.
Am fost diagnosticata cu tulburari anxioase,atacuri de panica acum 15 ani cand am trecut prin niste probleme conjugale.Eram in pragul divortului,sotul meu si-a gasit una mult mai tanara si am suferit enorm,fetia mea ac***a doar 10 ani la momentul respectiv.Dupa multa tevatura care s-a prelungit in timp ne-am reconciliat si toate au intrat pe fagasul normal, mai putin starile mele anxioase care revin periodic de multe ori fara nici un motiv.Am facut tratament psihiatric cu Escitalopram simtindu-ma bine si echilibrata plus psihoterapie cognitiv-comportamentala,ultima data din 2012 pana in2016 noiembrie cand am intrerupt tratamentul progresiv cum scrie la carte.M-am simtit foarte bine pana acum 2 saptamani cand din senin am devenit din nou anxioasa. Ma trezesc dimineata devreme,mie care i-mi placea sa dorm mult,sunt agitata,nu am pofta de mancare, am emotii nemotivate. Sa fie de la intreruperea tratamentului? Au trecut 5 luni de atunci.Eu sunt o femeie activa,cadru medical,lucrez in spital de35 de ani,am vazut multe si acum ma sperii din orice.Cum pot sa trec peste starile astea?Tratament psihiatric nu mai vreau mai ales ca am reusit sa renut atatea luni.Sunt foarte ingrijorata si speriata ca iar am aceleasi simptome.Ce sa fac?
Adauga raspuns
Raspunsuri (5)

Psih. Roxana Olaru
acum 7 ani
Buna ziua,
Dupa cum ati descris dvs, starile de anxietate au aparut ca urmare a problemelor conjugale. Si, in studiile din domeniul psihologiei si neuropsihologiei, s-a constat ca problemele din relatia de cuplu pot declansa stari de anxietate, depresie. Chiar si daca cei doi parteneri reusesc sa treaca mai departe, teama si nesiguranta raman acolo, si pot aparea episoade si peste ani. Aceste episoade revin nu doar in momente de tensiune, ci si cand unul dintre parteneri isi aminteste de acele momente, se simte mai vulnerabil...
Ce va recomand este sa faceti psihoterapie de cuplu. Desi pare ca doar dvs aveti problema, deseori intarirea relatie de cuplu duce spre rezolvarea problemei partenerului.
Psihoterapia de cuplu pe care o practic se numeste Terapie Centrata pe Emotii (Emotinally Focus Therapy) si vizeaza tocmai astfel de probleme, ac***a ca scop intarirea si relatiei de cuplu si ajutarea abordari momentelor dificile, intelegerea ciclurilor negative de interactiune, stoparea lor, si refacerea relatiei de pe pozitii de siguranta si incredere. Este singura terapie cu rata de reusita de peste 70%.
Daca sunteti din Bucuresti sau din imprejurimi ma puteti contacta cu incredere. Daca sunteti din alt oras din tara, imi puteti scrie pentru a va directiona spre una dintre colegele mele.