Ai colesterolul marit? Iata de ce.

Publicat: 28 Mai 2021

Colesterolul este o lipida, asemanatoare grasimilor, de care organismul are nevoie pentru formarea membranelor celulare si a produce vitamine si alti hormoni.

Colesterolul provine din doua surse: ficatul produce tot colesterolul de care avem nevoie, iar restul colesterolului provine din alimente de origine animala. De exemplu, carnea de pasare de curte si produsele lactate contin colesterol dietetic. Aceste alimente sunt bogate si in grsimi saturate si grasimi trans, care determina ficatul sa produca mai mult colesterol decat de obicei. Pentru unii oameni, acest surplus poate insemna ca trec de la un nivel normal de colesterol la unul nesanatos.

Colesterolul bun si colesterolul rau

Colesterolul nu se dizolva in apa, astfel ca pentru a ajuta la transportul colesterolului, ficatul produce lipoproteine. Lipoproteinele sunt particule obtinute din grasimi si proteine, care transporta colesterolul si trigliceridele (un alt tip de lipide) prin fluxul sanguin. Cele dou forme majore de lipoproteine sunt lipoproteinele cu densitate mic (LDL) si lipoproteinele cu densitate mare (HDL).

LDL- colesterolul rau

Lipoproteinele cu densitate scazut (LDL) sunt numite si „colesterol rau”. Acestea transporta colesterolul spre artere. Daca nivelul de colesterol LDL este prea mare, acesta se poate acumula pe peretii arterelor, limitand fluxul sanguin si crescand riscul de formare a cheagurilor de sange. Daca un cheag de sange blocheaz o arter din inima sau creier, poate provoca un atac de cord sau un accident vascular cerebral.

HDL- colesterolul bun

Lipoproteinele cu densitate mare (HDL) sunt numite si „colesterol bun”. Ajuta la transportul colesterolului LDL in ficat pentru a fi eliminat din organism, prevenind astfel formarea placii de colesterol in artere.

Trigliceridele

Trigliceridele sunt un alt tip de lipide, diferite de colesterol. Atunci cand organismul foloseste colesterolul pentru a construi celule si anumiti hormoni, el foloseste trigliceridele ca sursa de energie. Daca organismul are un aport de calorii mai mare decat poate folosi imediat, transforma acele calorii in trigliceride si nivelul acestora creste implicit. Acest lucru poate creste riscul de aparitie a mai multor probleme de sanatate, inclusiv boli de inima si accident vascular cerebral.

Simptomele si cauzele colesterolului marit

Colesterolul ridicat nu provoaca de obicei simptome. De aceea, este important sa verificam in mod regulat nivelul de colesterol.
Consumul excesiv de alimente bogate in colesterol, grasimi saturate si grasimi trans poate creste riscul de a dezvolta colesterol ridicat. Obiceiuri precum sedentarismul si fumatul pot contribui, de asemenea, la cresterea colesterolului. Alte conditii de sanatate, cum ar fi diabetul si hipotiroidismul pot creste riscul de colesterol ridicat si complicatii asociate.

Factori de risc pentru colesterol ridicat:

Dieta slaba. Consumul de grasimi saturate, care se regasesc in produsele de origine animala si grasimile trans, regasite in produsele de patiserie, biscuiti sau floricele pot creste nivelul de colesterol. Alimentele care au un continut ridicat de colesterol, precum carnea rosie si produsele lactate cu continut ridicat de grasimi, cresc de asemenea nivelul colesterolul.

Obezitatea. Un indice de masa corporala (IMC) de 30 sau mai mare, expune riscului de colesterol ridicat.
Lipsa de miscare. Exercitiile fizice contribuie la cresterea colesterolului HDL.
Fumat. Fumatul afecteaza peretii vaselor de sange, creand o predispozitie pentru acumularea depozitelor de grasime. De asemenea, fumatul scade nivelul de colesterol bun HDL.
Varsta. Intrucat chimia corpului se schimba odata cu imbatranirea, riscul de colesterol ridicat creste. Mai excat, pe masura inaintarii in varsta, ficatul devine mai putin capabil sa elimine colesterolul LDL.
Diabet. Glicemia ridicata contribuie la niveluri mai ridicate ale unui colesterol periculos numit lipoproteina cu densitate foarte mica si colesterol HDL mai sczut.

Ce poti face pentru a scadea nivelul colesterolului?

• Adopta o dieta sanatoasa: limiteaza consumul de alimente bogate in colesterol, grasimi saturate si grasimi trans, si alege surse de proteine slabe, precum pui, peste si leguminoase, alimente bogate in fibre, precum fructe, legume si cereale integrale.
• Mentine o greutate sanatoasa
• Renunta la fumat
• Fa miscare timp de cel putin 30 de minute, in fiecare zi
• Modereaza consumul de alcool
• Gestioneaza stresul
• Incearca suplimente naturale pentru echilibrarea valorilor colesterolului si pentru sanatatea cardiovasculara

COLESTERIX

Colesterix contine o formult concentrat cu 14 extracte premium dedicate pentru reducerea valorilor de colesterol.
Colesterix contine un total de 530 mg/capsula cu principii active esentiale pentru sanatatea sistemului cardiovascular.

Beneficii Colesterix:

Reduce valorile de colesterol
Asigura coagularea normala a sangelui
Echilibreaza valorile glicemiei
Asigura o greutate corporala normala si procesul de detoxifiere
Asigura valorile normale de lipide serice
Sustine metabolismul lipidelor la nivelul ficatului
Asigura digestia grasimilor si stimuleaz secretia sucurilor digestive
Asigura sanatatea sistemului vascular si a inimii
Efect antioxidant puternic


Citeste si despre:

10 modalitati simple pentru cresterea aportului de fibre Accidentul cerebral: simptome si metode de preventie Analize pe care trebuie sa le faci anual pentru a te mentine sanatos Sucul de grapefruit poate interactiona cu anumite medicamente Pierdeti in greutate fara dieta Tiroidita Hashimoto Somnul, componenta esentiala a sistemului imunitar. Cat trebuie sa dormim pentru a ne mentine sanatosi? Remedii naturale pentru dismenoree (dureri menstruale) Cele mai periculoase medicamente pentru corpul uman Pregateste-ti organismul pentru toamna: sfaturi utile pentru detoxifiere Sfaturi pentru a va mentine sanatosi dupa angioplastie 4 mituri despre colesterol 10 trucuri pentru a reduce colesterolul Sezonul cald, momentul cel mai bun sa-ti reduci colesterolul!