Dieta pentru abdomen plat

Actualizat: 16 Noiembrie 2012
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate

Generalitati


Dieta pentru un abdomen plat este utila mai ales in cazul persoanelor care acumuleaza grasime in zona abdomenului. Cercetatorii au confirmat faptul ca grasimea abdominala creste riscul aparitiei bolilor de inima si a altor maladii.

Programul de slabire in zona abdominala dureaza sase saptamani si combina regimul dietetic cu exercitiile fizice. Dieta se axeaza pe consumul a doisprezece alimente si se concentreaza pe construirea masei musculare prin mentinerea unui echilibru alimentar intre proteine, carbohidrati si grasimi, dar si prin realizarea in mod regulat de exercitii fizice. In urma studiilor s-a demonstrat faptul ca oamenii care mananca des, dar mese mai mici, pe parcursul unei zile, sunt mai putin susceptibili de a deveni obezi.

Reguli de baza

Una dintre regulile de baza ale dietei presupune consumul cu regularitate de sucuri care pot inlocui, atat mesele principale, cat si gustarile. Aceste sucuri vor fi preparate din lapte degeresat si iaurturi, in care se adauga praf de proteine, fructe, unt de arahide si gheata. Totul se va amesteca intr-un blender.

Alte reguli directoare generale ale dietei pentru un abdomen plat sunt:

Prin spatierea meselor si gustarilor pe tot parcursul zilei, metabolismul va fi destul de alert si senzatia de foame va fi diminuata.

Alimente permise

Alimentele care pot face parte din mesele zilnice vor include: nuci, leguminoase, legume verzi, lactate degresate, faina de ovaz, oua, carne macra, unt de arahide, ulei de masline, cereale integrale, proteina de zer praf si fructe de padure.

Mai pot fi consumate: mere, avocado, banane, fasole, orez brun, sunca canadiana, ulei de canola, unt de migdale sau caju, sucuri de citrice, edamame, usturoi, humus, linte, ciuperci, pepene rosu, paste din grau integral, piersici, ulei de arahide, mazare, ardei gras, seminte de dovleac, ulei de susan, crustacee, supe mai ales de legume, cartofi dulci si rosii.

Cei care urmeaza dieta pentru un abdomen plat vor bea opt pahare de apa pe zi. Se poate bea si lapte dietetic, ceai verde, dar mai ales sucurile specifice dietei.

Alimente interzise

Alimentele recomandate in cadrul acestei diete sunt cele care au rolul de a diminua senzatia de foame, fara ca cel care alege aceasta dieta sa se simta constrans. Totusi nu sunt permise alimentele grase, carbohidratii rafinati, grasimile saturate si trans, siropul de porumb bogat in fructoza.

Alcoolul se va elimina din dieta de sase saptamani.

Exercitii fizice

Pentru un abdomen plat, alaturi de dieta trebuie sa faceti si exercitii fizice. Va puteti construi masa musculara daca faceti exercitii speciale cu greutati sau antrenament cardio timp de trei zile pe saptamana, dar si exercitii care se vor concentra asupra musculaturii abdomenului de doua ori pe saptamana.

Muschii au nevoie de mai multa energie decat restul organismului, ca atare, cu cat veti arde mai multe calorii prin activitatile fizice, cu atat veti avea o masa musculara mai dezvoltata.


Citeste si despre:

12 secrete pentru un abdomen plat si atragator Chirurgia abdomenului cu pliuri (abdominoplastia) Cum isi pot pregati barbatii corpul pentru plaja Dieta cu pepene verde Adevarul despre consumul de bere si abdomenul marit Pasi practici de pregatire pentru chimioterapie Adevarul despre grasimea abdominala Redefinirea standardelor in sanatate si nutritie Top 5 lucruri esentiale pe care sigur nu le stiai despre Omega-3 Chirurgia estetica si procedurile cosmetice Terapia Mayr sau tehnica de intinerire a corpului, mintii si spiritului 13 modalitati rapide de autoevaluare a sanatatii Colita provocata de radiatii Gastroenterita - o problema de sanatate mereu actuala Cancerul de vezica urinara - Stadializare Dieta Ornish