Pe fondul unei nevoi ridicate a romanilor pentru informare cu privire la igiena orala, GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare Romania si Wrigley Romania au lansat campania „Zambeste Romania”, axata pe constientizarea problemelor privind importanta sanatatii orale si educarea in aceasta arie.
Cu ocazia Zilei Mondiale a Sanatatii Orale, GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare Romania si Wrigley Romania au dat publicitatii rezultatele unui studiu pan-european care a evaluat starea sanatatii orale a cetatenilor europeni.
Acest studiu face parte din activitatea de sustinere oferita de cele doua companii Platformei Europene pentru o Igiena Orala mai Buna. Dintre cei peste 3.500 de europeni intervievati, 70% au declarat ca sunt multumiti de starea sanatatii lor dentare. Cu toate acestea, mai mult de jumatate au declarat ca nu mai au toti dintii naturali.
“O igiena orala buna este esentiala pentru calitatea vietii si pentru un corp sanatos”, a declarat Prof. Kenneth Eaton, Presedintele Platformei Europene pentru o Igiena Orala mai Buna. “Rezultatele acestui studiu confirma cercetarile noastre anterioare si demonstreaza existenta unor diferente semnificative in ceea ce priveste obiceiurile si nivelul de cunostinte despre normele de igiena orala ale persoanelor intervievate. Tratamentele bolilor cavitatii bucale sunt costisitoare, dar netratarea acestora creste riscul asociat diabetului, bolilor cardiovasculare sau cancerului. Acest studiu demonstreaza ca multi dintre cetatenii europeni ar trebui sa urmeze o serie de pasi simpli, care ii pot ajuta sa isi imbunatateasca rapid sanatatea orala. ”
Studiu Ipsos: 80% dintre romani au probleme dentare
In Romania, conform unui studiu elaborat de Ipsos Marketing cu privire la starea de sanatate orala, igiena dentara se rezuma, in cea mai mare parte, la spalatul pe dinti. Aproape 80% dintre respondenti au probleme dentare si aparitia cariilor este cea mai frecventa afectiune.
Studiul releva faptul ca 4 din 10 persoane prezinta probleme cauzate de placa dentara bacteriana, iar 3 din 10 au respiratia urat mirositoare si dinti sensibili. Cele mai frecvente simptome pentru dinti sensibili sunt durerile aparute in momentul in care mananca produse reci sau calde (91%), urmate de durerea produsa de consumul produselor dulci / acre (50%) sau atunci cand intra in contact cu aerul rece (47%). Cei cu probleme ale gingiilor au prezentat in cea mai mare parte sangerarea gingiilor dupa periaj, iritarea gingiei si inflamatii ale acesteia.
Campania „Zambeste Romania”
In Romania, GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare si Wrigley desfasoara „Zambeste Romania”, o campanie de constientizare si educare in privinta importantei igienei orale, parte integranta a Platformei Europene pentru o Igiena Orala mai Buna.
“Obiceiurile care includ o dieta sanatoasa, vizite regulate la medicul stomatolog si periajul zilnic va vor ajuta sa va imbunatatiti igiena orala si veti avea un zambet sanatos”, a declarat Dr. Alexandru Brezoescu, Director executiv al Uniunii Nationale a Asociatiilor Stomatologice. ”Astfel, o simpla rutina poate face diferenta in imbunatatirea sanatatii orale.”
“Zambeste Romania” a debutat cu o masa rotunda cu tema “Sanatatea Orala in Romania”, organizata in data de 12 septembrie, cu ocazia Zilei Mondiale a Sanatatii Orale, la Palatul Parlamentului. Evenimentul a reunit membri ai Comisiei de Sanatate din Camera Deputatilor, reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, autoritati publice centrale si locale, reprezentanti ai asociatiilor medicale, mass-media si organizatii nonguvernamentale.
Masa rotunda a reprezentat o ocazie pentru factorii de decizie de a dezbate modurile in care se pot dezvolta programe de educatie si preventie pentru imbunatatirea sanatatii orale in Romania.
In cadrul evenimentului s-a anuntat constituirea unui parteneriat intre Ministerul Sanatatii si Ministerul Educatiei pentru introducerea unui program pilot de educare asupra importantei preventiei in ingrijirea orala in 14 scoli din Delta Dunarii.
Programul pilot vizeaza dezvoltarea campaniei de educare si preventie cu privire la importanta igienei orale in scolile din zonele rurale defavorizate din Delta Dunarii. Programul va impacta toate grupele de varsta intre 6 ani si 15 ani si va cuprinde urmatoarele activitati:
Dupa evaluarea rezultatelor programului pilot, obiectivul pe termen lung este de a dezvolta un proiect cu o durata de 4 ani in scolile din Romania pentru a informa elevii si implicit familiile acestora despre importanta igienei orale si despre solutiile de prevenire a afectiunilor la nivelul cavitatii bucale.
Cursurile vor fi sustinute in gradinite si in scolile primare (clasele I-IV), la finalul lor urmand a fi impartite materiale informative cu privire la pasii ce trebuie parcursi pentru o mai buna igiena orala si mostre de pasta de dinti.