9 modalitati prin care poti deveni mai inteligent

Publicat: 27 Ianuarie 2016
Autor: SfatulMedicului

O mai buna prezenta de spirit si concentrare, capacitate mai rapida de reactie, o inteligenta mai sporita - ni le dorim cu totii, insa uneori ni se pare imposibil sa le avem pe toate fiind mai tot timpul prinsi in tumultul cotidian. Iata ce poti face ca sa iti cresti inteligenta:

Bea 2 pahare de apa dupa ce te trezesti

In timpul somnului, corpul este in repaus si nu a primit apa timp de 6-9 ore.

Apa este necesara nu doar pentru hidratare, dar mai multe studii efectuate la copii au aratat ca apa ajuta la o mai buna functionare a creierului, crescand capacitatea mentala. Asigura-te ca esti hidratat de la inceputul zilei, band doua pahare cu apa, in primele 30 de minute de la trezire.

Citeste rezumatul unei carti

Dimineata, la micul dejun, in loc sa te uiti la televizor, poti citi rezumatul unei carti sau poti citi cateva pagini dintr-o carte, pentru a-ti spori inteligenta.

Bea ceai verde

Multi dintre noi avem nevoie de una-doua cesti de cafea pe parcursul zilei, insa cofeina ne poate face sa devenim agitati. O varianta mai benefica pentru sanatate este inlocuire cafelei cu ceaiul verde, mai ales pe parcursul zilei. Aceasta te energizeza, fara sa iti aduca o stare de anxietate si sporeste capacitatea de relaxare. Contine L-teanina, un aminoacid care determina o crestere a undelor cerebrale, dar este util si la mentinerea sanatatii inimii.

Un pui de somn, ziua

Ori de cate ori ai ocazia, este bine sa iei o pauza de somn in timpul zilei. Creste capacitatea de memorare, caci mintea are un ritm mai scazut atunci cand suntem obositi. Un pui de somn, de cel putin jumatate de ora, intre orele 12:00 si 16:00, te va ajuta sa-ti mentii o stare de bine si sa-ti sporesti capacitatea de concentrare, spun mai multe studii de specialitate.

Uita-te pe retelele de socializare

Pe parcursul zilei, fa-ti un pic de timp ca sa intri pe retelele de socializare, deoarece sunt pline de informatii utile. Astfel, iti vei exersa memoria si capacitatea de atentie, dar vei afla cel putin unul-doua lucruri noi, care iti vor imbogati cultura generala.

Jocuri, in loc de filme

In loc sa te uiti la un serial, seara, cand ajungi acasa, mai bine joci un joc. Acesta are rolul de stimulare a creierului si de a iti exersa memoria. De asemenea, poti face cateva calcule simple sau poti de exemplu, sa te gandesti la tabla inmultirii, este un bun exercitiu pentru creier. Un puzzle sau un joc precum Sudoku sunt si ele perfecte pentru a spori capacitatea de concentrare si de memorare.

Fa sport

Activitatile fizice sunt de mare ajutor pentru buna functionare a creierului, contribuind la sporirea capacitatilor mentale, dar si la risipirea stresului si anxietatii. Este cunsocut faptul ca in urma efortului depus in timpul exercitiilor fizice este stimulata producerea de endorfina, hormonul fericirii.

O carte, in loc de televizor

Cititul unei carti te ajuta sa aduni mai multe informatii si sa iti exersezi functiile creierului care se ocupa de memorie. Este un exercitiu activ pentru creier, spre deosebire de privitul la televizor, care este o activitate pasiva. Cand citesti, creierul isi construieste o imagine proprie a cuvintelor, fiind stimulat mai mult decat atunci cand privesti la televizor.

Vorbeste cu oameni care au pareri diferite de ale tale

Un alt exercitiu pe care specialistii spun ca este bine sa il faci zilnic este sa vorbesti cu persoane care au opinii diferite de ale tale pe diferite subiecte. Discutiile in contradictoriu te ajuta sa devii mai rational si sa privesti si alta parte a problemei.


Email

Citeste si despre:

Anxietatea asociata COVID-19 poate produce insomnii. Iata cum te poti odihni mai bine in aceasta perioada 13 modalitati rapide de autoevaluare a sanatatii Cele mai toxice spatii din interiorul casei Cele mai cunoscute mituri si adevaruri medicale Dr. Daniela Stratomir, medic primar medicina de laborator, MedLife – Teste pentru detectarea anticorpilor specifici COVID-19 Suferi de alergii? Iata cateva antihistaminice naturale Mentine-ti ficatul sanatos! Care sunt manifestarile dependentei? Paralizia cerebrala Tulburarea Tourette Scleroza multipla Cum sa cresti nivelul de implicare, sprijin si afectiune din partea partenerului