Regim de ingrasare

Publicat: 13 Septembrie 2006
Autor: SfatulMedicului

Dulciuri, minerale, vitamine, bere, vin, siropuri si pastile pentru stimularea poftei de mancare. Acestea sunt principalele ingrediente ale unui regim de ingrasare, recomandat persoanelor sanatoase, dar slabe din nastere.

"Cei care se decid sa tina o dieta de acest tip trebuie sa adauge treptat in regimul lor alimentar un surplus de calorii", explica dr. Dan Cheta, nutritionist la Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Nicolae Paulescu" din Bucuresti.

Aceste calorii, spune medicul, trebuie luate in mod echilibrat, respectiv din toate grupele de alimente, deoarece schimbarile bruste pot provoca dezechilibre metabolice.

"Este important sa existe o diversitate a meniurilor care sa asigure si lipide, si glucide, si proteine", spune dr. Cheta.

Nutritionistii spun ca unul dintre trucurile regimurilor de ingrasare este optarea pentru mesele dese si placute. "Intr-un astfel de regim, e important ca oamenii sa nu manance mult dintr-o data sau la o singura masa pe zi", spune dr. Cheta.

Sportul poate fi de folos, deoarece dezvolta musculatura si, din cauza consumului suplimentar de energie, creste pofta de mancare, iar kilogramele se pot depune uniform pe corp.

La fiecare masa pot fi servite cateva felii de paine, carne, branzeturi si alte alimente interzise de obicei in regimurile de slabire. In cazul in care nu este consumat in exces, alcoolul nu face rau, ba, mai mult, poate aduce kilograme in plus.

"O sticla de bere pe zi sau un pahar de vin la fiecare masa nu fac rau organismului. Important este ca persoana care vrea sa se ingrase sa nu aiba probleme majore de sanatate", adauga dr. Cheta.

Esentiale in cadrul unui regim de ingrasare sunt somnul si abtinerea de la fumat. Pentru cei care nu pot renunta definitiv la acest viciu se recomanda macar reducerea la jumatate a numarului de tigari consumate.

Mic dejun: 50 de grame miez de nuca cu sare, patru felii de paine, o banana, 20 de grame unt si doua oua fierte

Gustare: doua banane

Pranz: 200 de grame carne de vita fiarta, cu patru cartofi fierti, 20 de grame de unt, supa de legume, patru felii de paine integrala, 200 de grame compot de fructe

Gustare: un pahar cu lapte si o felie de paine

Cina: supa de pui cu fidea multa, trei felii de paine, 150 de grame de peste uscat, un pahar cu zeama de compot.


Citeste si despre:

Dieta de slabit in care aveti voie sa mancati alimente care ingrasa 7 reguli de aur ca sa nu te ingrasi dupa dieta Obezitatea la copii si sportul Cauzele necunoscute ale cresterii in greutate Ai mai multa grija de ficatul tau! Protejeaza-l cu solutii naturale De ce este importanta colaborarea dintre dentistul tau si medicul ortodont? Diferente intre rezultatele testelor de anticorpi: “Unele doar confirma sau infirma prezenta anticorpilor, altele determina si concentratia” Masa corporala ideala 10 Legi ale unei cure de slabire eficiente Dieta iubitorilor de carbohidrati Cele mai benefice si cele mai nocive sucuri pentru sanatate Dieta mediteraneana ajuta la imbunatatirea memoriei
TEST PCR
REAL TIME PCR-COVID-19
rezultat in 24h
280
249 lei