organolepatic

Prospect

Publicat: 07 Mai 2009 | Actualizat: 15 Ianuarie 2025

Organolepatic se refera la modalitatea de evaluare a unui produs sau a unei marfi prin utilizarea simturilor. Aceasta metoda include examinarea gustului, mirosului, texturii si aspectului.

Cuvantul "organolepatic" vine de la termenul grecesc "organon", care inseamna "instrument", si "lepsis" care inseamna "a lua cu mana".

Metoda organoleptica este folosita in mod traditional in industria alimentara pentru a evalua calitatea si acceptabilitatea unui produs. Este o metoda extrem de subiectiva, deoarece depinde de perceptiile individuale ale persoanei care efectueaza evaluarea. Totusi, este esentiala in evaluarea caracteristicilor senzoriale ale produselor alimentare.

Pe scurt, textul "organolepatic bazat pe simturi" se refera la o evaluare a unui produs sau a unei marfi bazata pe perceptiile senzoriale ale individului, explorand gustul, mirosul, textura si aspectul produsului.

Citeste si despre:

Pierderea auzului poate accelera declinul cognitiv? Imbatranirea memoriei versus dementa - cum le deosebim MedLife atinge capitalizare de 1 miliard euro la BVB si dovedeste ca este cea mai valoroasa companie a sectorului de sanatate din Romania De ce avem pofta de dulciuri in perioadele stresante De ce migrenele afecteaza cu precadere femeile? Dupa operatiile cardiace sau episoadele post-acute, incepe adevarata lupta: Recuperare cardiovasculara completa la spitalul de recuperare din orasul medical Colagenul in curele de slabire: cum sustine pielea si articulatiile in timpul pierderii in greutate Screening non-invaziv pentru cancer colorectal si gastric De ce noile generatii au un risc mai mare de cancer Legatura intre micul dejun si sindromul metabolic Rolul somnului in reglarea apetitului si a greutatii corporale Impactul varstei mamei asupra calitatii celulelor stem recoltate