.
Bună seara!
Sunt un băiat de 19 ani, elev în clasa a XII-a. Am niște defecte de vorbire (sunt rârâit, sâsâit, nu pot pronunța nici h, nici grupurile de sunete prea bine) care m-au făcut să mă închid în mine. În timpul gimnaziului am fost ok, cu toate ca și atunci eram complexat. Învățăm bine și aveam prieteni. De fapt, complexul acesta exista de când eram mic.
La liceu, când am întrat într-un colectiv nou, complexul ăsta a început sa se dezvolte și mai mult în mintea mea. Am început sa nu mai învăț, sa nu mai răspund la ore nici daca sunt întrebat, am început sa îmi vărs nervii pe părinți.
Mai am un complex, poate copilăresc, ca nu sunt dezvoltat fizic pentru anii mei. Arat ca un băiat de 16 ani. Prieteni nu am, cu foștii colegi nu am mai ținut legătura din cauza complexului legat de fizic. Toți arata ca niște bărbați acum, iar eu arat aproape la fel ca în clasa a 8-a.
Vă rog să mă iertați că am scris atât de mult. Știu ca nu sunt niște probleme mari și, probabil, vă par copilărești, dar pe mine mă frământă de atâția ani.
Vă rog din suflet să îmi dați un sfat!
Adauga raspuns
Raspunsuri (1)

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 3 ani
Buna seara,
Din cele relatate de dvs, prezentati manifestari specifice anxietatii sociale. Aceasta se manifesta prin ingrijorare excesiva, teama, frica fata de situatiile care implica evaluare, conversatii, sentimente de inadecvare legate de complexele de inferioritate pe care le-ati dezvoltat (dificultatile de pronuntie si aspectul fizic). Cand anxietatea este excesiva, consuma energetic, oboseste, inhiba, produce dificultati de concentrare, emotii negative intense, reduce performantele etc.
Anxietatea se manifesta mai des la persoanele timide, cu incredere redusa in fortele proprii etc.
In aceasta situatie, psihoterapia cognitiv-comportamentala va poate ajuta in mod semnificativ. Aceasta terapie prezinta o eficienta sporita in tratarea problemelor de anxietate, fapt dovedit stiintific prin numeroase studii si cercetari de specialitate
Psihoterapia abordeaza cauzele anxietati si timiditatii, care, de regula, sunt: redusa incredere in sine, imagine de sine negativa, convingerile disfuntctionale, atitudinile nerealiste fata de noi insine etc.
In concluzie, important e sa actionati pentru a rezolva problema si sa nu o lasati sa se cronicizeze.
Sedintele de psihoterapie se pot tine la cabinet, dar si online.
Pentru mai multe detalii, puteti copia linkurile in bara de cautare pentru a se deschide articolele cu informatii:
adresa_web_filtrata /psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/fobie-sociala/
adresa_web_filtrata /dezvoltare-optimizare-personala/asertivitate/
adresa_web_filtrata /bine-ati-venit/psihoterapia-online/
adresa_web_filtrata /bine-ati-venit/psihoterapia-online-a-anxietatii/
Toate cele bune!