Ce sa nu mananci niciodata seara ca sa te odihnesti si sa eviti problemele de sanatate

Publicat: 02 Septembrie 2016 | Actualizat: 02 Septembrie 2016
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Pentru un somn linistit si o silueta de vis, trebuie sa ai grija ce mananci la cina.

Masa de seara trebuie sa fie bogata in proteine si saraca in calorii provenite din grasimi saturate si carbohidrati.

Totodata, preparatele pe care le servesti la cina trebuie sa se digere usor.

In caz contrar, risti sa ai probleme cu stomacul pe timpul noptii si chiar sa fie nevoie sa faci o vizita la spital.

Spune NU prajelilor, pastelor, orezului si dulciurilor

Cartofii, pastele integrale si orezul fac parte din categoria alimentelor esentiale si nu trebuie excluse din dieta.

Preparate corespunzator si consumate in cantitati modeste la masa de pranz, aceste produse bogate in amidon dau energia necesara corpului pe durata orelor solicitante ale dupa-amiezii.

Insa nu trebuie sa mananci cartofi sau pilaf seara deoarece ingrasa. Carbohidratii pe care ii contin nu sunt altceva decat glucide cu ardere lenta, care se metabolizeaza dupa ce organismul a asimilat proteinele si glucidele simple.

Surplusul de carbohidrati se depune in corp sub forma de rezerva de grasime, de unde si colaceii inestetici care iti apar in zona taliei.

Alimentele prajite sunt si ele nocive, daca le consumi seara, cand digestia este mai lenta.

Cat despre dulciuri, acestea sunt o adevarata bomba calorica. Contin foarte mult zahar si grasimi saturate, cresc colesterolul si sunt lipsite, de cele mai multe ori, de elemente nutritive.

8 alimente care ingreuneaza digestia

Iata ce alimente ar trebui sa eviti la masa de seara:

Carnea rosie - are nevoie de 4 pana la 6 ore pentru a fi digerata complet.

Legumele - sunt bogate in fibre si de aceea sunt asimilate mai greu seara.

Chipsurile si gustarile procesate - contin glutamat monosodic ce duce la tulburari de somn.

Pastele - au foarte multe calorii si ingrasa.

Inghetata - contine prea multa grasime si zahar pentru ca organismul sa aiba timp sa le proceseze seara.

Pizza - consumata seara, da arsuri la stomac si ingrasa. Ideal este sa o consumi la masa de pranz.

Cerealele - sunt perfecte pentru masa de dimineata, dar total contraindicate seara, din cauza cantitatii mari de zahar si carbohidrati pe care o detin.

Ciocolata - contine cofeina si te va impiedica sa dormi.

Bazeaza-te pe lactate

Iaurtul grecesc, laptele partial degresat si branza proaspata fac parte din categoria alimentelor usor de asimilat.

In plus, ele contin triptofan, un aminoacid care ajuta la inducerea somnului natural, reduce sensibilitatea la durere, atenueaza migrenele si actioneaza ca antidepresiv natural, reducand anxietatea si tensiunea nervoasa.

O cana de lapte cald, consumata seara, iti va da o stare de bine si te va ajuta sa ai un somn odihnitor.

Delecteaza-te cu o cina bogata in proteine si vitamine

Pestele este considerat cel mai bun aliment pentru masa de seara. O salata de ton, dreasa cu putin ulei de masline si suc de lamaie poate reprezenta cina perfecta.

Pieptul de pui la gratar sau preparat la cuptor, in vas de sticla termorezistent, alaturi cu o salata mica de cruditati este si el o alegere foarte buna.

O alta optiune este iartul cu fructe proaspete, preparat in casa, sau branza de vaci, preparata cu iaurt sau putina smantana degresata si cu verdeturi si servita pe felii de ardei gras.


Email

Lucrarile la o autostrada din Romania sunt in avans fata de graficul asumatLucrarile la o autostrada din Romania sunt in avans fata de graficul asumat

Test de gramatica: Poti obtine punctaj maxim?Test de gramatica: Poti obtine punctaj maxim?

Cum ne vorbeste subconstientul?Cum ne vorbeste subconstientul?

Citeste si despre:

Vitiligo: simptome, diagnostic, factori de risc, complicatii, tratament

Pfizer demareaza un studiu pentru administrarea unei a treia doze de vaccin impotriva noilor tulpini de COVID

Cum functioneaza terapia cognititv-comportamentala?

INSP estimeaza o crestere constanta a cazurilor zilnice de COVID-19! Cel mai pesimist scenariu: 8.900 de infectari pe zi din 20 martie

MedLife anunta noi concluzii in primul studiu privind imunizarea post-vaccin

Ai imunitate, reusesti in toate! - Ghidul obiceiurilor sanatoase pentru imunitate

Dintre secretele articulatiilor: glucozamina si condroitina

Stimuleaza-ti imunitatea cu acest antioxidant: Quercetin cu Zinc

STUDIU. Persoanele care poarta ochelari sunt mai putin expusi la COVID-19

Psoriazis: informatii esentiale pe care trebuie sa le cunoasca un pacient diagnosticat cu psoriazis

Intarzierea vaccinarii populatiei ar putea duce la aparitia altor tulpini de coronavirus

STUDIU. Reactiile adverse severe la vaccinurile anti-COVID sunt rare

Rozaceea: patogenie, caracteristici clinice si diagnostic