarea post-vaccin

Dintre secretele articulatiilor: glucozamina si condroitina

Colesterol crescut la 20 de ani? Dr. Irina Macovei-Dorobantu, cardiolog: In cazul pacientilor cu dislipidemii genetice este necesar screening-ul rudelor de gradul I

Ai grija de inima ta cu acesti nutrienti esentiali

STUDIU. Persoanele care poarta ochelari sunt mai putin expusi la COVID-19

Psoriazis: informatii esentiale pe care trebuie sa le cunoasca un pacient diagnosticat cu psoriazis

Intarzierea vaccinarii populatiei ar putea duce la aparitia altor tulpini de coronavirus

STUDIU. Reactiile adverse severe la vaccinurile anti-COVID sunt rare

Rozaceea: patogenie, caracteristici clinice si diagnostic