Sfaturi pentru exercitiile fizice toamna

Actualizat: 13 Noiembrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati



A face sport este o modalitate excelenta de a va controla greutatea si de a va imbunatati starea de sanatate. Antrenamentele din timpul toamnei ar putea fi diferite de cele din lunile calde.

Toamna, exercitiile fizice in aer liber, le puteti face doar atunci cand conditiile meteorologice sunt favorabile. Indiferent de situatie, discutati cu medicul inainte de a incepe activitatea fizica.

Imbracati-va corect pentru a va afla in siguranta


In timpul verii este suficient sa purtati un tricou si o pereche de pantaloni scurti in timpul programului de antrenament in aer liber. Toamna, trebuie sa fiti imbracati adecvat vremii in schimbare. Adesea va fi nevoie de mai multe haine: un maiou, tricou cu maneca lunga si deasupra o bluza de trening impermeabila prin care nu razbeste vantul.

Daca faceti exercitiile fizice inainte de a se lumina sau noaptea, purtati imbracaminte reflectorizanta. Daca faceti ciclism, dotati-va bicicleta cu lumini in fata si spate, lumini reflectorizante, casca si o unealta de siguranta.

Beti apa si ceai


Hidratati-va chiar si atunci cand temperaturile scad. Oamenii deseori nu prea simt senzatia de sete atunci cand nu este cald afara. Hidratarea este la fel de importanta toamna ca si vara. Consumul adevat de fluide ajuta la refacerea organismului dupa exercitiile fizice, iar in plus controleaza apetitul. Beti cel putin 8 pahare de apa pentru functionarea corecta a organismului.


Beti mult ceai pentru a va incalzi atunci cand este frig afara. Ceaiul verde si cel negru contin antioxidanti care ajuta la prevenirea bolilor in timpul sezonului gripei, astfel incat puteti ramane sanatosi, activi si cand se schimba sezonul.

Planificati-va activitati alternative


In functie de zona in care locuiti, toamna poate veni insotita de multe zile reci care v-ar putea impiedica sa faceti sport afara. In acele zile, planificati-va alte activitati pentru a va mentine in forma. Antrenati-va la sala de gimnastica sau la domiciliu.

Daca va uitati la tv in timpul zilelor ploioase faceti cateva exercitii fizice in timpul reclamelor. Sariti coarda, faceti jogging pe loc sau faceti abdomene si flotari.

Pastrati-va starea de spirit ridicata


Vremea rece si zilele intunecoase pot face ravagii asupra starii dumneavoastra de spirit. Incercati sa va mentineti ridicat nivelul de energie. Un hobby sau alte lucruri care va fac placere devin o necesitate pentru bunastarea mentala. O alternativa ar fi meditatia care poate fi un instrument puternic pentru o minte sanatoasa.

Daca suferiti de diverse tulburari sezoniere, atat toamna cat si iarna, luminati-va mai puternic locul in care lucrati sau petreceti majoritatea timpului.

Urmati-va scopul

Toamna este o perioada favorabila pentru inceperea unui antrenament care sa presupuna si pierderea catorva kilograme. Important este sa va preocupe si starea generala de sanatate, nu doar aspectul dumneavoastra.

O dieta sanatoasa


Mancati cinci mese mici pe zi - studiile indica faptul ca in cazul oamenilor care mananca mai des pe parcursul zilei, exista sanse mai scazute de a face alegeri mai putin sanatoase si totodata mananca mai putin.

Mancatul la intervale regulate mentine un nivel echilibrat de zahar in sange, iar energia va fi mai ridicata de-a lungul unei zile. Incercati sa consumati mese mai mici sau snacks-uri la fiecare doua-trei ore in timpul unei zile.


Email

Citeste si despre:

Sfaturi pentru sanatate iarna Sfaturi pentru o toamna sanatoasa: imunitate, alimentatie, dieta Sfaturi pentru mentinerea sanatatii copiilor Pregatiti-va pentru bolile din sezonul rece Mentine-ti ficatul sanatos! De ce transpiri mult? Cand se recomanda testele PCR si testele pentru anticorpi COVID-19. Specialistii MedLife explica Sfaturi utile pentru calatorii…exotice! Cum sa scapi de depresia de toamna? Tulburarile afective sezoniere Pacientii cu poliartrita reumatoida si spondilita s-au intalnit cu medicii in cadrul primei conferinte ReumaPac Tulburarile afective sezoniere