10 trucuri pentru a reduce colesterolul

Actualizat: 01 Aprilie 2021
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Consultant medical:

Dr. Zarva Maria
Medic specialist medicina de familie

1. Carbohidratii produc cresteri ale nivelului de LDL-colesterol ("colesterolul rau").
Pentru ca o salata sa fie mai sanatoasa, inlocuieste crutoanele cu miez de nuca, care au un continut crescut in grasimi polinesaturate ("grasimi bune"), care scad LDL colesterolul si cresc HDL-colesterolul.

2. Bea vin rosu in loc de cockteiluri!

Studiile arata ca o ingestie moderata de alcool poate produce o usoara crestere a HDL-colesterolului („colesterolul bun“). In schimb, tariile sau bauturile alcoolice amestecate cu sucuri de fructe, care contin carbohidrati, nu sunt deloc sanatoase.
De exemplu, vinul rosu contine 10% din carbohidratii unei margarita. De asemenea, vinul rosu contine antioxidanti, flavonoizi, care scad LDL colesterolul si stimuleaza HDL colesterolul. Limita este de 2 pahare cu vin pe zi la barbati si 1 pahar la femei.

3. Inlocuieste snacksurile si branza cu alune si soia (boabe fierte, coapte sau tofu).

4. Inlocuieste dressingul
gata preparat pentru salata din comert cu suc de lamaie si otet balsamic.

5. Inlatura
untul, uleiul prajit, carnea de porc, pielita carnii de pasare, pestele gras din alimentatie.

6. Inlocuieste carnea de vita
cu cea de curcan, deoarece carnea de curcan contine pe jumatate grasimile saturate din carnea de vita, aspectul fiind asemanator.

7. Puiul este bun, dar scoicile si pestele sunt si mai bune! Pestele contine acizi omega3 "sanatosi pentru inima".

8. Inlocuieste chipsurile cu popcorn (floricele de porumb)! Acestea din urma au cu peste 80% mai putine grasimi saturate si de 2 ori mai multe fibre decat chipsurile de cartofi sau porumb.

9. Inlocuieste
iaurtul obisnuit sau cremele de iaurt cu iaurt natural 0% grasime. La fel procedati si cu branza de vaci sau smantana.

10. Alimente interzise
Printre alimentele interzise se numara:
Carnurile grase, mezelurile, viscerele, conservele, ouale (este permis doar albusul si nu mai mult de 1-2 galbenusuri/saptamana), pastele fainoase cu oua, fasolea uscata, mazarea uscata. Grasimile animale (unt, smantana, frisca, slanina, untura).

Dulciurile interzise: toate preparatele cu oua, inghetate, creme cu unt, frisca, prajiturile cu fructe, ciocolata si in general dulciurile concentrate.
Sunt permise (dar nu in cantitate mare) dulciurile preparate din albus (spume, bezele), tarte de fructe, gelatine cu fructe, orez cu lapte degresat. Fructele sunt permise cu exceptia: smochinelor, curmalelor, migdalelor, alunelor, arahidelor, prunelor, bananelor.


Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale

Biomedica Servicii Medicale
Tel: 0233231513
Piatra-Neamt, Bulevardul Decebal 4, Piatra Neamț, 610012

Citeste si despre:

Trucuri pentru intensificarea orgasmului Prevenirea bolilor de inima la femei Insuficienta cardiaca Durere de oase sau durere musculara? Cum faci deosebirea intre cele doua afectiuni? Extrasistolele atriale - ce sunt si cum le tratam Accidentul vascular cerebral (AVC) 4 mituri despre colesterol Rolul OMEGA-3 in sanatatea inimii Uleiul de ficat de cod - un reper pentru sanatatea intregii familii, din 1854 Colesterolul: mit si realitate Colesterolul ridicat si sanatatea picioarelor: 10 semne de alarma Chitosanul: reducerea nivelului de colesterol si a greutatii corporale Efectele secundare ale tratamentelor pentru scaderea colesterolului Suplimente alimentare utilizate pentru scaderea colesterolului Instrumentele pentru scaderea nivelului de colesterol 8 cauze ale colesterolului marit