.
Bună seara. Acum câteva zile m-am simțit rău. Dureri în piept, amețeli, dureri de cap, nod în gat, frisoane palpitații, tensiune. Am fost internat la urgenta. Mi sau făcut analize și ekg. Toate au ieșit bune și mi sa făcut externarea. În tot acest timp saturatia a fost 99.Mi sa zis ca fac atacuri de panica. Pana sa imi revin a durat cam o ora. Am mai avut anul trecut aceste simptome. Am făcut RMN care a ieșit bun, am fost la cardiolog, a ieșit bine. Cum pot scăpa de aceste simptome care sunt deranjante rău de tot
Adauga raspuns
Raspunsuri (2)
Admin SfatulMedicului
acum 3 ani
Buna ziua,
Pentru a putea primi un raspuns adecvat va recomandam sa contactati medicul de familie. Articol de interes: //sfatulmedicului.ro/Anxietate-si-atac-de-panica/masuri-imediate-in-cazul-unui-atac-de-panica_16180
Raspunde
0
Advertisement

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 3 ani
Buna seara,
Atacul de panica este o problema de tip anxios in care persoana are episoade de frica sau anxietate foarte intense care apar brusc si neasteptat. Aceste episoade, numite atacuri de panica, pot dura de la 5 minute pana la cateva zeci de minute, pot sa apara din cand in cand sau frecvent.
Atacul de panica se poate exprima prin urmatoarele simptome somatice si psihice:
-palpitatii, batai puternice ale inimii sau accelerarea ritmului cardiac;
-sentimentul de irealitate sau de detasare de noi insine;
-teama de pierdere a controlului sau de a nu innebuni
-senzaţie de ameteala, dezechilibru, vertij sau lesin;
-senzatii de scurtare a respiratiei sau sufocare;
-greata, diaree sau probleme cu stomacul;
-senzatii de amorteala sau de furnicaturi;
-disconfort sau durere in piept;
-transpiraţii sau / si tremur etc..
Tulburarea de panica (atacurile de panica), daca nu este tratata din timp si corespunzator, se poate asocia si cu anumite manifestari depresive.
O abordare efcienta a tulburarilor anxioase (anxietatea generalizata, atacurile de panica, agorafobia, fobia sociala sau fobiile specifice, nevroza obsesiv-compulsiva, ticurile, stresul posttraumatic) o reprezinta si psihoterapia cognitiv-comportamentala.Eficienta acesteia a fost confirmata prin numeroase studii si cercetari stiintifice.
Sedintele de psihoterapie se pot tine atat in cabinet, cat si online. Sedintele online sunt la fel de eficiente ca si cele din cabinet.
Sanatate multa!