Fructe goji

Actualizat: 18 Iulie 2012
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate

Generalitati



Fructele de padure goji cresc pe un arbust peren ce se gaseste in regiunile temperate si subtropicale ale Chinei, Mongoliei, din Himalaya si Tibet si sunt plante din familia Solonaceae.


Acestea sunt fructe de padure rosii zbarcite, care arata ca niste stafide rosii si sunt, de obicei, uscate.

De ce se consuma goji?


Aceste fructe au fost folosite timp de 6000 de ani de catre fitoterapeuti in China, Tibet si India pentru:

Fructele de padure goji sunt bogate in antioxidanti, in special in carotenoide, cum ar fi beta-caroten si zeaxantina. Unul din rolurile cheie ale zeaxantinei este de a proteja retina ochiului prin absorbtia de lumina albastra. De fapt, aportul crescut de alimente care contin zeaxantina poate reduce riscul de a dezvolta degenerescenta musculara, principala cauza a diminuarii vederii si oribirii la persoanele de peste 65 de ani.


In ultimii ani, sucurile din fructe goji au devenit cunoscute ca bauturi cu rol important in mentinerea sanatatii. Companiile de marketing care promoveaza produse care contin suc din fructe goji, dau ca exemple oameni care au consumat astfel de sucuri si au atins varste inaintate. Desi exista putine studii clinice publicate de cercetatori, consumatorii sustin o lista extinsa de beneficii pentru sanatate a sucurilor din goji.

Ce fel de cercetari s-au facut asupra fructelor goji?


Aceste fructe au fost testate pe oameni in doar 2 studii publicate. Un studiu chinez publicat in 1994 a constatat ca 79 de persoane cu cancer au raspuns mai bine la tratament atunci cand goji a fost adaugat in regimul lor alimentar.


Au mai existat studii care arata ca fructele goji contin antioxidanti, iar extractele din goji pot preveni dezvoltarea celulelor canceroase, reduce glucoza din sange si pot diminua nivelul de colesterol. Cu toate acestea, nu inseamna automat ca sucurile sau ceaiurile din goji vor avea aceleasi beneficii.

Desi fructele goji, cum sunt cele folosite in medicina traditionala chineza, nu sunt foarte scumpe, sucul din goji se gaseste de obicei la preturi foarte mari, 1l de suc de goji ajungand in cazul anumitor branduri si la 50 de dolari, iar dovezile stiintifice convingatoare lipsesc inca, pentru a justifica costurile ridicate ale acestor bauturi.

Nu se cunosc inca efectele secundare ale consumului regulat de goji sau daca interfera cu un anume tip de tratament sau medicamente.

Ce gust au fructele goji?


Fructele goji au un gust usor picant, dulce-acrisor. Au o forma si o textura asemanatoare stafidelor.

In medicina traditionala chineza ele sunt consumate crude, sub forma de ceai, adaugate in supe sau sub forma de extracte lichide. Sucul goji este de asemenea disponibil pe piata, de obicei in sticle de 900 de ml. In anumite zone ale globului acestea au fost adaugate in diferite snack-uri si gustari.

Posibile interactiuni medicamentoase


Fructele de padure goji se pare ca ar putea interactiona cu medicamentele anticoagulante, cum ar fi warfarina. Exista un singur caz notat, in care o femeie in varsta de 61 de ani prezenta risc crescut de sangerare. Aceasta, consuma intre 3-4 cani de ceai de fructe goji zilnic. Circulatia si densitatea sangvina au revenit la normal, in cazul acesteia, dupa intreruperea tratamentului cu ceai de goji.


Citeste si despre:

Fructele goji – beneficii si efecte secundare Fructele goji si beneficiile acestora pentru sanatate 7 fructe care previn cancerul. Introdu-le in dieta ta! Ai alergie la vinete? La ce alte alimente trebuie sa renunti Topul alimentelor afrodisiace Chitosanul: reducerea nivelului de colesterol si a greutatii corporale Cum putem invinge celulita? Redefinirea standardelor in sanatate si nutritie Recuperarea unghiei: abordari moderne in gestionarea onicomicozei 10 modalitati de detoxifiere a organismului Dieta Dukan - principii si etape 9 superalimente care te ajuta sa nu te imbolnavesti niciodata Mancatul dezorganizat - inamicul siluetei si al sanatatii Ce poti sa prepari pentru micul dejun rapid si sanatos 6 moduri delicioase de a va bucura de fructele de padure proaspete Fructe si legume de iarna. Conditii de depozitare si moduri de preparare