Mentine-ti o stare pozitiva pe timpul iernii

Publicat: 24 Noiembrie 2011 | Actualizat: 24 Noiembrie 2011
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Iarna va influenteaza starea de spirit? Multi oameni sufera modificari ale dispozitiei de la depresii usoare pana la tulburari afective sezoniere, ca urmare a scaderii intensitatii luminii pe perioada toamnei si a iernii si a modificarilor hormonale asociate cu acestea.

Tulburarile afective sezoniere sunt un grup de conditii care pot fi destul de grave, un subtip al tulburarii depresive majore, in care calitatea vietii poate fi serios compromisa de oboseala, dispozitie proasta, anxietate, libidou scazut etc. Multe persoane care sufera de alte tipuri de depresie sufera de simptome similare dar mai putin intense.

Metode prin care poate fi ameliorata depresia

Fototerapia sau terapia cu lumina, dar si alte tehnici pot combate starea generala de tristete determinata de tulburarile afective sezoniere. Iata ce se poate face in acest sens:

1. Incercati sa dormiti cat mai putin. Indicat ar fi sa atipiti la aceleasi ore de somn in zilele de lucru si in weekend. A dormi prea mult, chiar si la sfarsit de saptamana, desincronizeaza ritmul cicardian si se poate instala starea de letargie si starea proasta de spirit asociata cu zilele intunecoase ale iernii.

2. Mancati in acelasi timp in fiecare zi si nu mai tarziu de ora 20 (pentru a evita interferenta maselor cu somnul). Ca si in cazul luminii, ceasul biologic poate fi influentat de orele la care se vor lua mesele.

3. Petreceti-va o parte din timp in aer liber. Fototerapia ajuta la diminuarea simptomelor tulburarilor afectiv sezoniere. Daca programul va permite, faceti miscare in aer liber dupa ce soarele rasare, expuneti-va la lumina acestuia. Atunci cand nu este posibil sa faceti exercitii fizice la lumina zilei un efect pozitiv asupra depresiei au chiar si antrenamentele de la sala de sport. De asemenea, ar trebui sa evitati lucrul tarziu, inainte de culcare.

4. Cat mai multa lumina. Pentru a contracara absenta zilelor luminoase, se pot achizitiona surse lumminoase artificiale care imita lumina naturala din aer liber. Daca o persoana ar beneficia de folosirea unei astfel de casete luminoase macar 30 de minute inainte de a ajunge la locul de munca starea sa de spirit s-ar imbunatati iar nivelul de energie ar creste.

Specialistii recomanda utilizarea de casete luminoase testate clinic si care ofera un camp larg de iluminare car vor fi pozitionate in partea de sus a unei camere. Lumina trebuie sa fie usor difuza si sa nu contina radiatii ultraviolete. Iar efectul va fi unul antidepresiv.

5. Lumina de la bec. Intr-o masura mai mica inclusiv lumina din interior poate combate depresia. Dar nu toate becurile electrice au efect energizant, conteaza culoarea si intensitatea luminii acetora. Specialistii recomanda becurile care au o temperatura de culoare de aproximativ 4100 kelvin si sa se evite cele cu peste 5500 kelvin.

Totusi va simtiti melacolici in ciuda incercarii de a va insenina ziua? Este posibil sa suferiti de o depresie semnificativa din punct de vedere clinic. Pentru ca aceasta sa fie evaluata obiectiv, consultati medicul specialist.


Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale

Cabinet de psihoterapie, psihologie și consiliere
Tel: 0740018132
Bucuresti, Str. Grădinarilor Nr. 33, Sector 3
Cabinet Individual de Psihologie Iuliana Szabo
Tel: 0751026331
Cluj-Napoca, Strada I. C. Bratianu, Nr 6, Apt 4

Medici

Psiholog, psihoterapeut Mihaela Buciu
Psihologie - Cabinet de psihoterapie, psihologie și consiliere
Bucuresti, 0740018132
Psiholog, psihoterapeut Valentin Iordachescu
Psihologie - Cabinet de psihoterapie, psihologie și consiliere
Bucuresti, 0740018132

Servicii si oferte medicale

Email
Clinici
recomandate
Medici
recomandati
Servicii
specializate

Cercetatorii au descoperit mai multe planete cu conditii de viata mai bune decat cele de pe pamant Cercetatorii au descoperit mai multe planete cu conditii de viata mai bune decat cele de pe pamant

Frica ingrasa, lasitatea slabeste...Frica ingrasa, lasitatea slabeste...

13 secrete din psihologie care te ajuta sa comunici cu oricine si sa obtii ceea ce vrei13 secrete din psihologie care te ajuta sa comunici cu oricine si sa obtii ceea ce vrei

Citeste si despre:

Aspectul parului: indicii ale starii de sanatate

Sanatatea familiei in perioada sarbatorilor

Rozaceea

Cat de mult inseamna prea obosit

Colesterol crescut la 20 de ani? Dr. Irina Macovei-Dorobantu, cardiolog: In cazul pacientilor cu dislipidemii genetice este necesar screening-ul rudelor de gradul I

Ai imunitate, reusesti in toate! - Ghidul obiceiurilor sanatoase pentru imunitate

Stimuleaza-ti imunitatea cu acest antioxidant: Quercetin cu Zinc

Beneficiile si pericolele sporturilor de iarna

Alimentatia sanatoasa in sezonul rece

Cat de mult ne afecteaza sanatatea temperaturile scazute

Cum afecteaza lumina sanatatea unei persoane

Mierea de Manuka RAW - Antibioticul natural