.
De ceva timp ma gandesc la o intamplare care ma macina si acum. In urma cu doi ani mi s-a intamplat sa imi pierd constiinta in timp ce ma plimbam cu o prietena in oras. Mentionez ca obisnuisem pana in ziua aceea sa consum foarte multa cofeina si chiar in ziua aceea bausem 3 cafele, o doza de cola si o ciocolata calda si nu prea mancasem aproape nimic.In timp ce ma plimbam cu ea am simtit brusc o caldura in tot corpul si senzatie de lipsa de aer, precedate de palpitatii si senzatie de frica/pierdere a controlului. Fiind obisnuita cu atacuri de panica ,am incercat pe moment sa controlez senzatiile, insa deveneau tot mai urate si mi s-au inp***at picioarele. In drum am trecut pe langa niste banci si m-am asezat pe una din ele sa ma linistesc dar starea mea era tot mai p***a. Am inceput sa imi pierd respiratia si eram foarte rosie la fata (din ce mi-a spus prietena mea) apoi am simtit ca un curent in bratul drept si s-a facut totul negru. M-am trezit la spital la urgente cu fata lovita si foarte speriata. Prietena mea mi-a zis ca am lesinat si am inceput sa am spasme musculare si pierdere a urinei (mentionez ca voiam sa ajung la baie cat mai rapid inainte de eveniment). Simptomele pareau a fi exact ca ale unei convulsii si m-a speriat foarte tare. Mi s-a facut pe loc un EKG si s-a constatat tensiunea destul de mare: 17 cu 80 si pulsul foarte marit. Doctorul la urgente m-a intrebat daca am baut sau fumat ceva inainte si i-am zis ca bausem doar cateva cafele, cola si o ciocolata calda. A solicitat sa mi se faca un CT in urma caruia nu a iesit nicio leziune, era totul in limite normale. S-a pus cauza lesinului pe fondul consumului de cofeina, iar de atunci nu am mai patit nimic pana in ziua de azi sa imi pierd constiinta. Am ramas doar cu o frica sa nu fi facut o convulsie si sa nu mai fac cumva pe viitor, deoarece ma inspaimanta epilepsia in general (fratele meu a avut acum cativa ani dar s-a vindecat). Nu am avut niciodata probleme de genul acesta, in afara de ocazionale atacuri de panica fiindca sunt o persoana foarte anxioasa. As vrea sa stiu daca este posibila sincopa cu aspect convulsiv in urma unei tensiuni arteriale ridicate?
Adauga raspuns
Raspunsuri (2)

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 6 ani
Acel episod pare să își aibă explicația în consumul exagerat de cofeină. Însa, pentru a va liniști, investigati-vă din punct de vedere medical. Vedeți ce recomandări vă dă medicul generalist.
Pentru tratarea anxietătii și a atacurilor de panică, este necesar sa apelați la sedințele de psihoterapie cognitiv-comportamentală sau/și la tratament prescris de către psihiatru.
Aici aveți câteva idei despre manifestarea ipohondriei:
-Preocupare exagerată în legătură cu faptul că ar suferi de o boală gravă, fapt care alimentează preferinţa pentru discuţii şi lecturi pe teme medicale, precum şi pentru vizite dese la medic;
-Interpretarea greşită a simptomele corporale. De exemplu, dacă depune un efort fizic, poate interpreta bătăile mai puternice ale inimii ca pe un simptom al unei grave boli cardiace etc.;
-Menţinerea preocupării că ar avea o boală gravă, chiar dacă medicii îl asigură, în baza analizelor amănunţite, că este sănatos. Aceasta îl poate determina, fiind convins că medicii au greşit undeva, să repete de multe ori investigaţiile medicale.
Acest diagnostic este valabil daca aceste manifestari durează de mai bine de 6 luni.
Ipohondria și panica - se incadrează la manifestările anxioase.
Pentru rezolvarea acestor probleme de anxietate, iți recomand ședințele de psihoterapie cognitiv-comportamantală la cabinet sau online.
Psihoterapia vă va ajuta sa vă desensibilizați, să normlizați aceste stări, să nu vă mai amplificați stările de rău prin gânduri catastrofice, să invățați să respirați diafragmatic, să vă relaxați etc.
Sper ca aceste informații sa vă fie utile. Orice alte intrebări, nelămuriri mi le puteți scrie aici sau pe mail-ul personal.
Multă sănătate!