8 ponturi realiste pentru tonifierea corpului inainte de sezonul estival

Publicat: 23 Aprilie 2014
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Sezonul estival se apropie cu pasi repezi, de unde si presiunea tot mai mare de tonifiere a corpului pentru tinutele sumare din timpul verii.

Acum este momentul sa incepeti un program de remodelare a trupului, printr-o dieta mai corecta, mai multa miscare in fiecare zi si o ingrijire atenta a pielii.

Rezultatele vor fi observabile la instalarea zilelor toride, cand va veti afisa trupul cu mandrie in hainele lejere de sezon.

Sfaturi pentru un trup pregatit de vara

Toata lumea isi doreste un corp mai tonifiat, cu care sa intampine sezonul estival fara complexe privind propriul aspect fizic. Scopul principal in acest demers important este sa reduceti circa 330 de calorii din regimul alimentar zilnic, pentru eliminarea surplusului ponderal. Daca doriti sa accelerati procesul tonifierii musculaturii, programati 2-3 antrenamente de tip cardio de cate 30-45 de minute si introduceti in dieta alimente care stimuleaza metabolismul si va ajuta sa slabiti mai usor.

Dietele fade sau suprasolicitarea fizica nu va ajuta sa intrati in forma, ci mai degraba va afecteaza echilibrul fiziologic si mental. Incepeti drumul catre un corp admirabil cu pasi marunti, pentru a culege beneficii pe termen lung.

1. Imbunatatirea posturii

Postura corpului este foarte importanta pentru imbunatatirea propriei imagini. Incepeti de acum sa exersati corectarea posturii, mentinand spatele drept si umerii usor indreptati in spate. Concentrati-va in permanenta pe distribuirea greutatii in mod egal pe ambele solduri.

In acest mod, invatati sa respectati proportiile propriului trup, sa ii observati calitatile si sa depistati acele zone pe care ati dori sa le corectati prin corp si dieta. In sezonul cald, cand va veti expune corpul mai mult decat de obicei, veti adopta natural postura corecta si veti adauga vizual cativa centimetri siluetei in inaltime. Talia va parea mai subtire, spatele mai suplu si picioarele mai zvelte.

2. Miscarea cu fiecare ocazie

Nu aveti in mod necesar nevoie de programari la sala de fitness pentru a scapa de surplusul de tesut gras pana la inceperea sezonului estival. Propuneti-va pur si simplu sa faceti miscare cu orice ocazie, in orice forma. Dansati pe melodiile preferate cand sunteti acasa, in loc sa leneviti in fata televizorului.

Mergeti pe jos cat mai mult in fiecare zi, organizati concursuri de alergare in parc cu copiii sau prietenii, sariti coarda ca in copilarie, renuntati la liftul de la serviciu sau coborati din autobuz cu cateva statii mai devreme.

Efortul fizic in doze mici isi acumuleaza efectele odata cu trecerea timpului, intr-o masura in care rezultatele ajung sa va uimeasca in cele din urma. Fiecare scara urcata in plus va aduce mai aproape de scopul tonifierii corpului pentru o vara in care sa va simtiti confortabil in propriul trup.

3. Exercitiile fizice eficiente

Insistati pe acele exercitii fizice cu adevarat eficiente, care lucreaza simultan mai multe grupe importante de muschi. Printre acestea se numara flotarile, prin care solicitati nu mai putin de sase muschi in acelasi timp bicepsii, tricepsii, deltoizii, pectoralii, abdominalii si glutealii. Efectuati-le in sesiuni de cate 15-20, cu pauze scurte. Daca nu reusiti sa le faceti in forma lor clasica, incepeti cu sprijin pe genunchi si continuati astfel, pana capatati rezistenta.

Genuflexiunile sunt alte exercitii fizice foarte cunoscute, cu efecte inegalabile asupra coapselor si a muschilor fesieri. In timp ce le efectuati, mentineti muschii abdominali incordati si spatele perfect drept. Tintiti catre 3 seturi de cate 6-12 repetari.

4. Miscarea distractiva

Cea mai usoara forma de miscare nu este cea care va oboseste cel mai putin, ci cea distractiva. In timpul liber, angajati-va in activitati relaxante, care va tonifiaza totodata si musculatura. De pilda, puteti inchiria o barca de agrement, vaslitul va ajuta sa lucrati bratele si spatele foarte bine. Hidrobicicleta va poate oferi plimbari romantice pe apa, care vin la pachet cu un exercitiu excelent pentru picioare, fesieri si abdomen.

5. Reducerea aportului de calorii

Puteti sa efectuati sute de abdomene in fiecare zi, fara sa scapati de burta inestetica, daca nu declarati razboi caloriilor suplimentare si inutile (precum cele provenite din gustarile hipercalorice dintre mese, de pilda).

Inlocuiti dulciurile cu fructele oleaginoase si cartofii prajiti cu legumele proaspete. Renuntati pe cat posibil la carbohidratii rafinati (paine alba, paste albe, orez alb sau zahar), care va cresc apetitul alimentar si conduc la ingrasare.

6. Selectarea alimentelor satioase

Tot pe plan nutritiv, un pont util de remodelare corporala pana la sosirea sezonului cald este sa consumati alimente bogate in proteine slabe, care asista digestia si induc o stare de satietate necesara evitarii abuzului alimentar. Le puteti prelua din carnea slaba de pui si de peste, albusul de ou, soia etc.

Introduceti in dieta mai multe fibre, care in afara de faptul ca va scapa de pofta de mancare excesiva, previn si alte doua probleme majore pentru estetica si sanatatea trupului balonarea si constipatia. Le puteti prelua din plin din fructe, legume si cereale integrale.

7. Evitarea alcoolului

Alcoolul nu este nici pe departe prietenul unei siluete tonifiate pentru vara, ba chiar poate sa contracareze celelalte efecte pozitive ale eforturilor de a intra in forma. Bauturile pe baza de alcool sunt hipercalorice (o bere furnizeaza circa 150 de kcal), produc balonare si incetinesc procesul de ardere a grasimilor in corp. Studiile mai arata ca persoanele care obisnuiesc sa consume alcool mananca, in medie, mai mult decat cele care evita acest aliment.

8. Aspiratia catre progres

Pe tot parcursul procesului de a reintra in forma pentru sezonul estival, este important sa nu ravniti la perfectiune, ci mai degraba la progres. Rezultatele nu se vad peste noapte, insa perseverenta ofera intotdeauna roade bogate. Propuneti-va sa aratati mai bine decat in trecut, nu ideal. In acest mod, veti avea asteptari realiste, care sa va mentina motivatia vie in a face progrese.


Email

Citeste si despre:

Johnson & Johnson amana livrarea vaccinului anti-COVID in Europa, dupa ce in SUA au aparut 6 cazuri de cheaguri de sange MedLife anunta concluziile primei etape in studiul privind raspunsul imun al organismului dupa vaccinarea anti-COVID-19 La cat timp se face rapelul daca ne-am infectat cu COVID-19 intre doze? Oficial: Romania va continua vaccinarea cu AstraZeneca, pentru toate categoriile de varsta! De ce transpiri mult? Mentine-ti ficatul sanatos! Oxford intrerupe testele clinice cu vaccinul AstraZeneca pe copii si adolescenti MedLife a identificat alte 92 de cazuri cu tulpina britanica din 92 de probe noi secventiate Testarea pentru COVID in farmacii ar putea incepe intr-o saptamana Ce ar trebui sa stii despre variantele si mutatiile SARS-CoV-2?