Sfaturi pentru a evita traumatismele cauzate de sporturile de iarna

Actualizat: 13 Ianuarie 2012
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate

Generalitati


Pentru a evita traumatismele grave provocate de sporturile de iarna (schi, snowboard, patinaj) trebuie sa se respecte unele masuri simple care pot duce la prevenirea accidentelor.

Majoritatea leziunilor tratate in spital sau cabinetele medicilor ca urmare a sporturilor de iarna sunt suportate de snowboarderi si schiori. Atunci cand o persoana practica sporturi de iarna este important sa stie cum va fi vremea si sa cunoasca terenul pe care va paractica sport, dar si sa ia pauze in cazul in care se instaleaza oboseala sau durerea.

Inainte de schi, sanius sau patinaj fiecare individ trebuie sa se asigure ca este echipat corespunzator, trebuie sa se afle intr-o forma fizica buna, sa respecte regulile specifice sportului si sa solicite asistenta medicala de urgenta daca este cazul.

Preintampinarea accidentelor cauzate de sporturile de iarna

- Verificati prognoza meteo - Se va evita practicarea sporturilor in cazul in care ninge din abundenta, s-a format gheata sau sunt alte conditii meteorologice nefavorabile.

- Imbracati-va in straturi - Purtati mai multe straturi de haine largi care sunt rezistente la vant si apa.

- Examinati echipamentul - Asigurati-va ca starea tuturor echipamentelor de protectie este cea optima, inainte de a va aventura afara. Schiorii si snowboarderii ar trebui sa aiba cizme si legaturi verficate si reglate de specialisti.

- Nu plecati singuri - Schiorii si snowboarderii ar trebui sa schieze cu parteneri. Intotdeauna trebuie sa aduca la cunostinta partenerului traseul care va fi urmat. In caz de urgenta se va folosi telefonul mobil.

- Acordati atentie semnelor de pe traseu - Traseele cu copaci ar trebui evitate atat de cei care schiaza cat si de cei care practica snowboard. Sportivii nu trebuie sa se aventureze in zonele in care se pot declansa avalanse si vor purta echipamentul de protectie complet.

- Sanius in conditii de siguranta - Se va evita saniusul in zona strazilor circulate de masini sau cu alte obstacole. Oricine va merge cu sania trebuie sa stea intr-o pozitie frontala si trebuie sa manevreze cu ajutorul mainilor si picioarelor sania.

- Moderatie - Cei care iubesc sporturile de iarna trebuie sa le practice cu moderatie, treptat, intrucat atunci cand temperatura este scazuta, muschii, tendoanele si ligamentele pot fi mai usor ranite.

- Hidratare - Se vor bea multe lichide in timpul si dupa activitatile in aer liber, in special la altitudini mari. Se va evita consumul de alcool, deoarece acesta poate creste riscul de hipotermie.

- Conditie fizica - Pentru a face fata sporturilor de iarna, orice persoana trebuie sa aiba o conditie fizica buna.

- Respectati regulile - Cunoasterea si respectarea regulilor fiecarui sport duce la evitarea riscurilor. Echipamentele vor fi utilizate in mod corespunzator si se vor invata inclusiv tehnici care au rolul de a reduce posibilitatea de ranire.

- Degeraturi - Simptomele precoce de degeraturi includ amorteala si furnicaturile la nivelul degetelor, precum si incapacitatea de a le misca bine. Cand apar aceste manifestari, se va solicita asistenta medicala imediata.

- Necesitatea pauzelor - Multi schiori se ranesc atunci cand sunt obositi pentru ca nu acorda importanta cuvenita pauzelor pentru odihna.


Citeste si despre:

Cum evitati traumatismele cauzate de sporturile de iarna Beneficiile si pericolele sporturilor de iarna 5 sporturi de iarna pentru mentinerea sanatatii Sporturi de iarna bune pentru sanatate Iarna - sezonul fracturilor si al entorselor Cum sa va pregatiti pielea pentru iarna Sfaturi pentru exercitii fizice iarna Lactoferina, proteina din lapte, sigura si eficienta in anemie si nu numai Laserele medicale care trateaza multe dintre afectiunile dermatologice si estetice vara! Afla cate calorii arzi prin practicarea sportului preferat Protectia ochilor in timpul iernii Cum te mentii in forma de Sarbatori Inotul in piscina publica: ce boli putem contracta? Factori care determina scaderea nivelului de energie Nu renunta la sport in sezonul rece! Totul despre leziunea ligamentului incrucisat anterior LIA