Sfaturi pentru pierderea in greutate la menopauza

Actualizat: 27 Septembrie 2012
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate

Generalitati



Diminuarea numarului de kilograme dupa instalarea menopauzei poate fi o modalitate buna de a va asigura ca va mentineti starea de sanatate, in timp ce treceti la o alta etapa din viata dumneavoastra.

Dupa ce au intrat la menopauza, multe femei experimenteaza dorinta de a se revigora prin diverse procese. Unul dintre aceste procese il reprezinta incercarea de a reduce greutatea corporala in exces, prin variate modalitati.

Sa slabiti atunci cand suferiti de obezitate sau sunteti supraponderali, nu numai ca va ajuta sa va simtiti mai bine si sa aveti mai multa energie, ci va poate feri de anumite conditii medicale serioase si va ajuta sa micsorati riscul dezvoltarii unor boli si conditii potential letale.

Cititi mai departe cateva sfaturi utile despre cum sa eliminati surplusul de greutate in perioada postmenopauzei.

Consumati mai putin zahar, slabiti mai multe kilograme


Recent a fost efectuat un studiu pe un lot de 500 de femei obeze sau supraponderale aflate in perioada postmenopauza, cu talia mai mare de 80 cm si care nu sufereau de hipertensiune arteriala, boli de inima sau diabet.

Jumatate dintre aceste femei au urmat un plan de slabire bazat pe intalniri regulate cu nutritionisti, antrenori specializati si psihologi. Nici una dintre aceste optiuni nu a fost disponibila celorlalte femei; acestea din urma au avut doar poibilitatea de a participa la seminarii despre sanatatea generala.

Toti cei 500 de subiecti au fost monitorizati timp de 4 ani. In acest interval de timp, jumatatea care a avut acces la nutritie si exercitii fizice in grup, au pierdut din greutate o medie de 3,4 kg, comparativ cu media de aproximativ jumatate de kg pierdute de celelalte femei.

Comportamentele asociate cu pierderea in greutate la 6 luni in grupul combinat au inclus consumul a:

Dupa 4 ani, printre comportamentele legate de succesul dietei pe termen lung s-au inregistrat:

Inotul


Inotul este un exercitiu excelent pentru oamenii de toate varstele, intrucat va ajuta sa pierdeti calorii si va mentineti activi fara sa implice miscari de mare impact. Acest sport va poate ajuta la conservarea oaselor si articulatiilor fragile.

Daca sunteti la postmenopauza, acest lucru ar putea deveni o preocupare importanta pentru dumneavoastra. Mentinerea sanatatii oaselor si articulatiilor este un obiectiv important atunci cand se doreste sa se piarda in greutate. Inotul poate ajuta in mod eficient, in procesul diminuarii kilogramelor in plus.

Controlul dietei


Menopauza este un prilej bun de a va concentra atentia asupra altor aspecte din viata dumneavoastra, in afara de exercitii fizice. Unul dintre acestea, care poate contribui la mentinerea sanatatii si greutatii dumneavoastre corecte este consumul unor alimente.

Pentru ca echilibrul dumneavoastra hormonal se va modifica, trupul va necesita mai putina hrana, decat inainte. De aceea, trebuie sa consumati portii mai mici si sa limitati cantitatea de gustari dintre mese. Astfel, veti putea pierde in greutate si va veti mentine starea de sanatate, chiar si cand va veti afla la menopauza.


Citeste si despre:

11 lucruri pe care orice femeie trebuie sa le cunoasca despre menopauza Dieta pentru menopauza Cum sa va protejati oasele inainte si dupa menopauza Menopauza: O etapa sau o adevarata schimbare Retentia (retinerea) apei in organism Hipercolesterolemia si strategii de prevenire a bolilor cardiace Beneficiile laptelui Cum ajuta acidul hialuronic in tratarea bolilor respiratorii Mituri si dezinformari privind igiena Dementa Alopecia - caderea parului, chelia sau calvitia Esentialul despre medicamentele eliberate fara prescriptie medicala Ciclul menstrual normal Depresia - tristetea patologica Metode contraceptive Menopauza la barbati