.
Buna seara! Am 18 ani si in urma cu aproape 2 ani de zile am fost diagonsticata de catre un medic psihiatru cu tulburare anxioasa. Am luat o perioda fluoxin,magne b6, rivotril si alprazolam,insa ulterior am intrerupt tratamentul de frica sa nu aiba efecte negative asupra creierului:sa nu mai pot sa ma concetrez,pierderi de memorie etc. Am facut iar un consult in toamna,intrucat nu ma simteam bine, si mi s a prescris dimineata serodept, dupa amiaza jumatate de alprazolam 0,5 mg, seara rivotril 2 mg jumatate de pastila. Nu am tinut tratamentul regulamentar,deoarece sunt la facultate si luand aceasta cantitate de pastile mi-ar fii afectat concentrarea. Dimineata nu iau serodeptul,dupa amiaza iau jumatate de alprazolam si seara iau jumatate de rivotril de 0,5. La inceputul celei de a doua sesiuni de tratament m-am simtit ok, insa de ceva timp imi provoaca stari de rau rivotrilul imediat cum il iau si dureaza ceva timp pana ma linistesc. Printre simptome se numara: stare de neliniste/panica, uneori usoare palpitatii, caldura si simt ceva in organism ca un fel de furnicaturi(nu pot sa explic in cuvinte senzatia,dar este una putin ciudata). Mi-am sunat psihiatra si m-a sfatuit sa maresc doza rivotrilului(in loc de jumatate de pastila sa iau una intreaga). Imi este teama sa fac acest lucru pentru ca daca de la jumatate de pastila mi se face rau,de la una intreaga se pot intampla altele.nu stiu ce sa fac. Exista posibilitatea ca organismul meu sa nu mai suporte si sa respinga aceste pastile? Si as avea o curiozitate in legatura cu efectele negative pe care le au aceste pastile asupra creierului. Multumesc anticipat!
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 7 ani
Medicamentele sunt eficiente şi e important să urmezi schema medicamentoasă prescrisă ca să îşi facă efectul. Atunci când doza nu mai este suficientă sau la întreruperea bruscă, pot apărea simptome neplăcute de sevraj. Efectele negative sunt secundare celor pozitive. Majoritatea anxioliticelor şi antidepresivelor dau o mai mică sau mai mare dependenţa, depinde şi concentraţia cât şi durata tratamentului. Mai multe informaţii îţi poate da psihiatrul.
La încetarea medicaţiei, de cele mai multe ori simptomele revin, de aceea este bine să combini tratamentul medicamentos cu şedinţele de psihoterapie.
Anxietatea este rezultatul unei combinaţii de factori psihologici, sociali și biologici.
Pentru a reduce anxietatea la un nivel normal şi funcţional trebuie acţionat prin strategii care ţintesc toate aspectele şi toţi factorii implicaţi. Trei tipuri de strategii sunt necesare pentru a învinge anxietatea:
1. Strategii cu ţintă neurofiziologică (reduc tensiunea neurofiziologică). Relaxarea autogenă Schultz, exerciţii de respiraţie sau practicarea sportului.
2. Strategii cu ţintă cognitive. Identificarea convingerilor disfuncţionale şi analiza lor funcţională, modificarea stilurilor de gândire excesiv de negative cu modalități de gândire mai adaptative și funcționale, revalorificarea logicii şi a datelor.
3) Strategii cu ţintă comportamentală. Stabilirea obiectivelor și a recompenselor, reducerea situațiilor evitate, dobândirea sentimentului de independență, siguranță și încredere.
Accesand aceste link-uri, puteți citi mai multe detalii despre psihoterapia cognitiv-comportamentală, tratarea anxietății, exerciții de relaxare și dezvoltare personală:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/tehnica-respiratiei-complete/
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/relaxare-training-ul-autogen/
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/
Ședințele se pot ține în cabinet sau online prin programul Skype.
Sper ca aceste articole să vă fie utile. Daca vă pot ajuta și cu alte informații, îmi scrie aici sau pe mail-ul personal.
Multă sănătate!