.
Va rog din suflel sa-mi raspundeti cum sa scape d ele ce sa fac, am 21 de ani acum 4 ani am avut o tentativa de viol care au lasat urme adanci, provin dintr-o fam dezmembrata , am suferit ani la rand dupa tentativa de viol am ramas cu frica de noapte,de masini ,sa stau singura in casa,la orice zgomot daca sunt singura ma panichez imi bate inima, am fost anul trecut la psiholog ma ajutat sa trec cat de cat peste tentativa de viol,peste despartirea de pritenul meu, peste problemele din casa si mi-a prescris un tratament dar nu mai retine ce pastile am luat ,am tinut o luna dupa mi-am mai revenit ,acuma am reusit sa ajung la fac in Buc ma descurc cum pot singura sa pot face studii dar din cauza stresului ,problemelor,neajunsurilor, prob de acasa am inceput sa am iar atacuri de panica, nu inteleg dc totusi mie rau toata ziua am impresia ca ametesc, tremur , ca nu pot respira, mie frica sa nu ma prabusesc, nu mie frica de moarte dar mie frica sa nu cad pe strada , seara la fel dimineata le am mereu mie rau,am facut analizle si mi-a zis ca am o anemie minora de tatalasemie dupa analize am fsot la dentist si mi-a venit rau acolo acuma de fiecare data mie rau cand ma duc , acasa mie rau toata ziua am stari de lesin ca nu pot respira , ma sperii sa fiu singura mereu vreau in preaja cuiva sa fiu va rog din suflet sa ma ajutati am inceput sa iau sedativ pc sa ma calmeze am inteles ca nu dau dependenta dar degeaba ...de la un singur atac la dentist acuma le am zilnic dese si toate ziua am dureri de cap puternice va rog sa ma ajutati simt ca nu mai rezist ...nu am bani sa merg la un psiholo nu-mi permit sa dau nic mkr 50 de lei , va rog daca puteti sa ma ajutati d-vs ce sa fac, sa iau niste pastile ceva ....e un stres fparte mare in plus cnd mie rau inclusiv acuma cand va scriu imi zic singura ca nu am nimic dar nu ma pot linistit....precizez ca mai si fumez si park mie mai rau va rog sa ma ajutati!!! Si sa-mi spuneti va rog de la atacurile de astea e posibil sa ma doara toata ziua capul? sa ma trezesc cu durerea asta de cap ? sa-mi fie rau asa de des aproape toata ziua ??Va multumesc din suflet
Adauga raspuns
Raspunsuri (32)
Csara
acum 13 ani
Hei, in primul rand linistete-te putin! N-ai decat sa te superi, dar ai bani sa fumezi dar n-ai bani sa te duci la psiholog... e alegera ta... Oricum fumatul nu te ajuta cu nimic. Incearca sa iei niste magneB6 sa iti calmeze palpitatiile inimii, n-are cu ce sa-ti faca rau. Imi pare rau de trauma prin care ai trecut, dar ai fost suficient de puternica sa o depasesti, asa ca o recadere nu inseamna mare lucru. Ia-ti masuri de precautie care sa te faca sa te simti bine: nu iesi noaptea afara decat insotita, incuie usa de mai multe ori, ia cu tine mereu un spray de autoaparare, etc. Nu stiu in ce circumstante s-a produs tentativa de viol, dar daca s-a intamplat o data, nu trebuie sa se mai intample si a doua oara. Mergi la un curs de arte martiale sau la terapie de grup, o sa vezi cum au reusit alte femei sa depaseasca situatia in care ai fost tu. Oricum. Trebuie sa fii optimista. Toate starile pe care le ai pot fi controlate de psihicul tau, de subconstient. Incearca sa te gandesti la altceva cand simti ca organismul tau intra in alerta. Incearca sa te relaxezi. Capul te doare pentru ca din cauza agitatiei e posibil sa ai pusee de tensiune. Totul are o legatura. Fa un experiment: atunci cand ai o ocupatie, cand esti preocupata, ti se face rau? O sa vezi ca nu. Acesta ar fi raspunsul: sa iti tii mintea preocupata cu fel si fel de ganduri si activitati care sa n-aiba legatura cu trecutul. Dependenta de o persoana nu este o solutie, tu singura trebuie sa rezolvi problemele si sa ai incredere in tine. Fii optimista!
Raspunde
0
Advertisement
elenush21
acum 13 ani
Multumesc de raspuns....nu fumez mult cand sunt foarte nervoasa si atunci de la colegele de apartament....asta si incerc sa-mi tin mintea ocupata dar mie greu ca nu ma pot concetra sa invat ,,,am schimbat orashul tot ca sa-mi revin am venit aici in Bucuresti la facultate si ma descurc greu pt ca nu am nici un sprjin dar eu lucrez....si ceea ce devine prea greu pentru mine sunt starile astea de rau ..nu inteleg de ce le am asa de dese de dimineata pana seara ....sper sa-mi revin intr-un fel sau altul :(( Cu toate ca mie greu ...stau mereu numai in casa si incerc sa-mi fac ocupatie cu curatentia cu gatitul dar nu cred ca e de ajuns tot ma simt rau .....si devine foarte stresant...oricum multumesc de raspuns
Raspunde
0
Mihaela
acum 13 ani
Draga mea ,
problemele pe care le-ai avut avut si viata stresanta pe care o ai acum iti provoaca aceste atacuri de panica,toate simptomele pe care le ai, durerile de cap tot de la aceste atacuri le ai , lipsa linistii sufletesti si alimentatia deficitara pe care o ai de asemenea iti provoaca aceste atacuri de panica si anxietatile pe care le ai .Sa stii ca te inteleg pt.ca am si eu pe cineva in familie cu aceste probleme.
Noi mergem la un medic homeopat ( tratament cu niste pastilute pe baza de plante care nu iti dau dependenta ,nu iti fac rau). Poti sa apelezi la aceasta terapie (70 lei sedinta dar nu te cheama f.des)
cabinet medical ,, Fundatia Similimum" tel:0213224625 ;0213214251; www.similimum.ro
In cazul nostru ajuta f.mult.
De asemenea roaga-te cu credinta la Sf.Nectarie de la Eghina ,de cate ori poti pe zi :,, Parinte Nectarie cu harul tau prea dulce pe toti izbaveste-ne de nevoi si necazuri si toata boala vinde-co degraba de la Stapanul din ceruri iertare cerindu-ne.Ranita de sageata vrajmasului la tine cu credinta ma adapostesc,impaca-mi viata ierarhe , tamaduindu-mi si trupul si sufletul , sfinte al lui Dumnezeu ,roaga-te pentru noi." , mergi Duminica la Sf.Liturghie , spovedeste-te la un preot bun si mergi inainte.Este o boala care se poate depasi ,ai rabdare , iti spun din expereienta prin care am trecut cu cineva din casa.Ar fi bine daca ai avea pe cineva care sa te sustina ,o prietena.Nu mai fuma.
Este recomandata si pshihoterapia ,daca gasesti un doctor bun cu trimitere de ladoctorul de familie ,la particular este scump.
Iti doresc toate cele bune!
Raspunde
0
elenush21
acum 13 ani
Multumesc mult mihaela, am sa ma duc cum iau banutzii daca o sa-mi mai ramana ceva ....nu fumez mereu dar ma ajunge disperarea mie extrem de greu sa invat sa fiu singura intr-un oras atata de mare sa nu am pe nimeni , acasa am foarte multe probleme , le=am avut din copilarie si nu as vrea sa ma intorc deorece am suferit foarte mult si nu am unde sa stau, de asta am venit si la facultate acuma mie greu cu atacurile astea ca stau numai in casa. Stiu ca este foarte scump la particular tocmai de asta nu-mi permit ....sa merg....probabil ca ma gandesc acasa la mama ca e extre de bolnava ca are 7 rate bancare si multe altele mai grave ...sper sa-mi revin am sa incerc sa-mi schimb mediul de viata cu ceva sa fac orice sa nu ma mai gandesc....tot ce imi doresc e sa-mi dispara durerea asta de cap insuportabila care ma trezesc cu ea ma culc cu ea....si toate celelante simtome
Raspunde
0

Psihoterapeut Adina Demian
acum 13 ani
Buna ziua draga Elenush21,
Imi pare foarte rau sa aud ca ai trecut prin multe evenimente neplacute care au avut influenta asupra starilor tale emotionle! Inteleg ca atunci cand ai atacuri de panica te simti foarte rau si este neplacut pentru tine! sa traiesti frecvent cu fricile pe care le-ai mentionat si cu aceste senzatii de ameteala, tremor,sufocare, senzatia de lesin si durerile de cap!
Da, este firesc sa te doara capul de la starea de anxietate, deoarece atunci cand ai anxietate, tensiunea iti este usor crescuta si daca se mentine usor crescuta cateva ore, pot aparea dureri de cap.
Simptomele pe care le-ai descris pana acum sunt specifice starilor de anxietate(frica puternica) si panica si pentru a scapa de ele este foarte important sa incepi sa faci sedinte de psihoterapie cognitiv- comportamentala. In urma acestui tip de psihoterapie, vei invata sa-ti controlezi aceste stari care te impiedica acum, sa te bucuri de viata!
Pentru a vedea rezultatele clientilor nostri, care au apelat la sedintele de psihoterapie cognitiv- comportamentala si au trecu prin stari similare cu ale tale, poti citi ce au scris ei aici:http://psihosolutii.ro/forum/
Pentru alte nelamuriri sau detalii , ma poti contacta direct aici:http://www.psihosolutii.ro/content/index.php/psihologi/24-psihoterapeut-adina-demian.html
Succes si un week-end cat mai echilibrat iti doresc!
Numai bine!