.
Am probleme foarte mari cu fata mea,o adolescenta in varsta de 18 ani.Consider ca avem o relatie nesanatoasa parinte-copil si ca ea isi depaseste cu mult atributiile.AM MARE NEVOIE DE SFATURILE UNUI SPECIALIST IN DOMENIUL PSIHOLOGIEI!
Mai exact,de foarte mult timp(de aproximativ 6 ani,de cand bunicul ei care o crescuse pana la varsta de 10 a murit in urma unui AVC) fiica mea a facut o obsesie cu mine.Obsesie care in ultimul an a atins apogeul:se trezeste noaptea ca sa ma verifice,daca ma duc la toaleta in timpul noptii vine buimacita de somn ca sa vada daca ma simt rau(si daca îi spun ca nu am nimic,ea este convinsa ca am ceva grav si ca nu vreau sa-i spun adevarul,facand o adevarata criza-plansete,urlete ca nu vrea sa ramana fara mine- care se termina cu bataie,pentru ca nervii mei au cedat si nu mai fac fata si devin agresiva),cauta compulsiv simptome ale anumitor tipuri de cancere pe care le fac femeile(am observat ca are o problema cu cel mamar,iar asta ma pune serios pe ganduri si ma sperie),daca nu îi raspund la telefon de prima oara face o criza in plina strada:mi-au spus vecinii care au vazut-o.
Cel mai inspaimantator lucru mi se pare lipsa de perspectiva:nu vrea sa se maturizeze,marturisindu-mi in repetate randuri ca vrea sa-si inchina toata viata mie.A spus ca niciodata nu se va casatori si clar nu va avea ”plozi”,pentru ca singurul statut pe care vrea sa-l aiba”este cel de fiica a mamei ei”.Iar daca eu voi pati ceva,ma va urma si ea.Nu are un grup de prieteni,a renunta la activitatile care inainte o relaxau(cititul) de cateva luni...
Trebuie sa mentionez ca sunt recasatorita,fata necunoscandu-si niciodata tatal natural.A fost crescuta de parintii mei pana la varsta de 10 ani,iar de mama mea este foarte atasata(doar atasata,pentru singura pe care o iubeste sunt”eu”).Cu sotul meu se intelega bine,pana la un puct.Si el,ca si mine s-a saturat de crizele acestea si nu stiu cat va mai dura casnicia in conditiile acestea.
VA ROG,AJUTATI-MA!
Adauga raspuns
Raspunsuri (2)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 8 ani
Bună ziua,
Doaman Lizbeth, decesul unei persoane de care suntem foarte ataşaţi poate constitui o traumă psihică cu consecinţe negative deosebite. Fiica dvs se pare că se confruntă cu efectele unei asemena traume, manifestând anxietate de separare, frică accentuată de boli, precum şi o temă puternică ca ar putea pierde şi alte persoane la care ţine foarte mult.
Într-o asemenea situaţie, indicat este să apelaţi la psiholog pentru şedinţe de psihoterapie individuale pentru fiica dvs sau, dacă este cazul, chiar şedinte de psihoterapie de familie.
Psihoterapia cognitiv-comportamentală reprezintă o terapie cu rezultate bune în situaţii ce ţin de traume psihice, anxietate, frici etc, cu condiţia ca omul să manifeste o atitudine deschisă , să exerseze şi să pună în practică ceea ce învaţă în şedinţe.
Sedinţele se pot tine în cabinet, dar şi online, pe Skype, în situaţia în care, din diverse motive, persoana nu poate ajunge la cabinet.
Mai multe informaţii puteti afla şi dacă accesaţi link-urile:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/stresul-posttraumatic/
Toate cele bune!
Psihoterapeut Gabriel Pirvan
Telefon: 0764.443.184
E-mail: [email protected]
Website: www.psihoutil.ro