Care sunt grasimile sanatoase pentru inima

Publicat: 19 Februarie 2013
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Majoritatea alimentelor contin mai multe tipuri diferite de grasimi, acestea fiind mai bune sau mai nocive pentru sanatatea dumneavoastra. Nu este nevoie sa eliminati complet grasimile din dieta, deoarece unele dintre acestea ajuta organismul sa functioneze optim. Cel mai bine este sa cunoasteti ce tipuri de grasimi este recomandat sa consumati si ce alimente contin grasimile bune pentru intreg organismul.

Exista numeroase tipuri de grasimi. Organismul sintetizeaza la randul sau propria grasime constituita din aportul de calorii in exces. Grasimile care se gasesc in plante si carne de animale se numesc grasimi alimentare.

Grasimile alimentare fac parte, alaturi de proteine si carbohidrati, din macronutrientii care furnizeaza energie pentru organism. Grasimea este esentiala pentru sanatate, deoarece sustine desfasurarea normala a unor serii de functii ale corpului dumneavoastra.

Se realizeaza tot mai frecvent cercetari cu privire la posibilele beneficii ale grasimilor alimentare (uneori numite acizi grasi) ale caror rezultate sugereaza tot mai mult ca o dieta sanatoasa trebuie sa includa si grasimi - in cantitati adecvate pentru fiecare persoana in parte.

Tipuri de grasimi sanatoase

- Grasimi mononesaturate. Aceste grasimi se gasesc intr-o varietate de alimente si uleiuri. Studiile arata ca alimentele bogate in grasimi mononesaturate imbunatatesc nivelul de colesterol din sange, reducand probabilitatile dezvoltarii de boli cardiovasculare.

Cercetarile arata ca acest tip de grasimi joaca un rol important si in mentinerea echilibrului zaharului din sange - ceea ce le transforma in grasimi utile pentru bolnavii de diabet zaharat.

Ca orice tip de grasime, grasimile mononesaturate trebuie consumate cu moderatie. Printre alimentele bogate in aceste grasimi se numara: uleiul de masline, uleiul de arahide si canola, avocado, carnea de pasare, nucile si semintele.

- Grasimi polinesaturate. Aceste tipuri de grasimi se gasesc in special in mancarurile care contin diverse plante si uleiuri. Studiile arata ca aportul adecvat de grasimi polinesaturate (acizi grasi polinesaturati) imbunatateste nivelul colesterolului bun si reduce riscul de boli de inima.

Acizii grasi polinesaturati pot ajuta la prevenirea diabetului zaharat de tip 2. Printre alimentele bogate in grasimi polinesaturate se numara: uleiurile vegetale (cum ar fi uleiurile de floarea soarelui, porumb, soia si seminte de bumbac), uleiurile din nuci (cum ar fi cel de arahide) si seminte.

- Acizi grasi Omega 3. Acizii grasi Omega 3 fac parte din grasimile polinesaturate si s-au dovedit extrem de benefici pentru sanatatea organimsului. Cercetarile arata ca acizii grasi Omega 3 au puterea de a:

Specialistii recomanda consumul de acizi grasi Omega 3 in cantitati mai mari decat orice alt fel de grasimi. Printre alimentele bogate in acizi grasi Omega 3 se numara: pestele gras de apa rece (precum somon, macrou si hering), semintele de in sau uleiurile de seminte de in si nuci.


Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale

Centrele de Excelenta in Cardiologie si Radiologie Interventionala ARES
Tel: 40319300
Bucuresti, Str. Tony Bulandra Nr. 27 Sector 2 Bucuresti, Incinta Spitalului Monza...
Spitalul de Boli Cardiovasculare Angiomedica
Tel: 031.9995
Bucuresti, Strada Cosminului, Nr.13, Sector2, București

Citeste si despre:

Grasimi sanatoase pentru inima 10 alimente care contin grasimi sanatoase Hipercolesterolemia: O dieta sanatoasa pentru inima 17 obiceiuri foarte nocive pentru inima Remediul natural impotriva gripei! Melasma – cea mai raspandita afectiune a pielii post sezon cald Beneficiile tratamentului cu plasma bogata in trombocite si aerocrioterapie Care sunt simptomele infarctului miocardic si cum poate fi acesta prevenit? Uleiul de cocos, o optiune sanatoasa pentru gatit Cele mai sanatoase 25 de alimente pentru inima Alimentatia sanatoasa pentru bolnavii de diabet tip 2 Obiceiuri sanatoase pentru a tine sub control psoriazisul