Sunt vitaminele si mineralele singurele benefice pentru energie si imunitate?

Publicat: 03 Februarie 2014 | Actualizat: 09 Februarie 2021
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Cu fiecare anotimp organismul mobilizeaza resurse importante pentru a se adapta trecerii de la temperaturi ridicate la frig, la umezeala si precipitatii, la un alt program de alimentatie, precum si la un alt ritm al activitatilor.

Pentru a ne mentine sanatatea in contextul unor solicitari diverse, specifice fiecarei perioade, trebuie sa acordam o atentie deosebita anumitor aspecte in functie de sezonul pe care il traversam.

Atentie la energie si imunitate

In perioadele cu temperaturi scazute, iarna si inceputul primaverii, apar probleme din cauza numeroaselor virusuri care pot sparge bariera de aparare a sistemului imunitar. Actiunea lor este favorizata de vanturile puternice, care usuca mucoasa nazala si favorizeaza patrunderea agentilor patogeni in organism.

Trecerea frecventa de la temperaturile scazute de afara la cele mai ridicate din interior si viceversa, permit de asemenea instalarea mai usoara a virozelor si a racelilor. Rezultatul este o stare generala proasta, lipsa energiei , precum si aparitia simptomelor suparatoare ca tusea, frisoanele, temperatura sau stranutul.

Stresul din aceasta perioada, cand se demareaza numeroase proiecte noi, programul incarcat si lipsa unei alimentatii adecvate sunt motive in plus pentru care suntem mai vulnerabili si pentru care nivelul de energie ajunge la valori minime.

Daca nu suntem atenti la alimentatie, avem tendinta sa ocolim vegetalele, surse importante de vitamine si minerale, si sa alegem varianta preparatelor culinare preponderent din carne si carbohidrati, solutie mai rapida pentru timpul nostru dar mai greu de gestionat pentru organism. Sunt insa vitaminele si mineralele singurii nutrimenti care contribuie la starea de energie si imunitate?

Antioxidanti, aminoacizi, enzime digestive, acizi grasi

Vitaminele si mineralele sunt primele categorii de nutrimenti la care ne gandim atunci cand dorim sa obtinem energie, imunitate si o stare de sanatate optima. Pe langa acestea, sunt insa si alti nutrimenti benefici, de care organismul are nevoie si pe care trebuie sa le avem in vedere. Este vorba despre antioxidanti, aminoacizi, enzime digestive si acizi grasi.

De exemplu, antioxidantii protejeaza organismul impotriva stresului oxidativ, intaresc sistemul imunitar si cresc rezistenta organismului la infectii. Aminoacidul glutamina contribuie la sinteza proteinelor, asemeni celorlalti aminoacizi, la stimularea sistemului imunitar si la refacerea organismului dupa efort fizic si stari de convalescenta.

Enzimele digestive sustin digestia si absorbtia nutrimentilor. De altfel, calitatea enzimelor din organism este in stransa legatura cu nivelul de energie, vitalitate si sanatate. Acizii grasi Omega 3, 6 si 9 combat variatiile starilor emotionale, ajuta la odihna si la reducerea impulsivitatii, regleaza functiile cerebrale si au efect hipocolesterolemiant si protector cardiovascular.

Pentru sporirea energiei si pentru o imunitate greu de invins, medicina naturopata apeleaza si la ciupercile medicinale. Aceasta categorie speciala de ingrediente naturale este utilizata in medicina traditionala asiatica pentru rezultatele dovedite pe parcursul a mii de ani.


Email

5 manageri de top din Romania iesiti din tipare5 manageri de top din Romania iesiti din tipare

Frica ingrasa, lasitatea slabeste...Frica ingrasa, lasitatea slabeste...

Cum ne vorbeste subconstientul?Cum ne vorbeste subconstientul?

Citeste si despre:

Vitamina C, un complex natural pentru sanatatea copilului tau

Beneficiile pentru sanatate ale ciupercilor

Vitamine de ajutor pentru un organism sanatos

Beneficiile sportului asupra organismului

Solutia completa pentru un metabolism echilibrat

Dintre secretele articulatiilor: glucozamina si condroitina

Colesterol crescut la 20 de ani? Dr. Irina Macovei-Dorobantu, cardiolog: In cazul pacientilor cu dislipidemii genetice este necesar screening-ul rudelor de gradul I

Top nutrienti care te vor face mai fericit si mai sanatos

Beneficii si contraindicatii ale drojdiei de bere

Sfaturi pentru o toamna sanatoasa: imunitate, alimentatie, dieta

Secretele celor care nu se imbolnavesc niciodata

Multivitaminele si efectul de eliberare prelungita. Cum va ajuta ele in anotimpul rece?

Fructele - surse excelente de antioxidanti