.
Va salut, intampin o problema, va rog sa ma lamuriti:
De aproape un an iau xanax, trittico si escitalopram. Pe cand eram gata sa renunt complet la xanax mi-au aparut alte probleme si am simtit nevoia sa maresc doza, de la 0.25 mg la 1mg/zi.
Am fost la un psihiatru care mi-a recomandat sa maresc doza de escitalopram si trittico ca sa reusesc sa scot xanaxul.
Azi am fost la alt medic, care mi-a zis ca arunc toate medicamentele astea, sa renunt brusc si sa iau Lamotrix si Tiapridal.
Sunt cam panicat, nu o sa trec prin sevraj? A zis ca daca-mi va fi rau ma interneaza...
Stiu ca e cazul sa renunt la xanax si pentru ca am nevoie sa urc la volan, dar imi e teama sa mai trec prin stari de panica, anxietate...
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)
SfatulMedicului
acum 19 ore
Buna ziua,
Renuntarea brusca la Xanax, in special dupa un an de tratament continuu, poate duce la un sindrom de sevraj care poate include simptome severe, cum ar fi atacuri de panica si anxietate intensa.
Chiar daca noul medic v-a recomandat sa renuntati brusc, ar fi potrivit sa luati in considerare o alta opinie, pot fi periculoase anumite recomandari. Adesea, este mai sigur sa se reduca treptat doza de Xanax, sub supravegherea unui medic. A treia opinie nu strica, in cazul dvs.
In ceea ce priveste medicamentele noi pe care vi le-a propus, Lamotrix si Tiapridal, acestea au, de asemenea, efecte secundare si interactiuni posibile cu alte medicamente, deci ar trebui discutate cu un profesionist inainte de a fi luate.
In final, tinand cont de complexitatea situatiei, ar putea fi util consultarea unui specialist in toxicologie sau un medic psihiatru, care ar putea examina toate medicamentele pe care le luati si va pot recomanda cel mai sigur si eficient plan de tratament.
Retineti ca informatiile pe care le-am oferit sunt generale si nu inlocuiesc sfatul medicului.
Este important sa consultati un medic in legatura cu situatia specifica si sa urmati recomandarile acestuia: www.clickmed.ro/medic/psihiatrie
Articol de interes:
sfatulmedicului.ro/Anxietate-si-atac-de-panica/anxietatea-si-atacurile-de-panica_55
Raspunde
0

Psih. Stefania Budacu
acum 18 ore
Bună seara!
Într-adevăr, aceste medicamente nu se întrerup dintr-o dată, ci treptat. Totodată, înțeleg că v-au fost prescrise pe baza unor motive importante. Aceste motive nu dispar și nici nu se rezolvă prin medicație, ci prin terapie.
De aceea vă recomand să vă adresați unui psihoterapeut specializat în psihoterapie cognitiv comportamentală! Veți înțelege atunci cauzele profunde ale stărilor de anxietate, de nemulțumire, motivația unor alegeri făcute în viață sau ale unor refuzuri hotărâte… Veți dobândi abilități de a face față situațiilor dificile și veți avea beneficii în ceea ce privește conștiința și stima de sine.
Toate cele bune!