Cum sa scazi in mod natural colesterolul

Publicat: 14 Aprilie 2016
Autor: SfatulMedicului

Afectiunile inimii se afla in stransa legatura cu nivelul colesterolului LDL, cunoscut si drept colesterolul "rau" din organism.

Vestea buna este ca poti scadea nivelul colesterolului "rau" si il poti creste pe cel al colesterolului bun cu ajutorul unor masuri simple.

Este important ca, odata adoptate aceste masuri, sa fie pastrate. Primele rezultate incep sa apara dupa o perioada de sase saptamani, iar dupa trei luni acestea devin din ce in ce mai vizibile. De asemenea, daca medicul i-a recomandat unei persoane si tratament medicamentos, nu trebuie sa renunte la acesta.

1. Renunta la alimentele grase, care contin grasimi trans

Grasimile trans cresc nivelul de colesterol LDL si il scad pe cel de colesterol "bun", HDL, ceea ce inseamna o crestere a riscului de accident vascular cerebral si afectiuni ale inimii.

"Grasimile trans se gasesc in special in cartofii prajiti, in prajituri din comert, pizza congelata, in unele sortimente de margarina", spune Suzanne Steinbaum, cardiolog la Lenox Hill Hospital in New York.

Ca sa eviti acest ingredient, atunci cand mergi la cumparaturi citeste cu mare atentie eticheta produselor si incearca sa le eviti pe cele care contin uleiuri hidrogenate, caci este "doar o alta denumire pentru grasimile trans".

2. Atentie la silueta

Nu trebuie sa slabesti foarte mult ca sa scazi nivelul de colesterol din corp. Daca esti supraponderal, este suficient sa scapi de 4-5 kg, iar nivelul de colesterol LDL va scadea cu aproximativ 8%. Insa trebuie sa nu te mai ingrasi la loc.

Ca sa slabesti sanatos, fara sa iti pui in pericol sanatatea, este indicat sa consumi intre 1 000 si 1 200 de calorii zilnic, daca esti femeie. Barbatii, in schimb, au nevoie de putin mai mult: intre 1 200 si 1 600 de calorii pe zi.

3. Fa miscare

“Exercitiile fizice, cel putin doua ore si jumatate pe saptamana, sunt suficiente pentru a creste colesterolul HDL si pentru a scadea nivelul de colesterol LDL si trigliceride,” spune Sarah Samaan, medic cardiolog in SUA, citata de webmd.com.

Ca totul sa fie mai usor, alege exercitii care iti plac. Poti sa faci miscare impreuna cu un prieten sau cu un membru al familiei.

4. Consuma fibre

Alimentele precum cerealele, merele, prunele, mazarea, fasolea sunt bogate in fibre solubile, impiedicand organisml sa absoarba colesterolul. Un studiu recent a aratat ca la persoanele care au manancat in fiecare zi intre 5 si 10 grame de fibre, nivelul de colesterol "rau" a fost redus.

Aceste persoane nici nu s-au mai confruntat cu pofte alimentare in exces, pentru ca fibrele induc senzatia de satietate. Insa trebuie sa ai grija sa nu consumi fibre in exces, caci pot aparea crampe abdominale si balonarea.

5. Mananca peste

Incearca sa incluzi in alimentatie feluri de mancare pe baza de peste, de cel putin doua ori pe saptamana. Este ideal sa consumi peste gras, care este bogat in acizi grasi Omega 3, benefici. Inlocuieste carnea rosie cu somon, hering, sardine, ton.

6. Gateste cu ulei de masline

Cand iti faci o salata, alege uleiul de masline, care este bogat in grasimi bune, fiind benefic pentru inima. Sortimentul cel mai indicat este uleiul extravirgin.

7. Relaxeaza-te

Stii ca in momentul in care esti stresat nivelul de colesterol din sange creste? Gandeste-te la acest lucru de fiecare data cand ai stari de anxietate si stres si gaseste metode de relaxare: cititul unei carti, o plimbare in aer liber, yoga, meditatie.


Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale

Centrele de Excelenta in Cardiologie si Radiologie Interventionala ARES
Tel: 40319300
Bucuresti, Str. Tony Bulandra Nr. 27 Sector 2 Bucuresti, Incinta Spitalului Monza...
Spitalul de Boli Cardiovasculare Angiomedica
Tel: 031.9995
Bucuresti, Strada Cosminului, Nr.13, Sector2, București
Email
Clinici
recomandate

Citeste si despre:

La cat timp se face rapelul daca ne-am infectat cu COVID-19 intre doze? Oficial: Romania va continua vaccinarea cu AstraZeneca, pentru toate categoriile de varsta! Oxford intrerupe testele clinice cu vaccinul AstraZeneca pe copii si adolescenti MedLife a identificat alte 92 de cazuri cu tulpina britanica din 92 de probe noi secventiate Testarea pentru COVID in farmacii ar putea incepe intr-o saptamana Ce anticorpi apar in urma infectiei cu SARS-CoV-2 si cand se dezvolta? Explicatiile specialistilor MedLife Mentine-ti ficatul sanatos! Secretele calendarului: Care sunt semnele ovulatiei si cum putem prezice ovulatia Ce ar trebui sa stii despre variantele si mutatiile SARS-CoV-2? Care este calea cea mai usoara prin care se transmite coronavirusul? Ce poti face pentru a nu te infecta? Persoanele imunizate complet ar putea renunta la masca in spatii inchise? Ce spune Valeriu Gheorghita Vaccinarea anti-COVID la copiii intre 12 si 15 ani ar putea incepe in aceasta vara Vaccinul Pfizer, eficient 100% impotriva COVID-19 la copiii intre 12 si 15 ani. Cand va incepe imunizarea copiilor in Romania?