Cu ocazia Zilei Mondiale a Diabetului, care va avea loc pe 14 noiembrie, Federatia Internationala de Diabet atrage atentia asupra riscurilor cresterii incidentei diabetului la nivel mondial. Pana in anul 2025, numarul persoanelor care sunt afectate de diabet ar putea ajunge la 380 de milioane. In prezent, circa 250 de milioane de oameni sufera de aceasta afectiune in toata lumea, dintre care 55,2 milioane in Europa.
Sanofi-aventis si Zentiva, in parteneriat cu Federatia Internationala de Diabet, lanseaza campania Hula Hoop pentru Diabet, care atrage atentia asupra importantei educatiei si preventiei, in special printre copii si tineri.
„Cresterea cazurilor de diabet de la an la an este alarmanta, iar previziunile pentru viitor nu sunt deloc optimiste. Situatia actuala este in primul rand dovada unei lipse de informare si educatie in cadrul publicului larg, dar si a unei atitudini pasive generale. Preventia diabetului nu presupune deloc un efort deosebit, ci in primul rand asumarea unei vieti echilibrate din punct de vedere alimentar si al activitatii fizice”, a declarat Prof. Dr. Nicolae Hancu, Presedinte al Federatiei Romane pentru Diabet. „Ca si in cazul preventiei cancerului sau a bolilor cardiovasculare, in cazul diabetului ar trebui sa se aplice Regula celor 60 de minute: mai mult de 60 de minute pe zi pentru activitate fizica si mai putin de 60 de minute pentru televizor, computer si jocuri video”.
Hula Hoop pentru Diabet promoveaza stilul de viata sanatos. Cercul albastru, simbolul Zilei Mondiale a Diabetului, a fost imaginat sub forma de hula hoop pentru talie sau deget. Cu putin exercitiu, inveti sa preiei controlul asupra miscarii hula hoop. Acelasi lucru este valabil si in cazul diabetului.
„Campania Hula Hoop pentru Diabet promoveaza intr-un mod foarte distractiv si interactiv ideea de viata sanatoasa, adresandu-se in mod special publicului tanar, dar nu numai. Mesajele campaniei au fost diseminate in mediul online si social media, iar cei pasionati de shopping si care isi petrec timpul liber in mall pot sa danseze hula hoop si totodata sa se informeze cu privire la factorii de risc si metodele de preventie. Prin aceasta campanie, intentionam o abordare globala, de 360 grade a diabetului: nutritie, sport, medicatie, familie, prieteni, atitudine etc.”, explica Oana Belinski, Product Manager sanofi-aventis.
Campania consta in reprezentatii spontane cu tineri dansatori efectuand miscari hula hoop in locuri neconventionale precum statii de metrou sau mall-uri, evenimente si concursuri interne adresate angajatilor companiei, promovare in mediul online si sesiuni de fotografii si autografe cu sportivi renumiti - exemple de ambitie si echilibru - precum Andreea Raducan, Gabriela Szabo, Ivan Pazaichin sau Marius Urzica. Sambata, de Ziua Mondiala a Diabetului, va avea loc evenimentul oficial in Plaza Romania, Bucuresti, incepand cu ora 13.00.
„Pornind de la mostenirea remarcabila pe care o avem in tratamentele impotriva diabetului, sanofi-aventis este de peste 85 de ani un partener responsabil pentru pacienti si pentru comunitatea medicala. Astazi, sanofi-aventis pune la dispozitia pacientilor nu doar solutii terapeutice medicamentoase, ci incearca sa acopere si ceilalti factori foarte importanti in managementul acestei afectiuni, prin proiecte complexe de educatie si prin atragerea atentiei asupra importantei preventiei in diabetul zaharat. Obiectivul nostru este de a oferi incredere si de a imbunatati calitatea vietii pentru persoanele care sufera de diabet”, a declarat Dr. Ovidiu Saltas-Dabija, Director Medical sanofi-aventis.