.
Am 22 de ani si sufar de tulburari anxio-depresie de aproximativ 3 ani. Am luat Asentra(100 mg) timp de 1 an si jumatate(din ianuarie 2014 pana-n octombrie 2015) in care a disparut depresia si m-am simtit foarte bine. In ultimele 3 luni de medicatie a inceput sa ma doara capul si sa fiu obosit, ca si cum sistemul nervos era atacat. Am renuntat, poate cam brusc, prima data injumatatind doza, apoi usor, usor diminuand-o de tot timp de 1 luna. Dar, de pe urma acestei renuntari, a survenit un dezechilibru ce a cauzat multe afectiuni: reintoarcerea, treptat la tulburarile depresive si aparitia unor boli digestive (colon iritabil, reflux gastro-esofagian), fibrilatii ale pielii. De atunci am incercat sa-mi revin prin diverse medicatii naturiste, homeopate, care au mai ameliorat simptomele putin, dar ele nu au disparut, dimpotriva, in ciuda eforturilor, depresia s-a accentuat. Din cauza tulburarilor am adesea insomnii. Ma trezesc noaptea si nu mai pot adormi deloc. Ce-as putea face in acest caz? M-au afectat mult antidepresivele si n-as mai vrea sa trec din nou pe ele.
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 8 ani
Flavius_22, inteleg ca iti este greu cu istoricul simptomelor anxios-depresive.
Remediile naturise pot ajuta doar la prevenirea tulburarilor anxiose impreuna cu un stil de viata echilibrat (somn, relaxare, mese regulate, sport). Tulburarile anxioase odata instalete, se trateaza si se monitorizeaza de catre psihoterapeut, si daca este cazul - si de catre psihiatru. La incetarea medicatiei, de cele mai multe ori simptomele revin, de aceea este bine sa combini tratamentul medicamentos cu tratamentul psihoterapeutic.
Poti apela la sedintele de psihoterapie si dezvoltare online sau la cabinet. Demersul terapeutic te poate ajuta, astfel:
- Sa intelegi cauzele si mecanismele prin care se intretin manfestarile anxios-depresive. De obicei, stilul de gandire, convingerile despre noi insine, convingerile despre lume si viata sunt cele care genereaza astfel de probleme.
- Sa inveti si sa exersezi tehnici si metode simple de autocontrol mental si emotional, care te vor ajuta sa ai un mai bun control asupra gandirii, antrenand-o sa devina mai obiectiva, precum si stari de relaxare, de detensionare si calm.
- Sa devii mai mai energic, mai performant si cu incredre mai mare in fortele proprii.
- Sa stii cum sa previi aparitia unor probleme asemanatoare.
Mai multe detalii despre sedintele de psihotarapie, relaxare si dezvoltare personala gasesti in aceste articole:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/depresie/
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/relaxare-training-ul-autogen/
Flavius_22, indicat ar fi sa nu mai amani rezolvarea acestor simptome de anxietate si depresie, deoarece risti sa se acutizeze si sa fie mai dificil de tratat.
Sper ca aceste articole sa iti fie utile. Daca ai nevoie si de alte informatii, imi poti scrie aici sau pe mail.
Multa incredere si sanatate!
Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
Telefon: 0764.443.184
Mail: [email protected]
Website:http://www.psihoutil.ro/