.
Buna ziua. De vreo jumatate de an, imi este aproape imposibil sa mai merg cu masina/tramvaiul/metroul etc. Dupa doar 5 minute de mers cu oricare din ele, degetele de la maini incep sa imi amorteasca treptat pana la stadiul unde se inclesteaza si nu pot sa le mai folosesc. In acelasi timp imi amorteste un pic si fata, vorbesc cu dificultate si simt un fel de galma in stomac. Daca cobor jos si stau linistit un pic, sau continui sa imi vad de drum pe jos, imi revin in 5-10 minute. De curand am avut probleme si cu atacurile de panica, cand ieseam afara eram agitat, imi venea ameteala, respiram sacadat si inghiteam cu dificultate dar am trecut peste, nu mai patesc. Am inceput sa ies mai des pe afara si sa mananc mai sanatos pentru ca aveam o dieta idioata formata din cartofi prajiti si Cola. Pana acum nu am gasit nimic despre asta.. ce ar putea fi? Am 21(M) de ani si sunt din Bucuresti
Adauga raspuns
Raspunsuri (2)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 10 ani
Buna seara,
Halex, îmi pare rău pentru problema cu care te confrunţi. Deocamdată aș putea sa te ajut cu informații despre atacul de panică. Atunci cand omul traieste un atac de panica, tinde sa interpreteze simptomele ca fiind semne ale unei boli grave. Gandul ca ar putea fi ceva foarte grav produce anumite tipuri de reactii afective, in special teama, frica. Aunci cand omul crede ca se afla intr-o situatie periculoasa, glandele suprarenale secreta adrenalina. Adrenalina este un hormon care ne pregateste pentru confruntarea cu pericolele reale sau imaginare. Concret, adrenalina produce:
-accelerarea batailor inimii;
-cresterea tonusul muscular; ,
-cresterea metabolismul,fapt care va duce la intetirea arderilor din organism. Acest lucru va genera senzatii de caldura. Corpul va incepe imediat contracararea acestor valuri de caldura si va genera transpiratie. Rolul principal al transpiratiei este ca, atunci cand aceasta se evapora, sa raceasca corpul si sa mentina temperatura optima. Acest proces poate genera senzatii de frig. Asa s-ar putea explica caldura si frisoanele de care amintesti;
- accelerarea circulatiei periferice a sangelui, deci la nivelul pielii, si de aceea simti senzatii de furnicaturi si amorteli. In principiu, putem simti aceste furnicaturi in tot corpul;
In concluzie, pentru a trece mai usor peste un atac de panica, ar trebui ca ,treptat, sa ajungem sa nu ne mai ingrijoram de simptomele produse de acesta, Frica pe care o traim cand avem un atac de panica , amplifica simptomele .
În asemenea situaţii, pastilele, ceaiurile etc amelioreaza dar nu rezolvă problema, deoarece nu pot actiona asupra obişnuinţele noastre mentale. Acestea pot fi restructurate cu succes cu ajutorul psihologului în cadrul sedinţelor de psihoterapie.
Dacă nu sunt cauze medicale și este vorba de atac de panică pe fond de stres sau anxietate și care se repetă, atunci poți apela la psiholog.
Sper că aceste informaţii îţi sunt utile. Pentru orice alte întrebări îmi poţi scrie,dar si citi aici:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/panica/
O seara placuta!
Psihoterapeut Gabriel Pirvan
Telefon: 0764.443.184
E-mail: [email protected]
Website: www.psihoutil.ro