Alimente care influenteaza somnul

Publicat: 30 Ianuarie 2013
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Un somn odihnitor in timpul noptii are un impact enorm asupra calitatii vietii de zi cu zi, atat din punctul de vedere al conditiei fizice, cat si al celei mentale. Daca va confruntati cu insomnii sau cu somnul insuficient pe timpul noptii, cauzele pot fi diferite.

Una dintre aceste cauze o reprezinta alimentele pe care le consumati inainte de somn. Problemele ar putea fi determinate si de alimentele pe care ar trebui sa le consumati inainte de a merge la culcare, dar le excludeti din componenta mesei de seara. Daca mancati cu precautie si alegeti alimentele potrivite pentru cina, va veti bucura de un somn odihnitor pe timpul noptii.

Alimente de evitat inainte de a merge la somn

- Alimente bogate in grasimi. Cercetarile arata ca persoanele care consuma frecvent alimente bogate in grasimi experimenteaza o intrerupere a ciclurilor de somn. Ar trebui sa excludeti consumul alimentelor bogate in grasimi inainte de a merge la culcare, pentru a va putea odihni suficient.

- Alimente condimentate. Dormitul pe burta poate fi inconfortabil dupa ce mancati alimente condimentate, deoarece sistemul digestiv isi incetineste activitatea in timpul somnului.

Consumul de condimente inainte de somn poate determina aparitia arsurilor stomacale, fapt care v-ar putea impiedica sa aveti un somn de calitate. Evitati sa consumati condimente sau alimente condimentate cu mai putin de patru ore inainte de a merge la somn.

- Ciocolata si alte alimente care contin cofeina. Somnul poate fi perturbat daca alegeti sa consumati cafea sau ciocolata inainte de culcare. Cafeaua, bauturile tip cola, ciocolata si ceaiurile cu cofeina stimuleaza creierul si determina aparitia tulburarilor de somn. Tirozina prezenta in ciocolata impiedica relaxarea creierului si va poate impiedica sa adormiti.

- Alimente bogate in proteine. Proteinele, o parte esentiala a dietei zilnice, sunt o alegere gresita in ultima parte a zilei, mai ales inainte de a merge la culcare. Alimentele bogate in proteine sunt mai dificil de digerat pe timp de noapte. Optati pentru o cana cu lapte cald sau pentru biscuiti cu un continut ridicat de carbohidrati.

Modalitati de imbunatatire a somnului

- Consumati alimente bogate in triptofan. Triptofanul este un inductor natural al somnului. Laptele este o sursa buna de triptofan. Alte alimente care contin triptofan sunt bananele, carnea de curcan, ovazul, mierea si unele produse lactate.

- Mancati o cantitate mai mica de alimente inainte de a merge la culcare. Daca suferiti de tulburari de somn, o mica gustare ar putea sa fie de ajuns. O masa prea bogata poate duce la tulburari la nivelul sistemului digestiv si astfel ar putea aparea disconfortul care va va impiedica sa adormiti. De aceea, optati pentru o gustare sanatoasa mai mica din punct de vedere cantitativ, inainte de a merge la somn.

- Cresteti aportul de glucide inainte de a merge la somn. Alimentele bogate in carbohidrati cresc nivelul de triptofan din sange. Luati o gustare mica inainte de a merge la somn, gustare ce poate insemna un bol de iaurt si biscuiti, lapte cu cereale sau branza si paine.

- Nu mai beti lichide dupa ora 20. Este important sa va hidratati pe tot parcursul zilei, dar la fel de important este sa reduceti aportul de lichide inainte de culcare. Daca beti prea multe lichide inainte de a merge la somn, cu siguranta ca somnul va fi intrerupt de dorinta de a merge la baie sa urinati.


Citeste si despre:

Alimentele care reduc stresul 9 alimente care imbunatatesc memoria Modificarile somnului pe durata sarcinii Care sunt factorii ce influenteaza inaltimea unei persoane? Solutia ta naturala si intensa pentru candidoza! Dr. Horia Rosianu, aritmolog: Tulburarile de ritm ventriculare, o complicatie la distanta a infarctului miocardic Ai des infectii urinare? Tulburarile de somn Tulburarile de somn si inaintarea in varsta 100 moduri prin care putem stimula activitatea creierului Factori declansatori care pot schimba metabolismul Factori declansatori care incetinesc metabolismul