Postata de pemihaela cu 11 ani in urma.
Exista intr-adevar asa ceva? Sunt profesoara. Un coleg de matematica are un baiat, elev in cl a VI a, la scoala unde predam noi. Ei bine, tatal exercita ,de fapt, un abuz psihic asupra noastra, ca baiatul lui are probleme, ca are fobie scolara si ca-i setat numai pe note de 10. Copilul e vesel, dragut foc, extrovertit. Cand se dau lucrari anuntate, copilul nu vine la scoala, apare a doua zi vesel, razand cu gura pana la urechi, dar nu i se pun absente, asa cum se intampla cu toti elevii care lipsesc. Apoi, daca un profesor indrazneste sa dea o lucrare neanuntata cu 2 intrebari, tatal copilului spune: "sa vezi ca maine nici n-o sa mai vrea sa vina la scoala; vezi, sa nu cumva sa treci notele in catalog! ; n-am ce sa fac." Situatia asta dureaza de ceva ani, povestea invatatoarea ca abia cand nu venea copilul mai mult timp la scoala se mai relaxa si abia atunci putea da teste sau ca n-a putut sa dea o medalie unui copil exceptional pt ca n-a mai avut una in buzunar s-o ofere si celui in cauza. Alt exemplu: vine copilul la cancelarie foarte vesel:" tati, am luat 7 la lucrare la istorie, imi iei role? Iesi, iesi!" a raspuns tatal. Copilul nu a facut criza, nu a tipat, nu s-a tavalit pe jos, dar nota 7 nu s-a putut trece-n catalog. E o situatie extrem de grea, ne e rusine sa ne uitam in ochii celorlalti copii care muncesc, se straduiesc, vin la scoala, dau teste, lucrari, si ,mai ales, acesti copii stiu, simt ca nu suntem corecti, ca sunt nedrepti. E posibil ca vreun doctor psihiatru ( spune colegul ca merg tot timpul la Bucuresti la control) sa spuna ca nu aveam voie sa ii punem unui astfel de copil alta nota in afara de 10? ca acest copil nu trebuie sa dea lucrari?????????????
Adauga raspunsacum 11 ani
____________________________
pemihaela a scris : " fobie scolara
Exista intr-adevar asa ceva? Sunt
profesoara /..."
___________________________
Mihaela , chiar tu o spui. Si inteleg
ca
TU te confrunti cu o situatie extrem
de grea si intr-adevar neplacuta.
:l
Dar ai cel putin aceasta alternativa:
--> fie sa-ti schimbi locul de munca,
--> fie sa consulti un avocat bun, ina-
inte de a merge mai departe - daca
intr-adevar doresti sa-ti asumi sar-
cina de a schimba ceva (in sensul
de a aduce aceasta situatie pato-
logica la... "normal".
:)
Succes!
P.S. : Sunt psiholog.
acum 11 ani
Ati incercat sa discutati cu directiunea scolii? Presupun ca daca acest copil are o situatie atata de spaciala, in primul rand ar trebui sa aiba un document emis de medicul psiholog cu recomandarile privind desfasurarea activitatii la scoala.
In al doilea rand, daca este un copil su probleme speciale, atunci poate ar fi mai bine sa frecventeze o scoala pentru copii cu dizabilitati.
Ceea ce se intampla, nu nu mai ca va afecteaza pe dvs in postura de cadru didactic dar ii afecteaza si pe ceilalti copii, care sunt prea mici sa inteleaga natura evenimentelor si care, pe buna dreptate se simt nedreptatiti si fara nici o motivatie sa invete pentru a obtine rezultate bune.
acum 11 ani
____________________________________________
Sigada : "Ati incercat sa discutati cu directiunea scolii? /..."
__________________________________________
- Din moment ce aceasta situatie patologica (indusa)
dureaza de cativa ani, mi se pare evident ca pana si
conducerea scolii a fost indusa in eroare si este
depasita de situatie.
:l
Practic, toate cadrele didactice care au fost pur
si
simplu "tarate" pe nesimtite in aceasta situatie
deliranta, au nevoie de consiliere psihologica.
Insa pentru a solicita ajutor extern, e nevoie
de mult curaj.. intrucat propriul sentiment de
vinovatie il tine deja captiv pe fiecare cadru
didactic implicat in acest joc psihologic
distructiv. Si asa situatia patologica
> cronicizata <
se (auto)mentine.. momentan.
:l
Mihaela a facut totusi un prim pas important,
fie in directia depasirii, fie chiar in sensul
rezolvarii acestei probleme complexe si..
delicate.
acum 11 ani
Deci, Mihaela, nu de putere ai nevoie, ci de...
:)
-> CURAJ.
l
l
v
_______________________________________
http://www.youtube.com/watch?v=PDYFCRcU2g0
_______________________________________
acum 11 ani
Aici, acum : TU alegi. TU decizi (desi-
gur, poti chiar sa "decizi sa nu decizi"
:)
( vedem insa ca decizia este omni-
prezenta ; si inevitabila.
:l
acum 11 ani
_________________________
pemihaela : " ... / tatal exercita,
de fapt,
un abuz psihic asupra noastra /..."
________________________
Mihaela, este nevoie de putere
ca să înduri abuzurile.
:l
Dar ai nevoie de curaj ca să le..
opreşti.
:)
P.S. : Fie să găseşti întotdeauna
curajul de care ai nevoie în viaţă.
acum 11 ani
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Da, am avut curajul sa sparg acest buboi. Am trecut in catalog nota din lucrare conform punctajului. Copilul a luat 6, s-a comportat ca orice copil, nu a facut nicio criza.
acum 11 ani
:) Felicitari!
Insa nu comportamentul copilului reprezinta
vreo problema, ci comportamentul tatalui.
Asa ca... ar fi preferabili sa fiti cu totii con-
secventi si sa evitati - pe cat posibil - sa
comiteti greseli.
:l
( dar nu e cazul sa deveniti si voi paranoici.
;)
Succes!
acum 11 ani
______________________________________________
pemihaela a scris : ".../ Am trecut in catalog nota din lucrare
conform punctajului. Copilul a luat 6 /..."
_____________________________________________
Mihaela , aceasta situatie problematica s-a instalat in timp.
Si
tot incetul, cu incetul poate fi restabilita. In acest sens, cred
ca n-ar fi lipsit de interes sa-ti aduci aminte ca - in confor-
mitate cu principiul optimismului pedagogic - nota are nu
doar un caracter diagnostic, ci si prognostic.
La modul concret, vreau sa spun ca - in acest context - eu
i-as fi dat elevului nota 7 (chiar daca merita 6). Si nimeni
nu ar mai fi avut nimic de obiectat. Altfel, discrepanta/tre-
cerea abrupta de la stilul de notare anterior, la cel actual
ar putea sa fie interpretata drept o modalitate de perse-
cutie asupra elevului; cu atat mai mult, cu cat colegii tai
vor manifesta (cel mai probabil) o anumita inertie, mai
inainte de a-ti urma exemplul.
P.S. : Dar, se spune ca nu exista greseli, ci doar oportu-
nitati de a invata. A INVATA - inseamna a descoperi ca
ceva este posibil. Si, asa cum spunea cineva,"o scoala
in care profesorul nu invata si el e o absurditate."
;)
acum 11 ani
_______________________________________________
pemihaela a scris : ".../ Copilul e vesel, dragut foc, extravertit /..."
______________________________________________
Ca sa pastrezi aceeasi relatie adecvata profesor-elev, o alta
modalitate eficienta - la clasa - este sa-l ajuti pe copil sa par-
ticipe activ... de pilda, in cadrul evaluarii dinamice - realizate
chiar pe parcursul fiecarei unitati de invatare. Aceasta strate-
gie ii permite elevului sa acumuleze puncte ce pot fi eventual
adaugate la nota obtinuta in cadrul evaluarii sumative.
acum 11 ani
Testul are un punctaj. Cum adica, daca copilul a scris de 6, de unde sa-i notez lucrarea cu 7? Dau cadou 1 punct tuturor?
acum 11 ani
:) Depinde... de la caz, la caz;
si
in functie de context, si de sti-
lul didactic. Dar pana la urma,
toate aceste lucruri tin de..
arta (psiho)pedagogiei.
P.S. : Pe de alta parte, testele
de verificare pot sa contina nu
doar itemi obiectivi, ci si itemi
semiobiectivi; chiar subiectivi.
;)
P. P. S. : Dar ai si posibilitatea
sa consulti un avocat bun , ina-
inte de a merge, in mod abrupt,
mai departe.
:l
acum 11 ani
Excurs /______________________________
Fara indoiala , Pedagogia - ca si Psihologia -
este o stiinta.
Insa , orice sistem educational se bazeaza pe
premise psihologice. Si, in opinia mea, Psiho-
pedagogia - ca si Psihoterapia - reprezinta o
adevarata arta.
______________________________/ Excurs
acum 11 ani
______________________________________________
pemihaela: "Testul are un punctaj. Cum adica, daca copilul
a scris de 6, de unde sa-i notez lucrarea cu 7? /..."
______________________________________________
:) Mie mi se pare ca, la fel ca in arta psihoterapiei, si in cea
a
psihopedagogiei maiestria/competenta profesionistului
consta mai ales in abilitatea terapeutului si respectiv a
pedagogului de a-si crea un stil personal care sa-i
permita o imbinare dinamica si armonioasa intre
SEVERITATE si TANDRETE - in cadrul relatiei
profesor-elev, cat si al relatiei terapeutice.
:l
acum 11 ani
Copilul e vioi, raspunde intotdeauna la fixare, invata, dar nu mereu, nu e elev de 10. Eu predau istorie, nu un sir nesfarsit de ani, nu, nu, istoria nu e doar Mihai Viteazul si Stefan cel Mare. Ma intereseaza ca elevul sa inteleaga cauzele si urmarile unui eveniment istoric. De asemenea, tin in mod special sa stim ca oamenii au nevoie nu numai de ce e de utilitate tipatoare, ci si de Moliere, Brahms, Dali, Al Pacino sau Octavian Paler, de adevar, dreptate, corectitudine, coloana vertebrala, ca, de fapt, in aceste valori consta natura umana, in esenta, in profunzimea ei.
acum 11 ani
____________________________
pemihaela : " ... / Ma intereseaza
ca elevul sa inteleaga CAUZELE
si
urmarile unui eveniment istoric /..."
___________________________
- - -> Cunoasterea ISTORIEI creeaza
ordine in dezordine si confera SENS
(directie + semnificatie)haosului apa-
rent, facand din TRECUT o perspec-
tiva de a explica PREZENTUL; asta
insa, pe de o parte.
:)
acum 11 ani
Multi psihologi practica o tehnica similara
> "arheologica" <
sustinand ca influenta trecutului contribuie
la configurarea prezentului (de ex., psiha-
nalistii "excaveaza" trecutul persoanei...
:l
.. Dar si psihologii behavioristi accepta
ca
TRECUTUL influenteaza PREZENTUL
(potrivit acestora, comportamentul este
DETERMINAT de conditionari anterioa-
re si experiente de fixare.
:l
Cu alte cuvinte, starea obisnuita a unei
persoane poate fi explicata prin istoria
sa -> modalitate prin care putem afir-
ma ceva despre felul in care suntem
in prezent.
acum 11 ani
________________________________
pemihaela a scris : " ... / Ma intereseaza
ca elevul sa inteleaga CAUZELE
si
urmarile [EFECTELE] unui eveniment /..."
________________________________
Pe de alta parte, in cadrul "Noilor Terapii",
accentul se comuta de la CAUZE (v. psi-
hanaliza ) si EFECTE (v. comportamen-
talismul ) la DINAMICA PROCESUALA
ce se desfasoara in "aici-si-acum",intre
aceste doua "centre de interes"(cauza
si efect) pentru terapeut.
:)
EXPERIENTA TRAITA in "AICI-si-ACUM"
constituie miezul "Noilor Terapii"(->Tera-
piile Umaniste.
:)
acum 11 ani
De ex. , Gestalt-Terapia ne permite sa ajutam
pe cineva - in situatii concrete -
fara sa apelam foarte mult la trecutul acestuia.
acum 11 ani
Poti citi aici cateva randuri despre fobie.
http://psihodiagnoza.ro/psihologie-ce-este-fobia/
Nu ai gasit ce cautai? Cauta intrebari similare
sau adauga o intrebare noua
Adauga o intrebare noua