Dieta care previne aparitia pietrelor la rinichi

Actualizat: 24 Noiembrie 2011
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate

Generalitati


Cele mai multe dintre pietrele la rinichi sunt formate din oxalat si calciu. Pietrele la rinichi apar atat la barbati cat si femei din multiple cauze, printre care dieta, genele mostenite etc.

Medicii prescriu pentru prevenirea pietrelor la rinichi un regim alimentar cu un nivel scazut de calciu. Aceasta abordare are sens daca este inteles modul in care calciul este gestionat in organism. Nivelul de calciu din sange este mentinut destul de constat, in general, prin dieta.

Modificarea cantitatii de calciu din dieta duce la schimbari minore ale nivelurilor de calciu din sange.

Modalitati de prevenire

O alta abordare pentru prevenirea formarii pietrelor la rinichi la adulti este de a consuma alimente bogate in calciu si de a evita oxalatii. Acest lucru se poate face prin reducerea volumului de oxalati.

Este foarte important sa nu se foloseasca suplimente de calciu fara recomandarea medicului. De asemenea, aportul crescut de sodiu si proteine poate provoca prezenta pietrelor la rinichi.

Evitarea alimentelor bogate in oxalati

Daca se vor evita alimentele enumerate mai jos se va putea reduce consumul de oxalati:
- ciocolata
- ceai
- spanac
- sfecla
- arahide
- migdale
- nuci pecan.

Printre alimentele cu un continut ridicat de calciu care pot fi incluse in dieta se regasesc:
- in cazul copiilor cu varsta peste 5 ani si a adultilor produsele lactate degresate sau cu un continut scazut de grasimi
- in cazul copiilor cu varsta cuprinsa intre 2-5 ani


Utilizarea acestor surse de calciu este recomandata ca parte a unei diete echilibrate in care vor fi incluse toate grupele alimentare. Studiile au demonstrat ca alimentele care au un continut ridicat de grasime au un nivel mai scazut de calciu decat cele care contin mai putine grasimi.

Este indicat sa se citeasca atent eticheta produsului, inainte de a fi consumat, pentru a stii care este continutul acestuia de calciu.


Citeste si despre:

Dieta cu pepene verde Litiaza renala Importanta Vitaminei C pentru organism Beneficiile medicale ale condimentelor si mirodeniilor Bolile renale cronice Guta - cauze, simptome, tratament Pericolele aportului prea mare de calciu Celulita la control! Descopera avantajele si dezavantajele fiecarui tratament anti-celulita! 10 recomandari pe care sa le iei in considerare dupa operatia bariatrica Beneficiile pentru sanatatea generala a consumului de merisoare Vitamina D - cand este utila si ce efecte produce deficitul ei in corpul uman Beneficiile pentru sanatate ale consumului de castraveti Ce trebuie sa stii despre pietrele la rinichi (calculi renali) Cum se formeaza pietrele la rinichi 6 semne si simptome ale pietrelor la rinichi Pietrele la rinichi - cauzele aparitiei, preventie si tratament