.
Buna ziua! As vrea sa primesc o lamurire... Asa cum am pus si titlul intrebarii sunt confuza deoarece nu stiu ce sa mai cred. Motivul care ma detarminat este durerea care ma apasa in stomac. Familia sustine ca este vorba de gastrita sau ulcer... ceea ce eu nu prea cred. Prietenul meu este de alta parere . Mai exact ca am probleme comportamentale ( ma enervez foarte repede chiar si din intamplari banale) iar tot ce ma afecteaza pe mine se duce in stomac creindu-mi o stare neplacuta care ma termina si fizic si psihic. Am avut chiar o criza.. imi venea sa vomit si in cele din urma am ajuns la prietenul meu care m-a sfatuit sa ma calmez... am inceput sa plang neexplicabil de mult .. apoi dupa ceva timp am reusit sa vars. M-am simtit bine momentan. El a ajuns la concluzia ca am nevoie de un psiholog sau chiar un psihiatru. Nu stiu ce am ... nu stiu ce sa mai cred.
Adauga raspuns
Raspunsuri (7)
Adrienne
acum 11 ani
Citeste despre Distonie neuro-vegetativa , care se poate manifesta cardiac, digestiv,respirator,etc...............intr-un cuvant [in tremen pup**ar ] Nervi la stomac, la inima,etc.
Raspunde
0
Advertisement
Liviu
acum 11 ani
fluindelir a scris: "... sunt confuza deoarece... tot ce ma afecteaza pe mine se duce in stomac creindu-mi o stare neplacuta care ma termina si fizic si psihic. Am avut chiar o criza.. imi venea sa vomit..."
_____________
(in mod cert avem de-a face cu o tulburare psihosomatica)
- Cand spui ca iti vine sa vomiti*, de fapt, te SIMTI agasata, acrita si scarbita, pentru ca ai NEVOIE de calm si liniste, de timp si spatiu pentru sine - ca sa-ti insusesti propria putere ;)
______________
*) Conflictele interioare (intrapsihice) au repercusiuni corporale; de ex., asupra viscerelor: contractii, secretii.
Raspunde
0
Liviu
acum 11 ani
Si, intrucat pe taramul sufletului totul poate fi si altfel, cand tu spui ca "dupa ceva timp am reusit sa vars" si iata ca te-ai "simtit bine"; cu alte cuvinte, te SIMTI usurata, racorita si revigorata. Pentru ca si tu ai NEVOIE de recunoastere (rezonanta, ecou); dar si de toleranta, acceptarea diferentei si deschidere :)
Raspunde
0

Psih. Roxana Olaru
acum 11 ani
Buna seara,
Starile emotionale puternice se pot manifesta si la nivel corporal prin somatizari. Atunci cand starea emotionala este foarte puternica ea are nevoie sa se descarce si altfel, mai ales in cazurile in care nu puteti sa va exprimati supararea. Cea mai cunoscuta forma este plansul, dar, ca si in cazul dvs, pot aparea manifestari si la alt nivel.
Va recomand sa apelati la ajutorul unui psihoterapeut si eventual sa faceti si niste investigatii pe partea de gastro pentru a fi siguri ca nu s-a produs vreo gastrita sau ulcer. Aceasta investigatie nu exclude necesitatea interventiei psihoterapeutice.