7 motive pentru a renunta la bauturi racoritoare

Actualizat: 14 Ianuarie 2013
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate

Generalitati


O mare parte a populatiei consuma sucuri in mod regulat. Majoritatea consumatorilor de bauturi racoritoare este constienta de faptul ca unele dintre acestea sunt nocive pentru sanatate. Persoanele care consuma bauturi acidulate indulcite artificial, pot dezvolta, in timp, o serie de probleme medicale serioase.

In continuare, iata doar cateva dintre motivele pentru care ar trebui sa renuntati chiar acum la sucurile acidulate sau neacidulate, care sunt fabricate din substante sintetice.

De ce nu este indicat sa consumati unele bauturi racoritoare sintetice

- Unele sucuri incurajeaza cresterea in greutate. Primul motiv si cel mai evident de a renunta la bauturile racoritoare sintetice dulci este pentru ca acestea sunt o modalitate usoara de a preveni obezitatea in curs de dezvoltare in intreaga lume.

O singura cana de suc poate fi echivalentul a 15-20 de lingurite de zahar. Consumul de astfel de bauturi racoritoare, asociat cu inactivitatea si o dieta precara, duc la o acumulare de kilograme nedeorita (anormala si nociva pentru organism). Zaharurile care intra in organism si care nu sunt utilizate pentru energie sunt stocate de organism sub forma de grasime.

- Sucurile sintetice cresc riscul aparitiei unor boli grave. Grasimea, acumulata in urma consumului unei varietati de sucuri sintetice, poate accelera dezvoltarea bolilor cardiovascualare si a diabetului zaharat de tip 2. Un studiu recent a descoperit ca un aport crescut si regulat de bauturi racoritoare poate fi asociat cu un risc marit de accident vascular cerebral.

- Sucurile sunt daunatoare pentru sanatatea dentara. Bauturile racoritoare - in general cele acidulate - au un efect nociv asupra dintilor dumneavoastra. Vinovate nu sunt doar zaharurile continute, dar mai ales continutul ridicat de acid din aceste sucuri. Majoritatea bauturilor acidulate contin: acid fosforic, malic, citric si acid tartric. Toate acestea ataca smaltul dintilor, mai ales acidul citric (acidul citric poate eroda smaltul dintilor de 5 ori mai repede decat bauturile tip cola).

- Bauturile acidulate sunt nocive pentru sanatatea sistemului osos. Aceiasi acizi care dauneaza smaltului dintilor afecteaza si sistemul osos. Consumul frecvent de sucuri acidulate creste riscul dezvoltarii osteoporozei. In cazul copiilor care beau astfel de lichide, s-a constatat ca acidul din sucuri afecteaza in mod negativ calcifierea oaselor in crestere.

- Sucurile cauzeaza leziuni renale si cresc tensiunea arteriala. Exista dovezi clare ca bauturile tip cola cresc riscul aparitiei problemelor renale. Corpul trebuie sa atenueze aciditatea bauturilor racoritoare cu ajutorul calciului din sistemul osos. Intrucat acest calciu este eliminat prin urina, se pot forma pietre la rinichi.

- Specialistii au motive sa creada ca aportul crescut de fructoza - in special cel din compozitia bauturilor racoritoare - duce la cresterea tensiunii arteriale.

- Bauturile racoritoare sintetice pot duce la deshidratare. Cu toate ca sunt lichide, unele sucuri pot cauza deshidratare. Cafeina din unele bauturi este un diuretic si provoaca o crestere a volumului de urina. In plus, concentratia mare de zahar elimina apa din organism, deoarece rinichii incearca sa elimine excesul de zahar din sange.


Citeste si despre:

Bauturile carbogazoase: 15 motive pentru a renunta la ele Dieta anticancer - Sfaturi alimentare pentru prevenirea si lupta impotriva cancerului Consumati prea multa cofeina? Aflati simptomele abuzului Oboseala si somnolenta: cauze comune Alimente care trebuie evitate de bolnavii cu diabet zaharat Dieta Dukan - principii si etape Cum influenteaza alimentatia sanatatea orala? Vacante sanatoase – unde sa mergi? Cum evitam infectiile urinare vara? Sarcina, consumul de droguri si substante cu potential periculos Obezitatea Pierderea involuntara de urina: 10 situatii comune si modalitati de prevenire Zvonuri despre sanatate: mit si adevar Cauzele oboselii si metode de combatere Idei de preparare si servire sanatoasa a alimentelor pe gratar in timpul verii Cofeina din cafea si din bauturile racoritoare