Dezvaluirea secretelor celor care fac miscare

Actualizat: 22 Noiembrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Un program sanatos de miscare nu trebuie sa fie costisitor sau prelungit


Eventuala lipsa a timpului sau a banilor nu trebuie sa stea in calea urmarii unui program sanatos de activitate fizica. Un sondaj national recent a aratat ca cel putin un sfert dintre cei care fac miscare in mod regulat au servicii cu norma intreaga, copii mici sau ambele si ca mersul pe jos este cel mai popular mod de exercitiu fizic.

Sondajul a fost realizat pe un esantion de peste 20000 de subiecti si a concluzionat ca programul de activitate fizica al majoritatii acestora se apropie foarte mult de recomandarile specialistilor: cel putin o jumatate de ora de miscare zilnic, de cel putin 3 ori pe saptamana.

Rezultatele arata ca un program bine ales nu trebuie sa fie plictisitor sau costisitor. Spre exemplu:

- 58% dintre subiecti au relatat ca realizeaza cel putin trei activitati diferite in fiecare saptamana

- 30% merg de cel putin trei ori pe saptamana la o sala de fitness sau forta

- mai mult de jumatate dintre cei intervievati au declarat ca miscarea practicata in mod regulat i-a ajutat in tratarea depresiei, problemelor cardiace, a durerilor de spate sau diabetului.
Parerea specialistilor este ca beneficiul maxim de pe urma activitatii fizice se obtine la realizarea a cel putin 150 de minute de exercitiu pe saptamana, grupate in 5 sedinte. Astfel scade riscul de dezvoltare a bolilor de inima, accidentelor vasculare cerebrale, osteoporozei, diabetului zaharat de tip II, hipertensiunii arteriale, a unor tipuri de cancer si dementa (slabirea progresiva a functiilor intelectuale: memorie, atentie, gandire, limbaj, afectivitate).
Pentru scadere in greutate durata antrenamentului va fi de 250-300 de minute pe saptamana.

Sfaturi de la persoane care se antreneaza corespunzator

Dintre participantii la sondaj:

- 38% au fost considerati ca persoane care se antreneaza corespunzator (exercitiu moderat pana la intens, timp de 30 de minute pe zi, cel putin 3 zile pe saptamana)
- 12% dintre acestia au relatat ca se antreneaza de cel putin 5 ori pe saptamana, de cel putin 5 ani
- 36% dintre cei intervievati nu realizau suficienta miscare, dar isi doreau sa se poate antrena mai mult

- 15% dintre participanti au fost considerati sedentari.

Intrebati cum au reusit sa mentina un program regulat de miscare, persoanele care se antrenau corespunzator au oferit urmatoarele sfaturi:
- renuntarea la masina; multi au afirmat ca merg la serviciu pe jos sau cu bicicleta

- alegerea activitatilor placute, cea mai simpla cale de a efectua programul de miscare fizica si de a-l savura in acelasi timp; majoritatea intervievatilor au relatat ca activitatea pe care o realizeaza le ofera un sentiment de bucurie si buna dispozitie

- alegerea momentului (de preferinta acelasi in cursul zilei), locului si programului de exercitii pentru ziua respectiva

- utilizarea greutatilor.
Se recomanda ca programul de exercitii sa fie inceput incet, cu cresterea gradata a intensitatii si duratei antrenamentului. Vestea buna este ca, odata ce exercitiul fizic devine parte integranta a vietii, tendinta naturala este spre antrenamente mai lungi si mai intense.


Citeste si despre:

Dr. Mihai Andrei, medic primar gastroenterolog ne raspunde la cateva intrebari despre cancerul colorectal Cand se fac analizele de sange la copii si de ce? Interviu cu Dna. Dr. Serafinceanu Nakisa, medic pediatru Semne de alarma in timpul sarcinii- cand este cazul sa te ingrijorezi si ce este normal DENT ESTET anunta achizitionarea pachetului integral de actiuni al clinicii din Timisoara, motorul cresterii diviziei de copii din cadrul grupului Sindromul Kleine Levin - o afectiune imprevizibila care afecteaza viata Efectul stresului asupra pielii si cum ne putem pastra aspectul sanatos al pielii de-a lungul vietii Melanomul - tumora agresiva care, depistata la timp, poate fi invinsa! Tratamentul minim invaziv al ocluziilor coronariene cronice totale, disponibil la centrele ARES din tara Sfaturi pentru ingrijirea pacientilor cu Boala Alzheimer Respiratie greoaie si dificila? Care sunt cauzele aparitiei acestor simptome Gestionarea reactiei la un eveniment stresant sau traumatic major Dislipidemia - un real pericol pentru cardiaci Boala artrozica - modalitati de ameliorare si de prevenire