Beneficiile exercitiilor de stretching

Publicat: 28 Septembrie 2011
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Mobilitatea si flexibilitatea musculaturii sunt aspecte esentiale ale unui organism sanatos. Miscarea si exercitiile de stretching ajuta la mentinerea tonusului muscular si la imbunatatirea activitatilor zilnice.

Ce este stretchingul

Exercitiile de stretching, in forma de baza, sunt miscari naturale si instinctive. Efectuam astfel de exercitii dimineata dupa ce ne trezim din somn sau dupa o lunga perioada de inactivitate. Ca forma de miscare, stretchingul implica lungirea unui anumit muschi sau grup de muschi, la dimensiunea maxima.

Stretchingul are numeroase beneficii pentru organismul uman si este indicat sa faca parte dintr-un program zilnic de miscare.

Beneficii ale stretchingului

1. Imbunatateste flexibilitatea
Pe masura ce inaintam in varsta, musculatura tinde sa se atrofieze, restrictionand flexibilitatea. Acest lucru duce la mobilitate scazuta, miscari incetinite, luxatii ale ligamentelor si raniri ale tesuturilor. Exercitiile de stretching sunt cele mai eficiente in imbunatatirea mobilitatii si flexibilitatii.

2. Imbunatateste circulatia
Exercitiile de stretching stimuleaza circulatia sangelui, care transporta catre muschi nutrientii de care au nevoie. In acelasi timp, o buna circulatie a sangelui elimina si reziduurile din organism si ajuta la recuperarea rapida in urma accidentelor.

3. Imbunateste pozitia corpului
Muschii incordati contribuie la o pozitie defectuoasa a corpului. Exercitiile de stretching ajuta si la relaxarea muschilor.

4. Imbunatateste activitatea cardiaca
Exercitiile de stretching reduc tensiunea arteriala si imbunatatesc functia arteriala.


Citeste si despre:

Exercitii de streching (intindere musculara) la birou: 12 ponturi simple Exercitiile de flexibilitate (stretchingul) Artroza – importanta exercitiului fizic Exercitii fizice pentru sindromul de colon sau intestin iritabil Factori si remedii pentru tratarea reumatismului! Solutii naturale pentru hipotiroidism Solutia perfecta pentru principalele efecte ale stresului! Masajul terapeutic - beneficii si riscuri Exercitiile fizice - beneficiu pentru organism si piele Exercitiul fizic ajuta la acomodarea femeilor cu simptomele menopauzei Beneficiile oferite de mersul pe jos Tipuri de exercitii fizice pentru bolnavii de diabet zaharat