Cum sa ai un somn linistit

Publicat: 02 August 2017

Frecventa in cazul adultilor, lipsa unui somn odihnitor poate atrage multe probleme de sanatate. Un organism sanatos este, in primul rand, un organism odihnit. Nu degeaba medicii recomanda un somn de 7-8 ore pe noapte.

Cauze ale lipsei somnului

Lipsa unui somn odihnitor este, cel mai adesea, o consecina a unui stil de viata nesanatos. Stresul, anxietatea, perioadele de examene sau de deadline-uri, surmenajul, programul de noapte se numara printre factorii care pot afecta igiena somnului.

Varsta si menopauza pot provoca, de asemenea, tulburari ale somnului. La acesti factori se pot adauga si unele afectiuni.

Consecintele privarii de somn sunt multe: putere scazuta de concentrare, anxietate, tulburari de vigilenta.

Pe termen lung, lipsa somnului afecteaza metabolismul si creste riscul unor boli cum ar fi diabetul si bolile cardiovasculare.

De asemenea, persoanele care nu se odihnesc suficient sunt mai predispuse la aparitia obezitatii, din cauza cresterii apetitului, pentru ca in corp au loc schimbari hormonale.

Unele studii au asociat lipsa cronica de odihna cu un risc de patru ori mai ridicat pentru aparitia unui accident vascular cerebral.

Ce este de facut

Cei care se confrunta cu astfel de probleme trebuie sa stabileasca o rutina a somnului. Se recomanda activitatile relaxante inainte de culcare, precum cititul, yoga sau meditatia.

Practicarea unui sport, consumul de alcool si mesele copioase ar trebui evitate cu cateva ore inainte de culcare. De ajutor poate fi si o baie in cada, dar si o sesiune de muzica de relaxare, care sa iti induca o stare de bine.

De asemenea, se recomanda sa dormi fara telefon mobil sau laptop, sa aerisesti bine dormitorul, iar temperatura camerei sa fie undeva in jurul valorilor de 23-24 de grade Celsius.

Daca te trezesti din somn in timpul noptii, nu deschide televizorul si nu incepe sa folosesti internetul pe telefonul mobil. Poti sa faci putina miscare prin camera, sa respiri aer curat, apoi sa te intorci in pat.

Durata somnului depinde de nevoile individuale ale fiecarei persoane, insa nu ar trebui sa fie mai mica de 6 ore, pentru a nu afecta sanatatea. Daca ai obiceiul sa dormi in timpul zilei, ideal ar fi ca repriza de somn sa nu depaseasca 20 de minute. Altfel, iti va fi greu sa adormi.

Bien Dormir, pentru un somn linistit

Daca te numeri printre cei care sufera frecvent de tulburari ale somnului, poti apela la suplimentele naturale Bien dormir, de la Fiterman Pharma.

La baza elaborarii acestora se gasesc extracte vegetale standardizate, atent selectate pentru a conferi un somn linistit, odihnitor.

Ele nu dau dependenta si pot fi utilizate continuu o perioada mare de timp (4 saptamani).

Gama Bien Dormir include produse cu melatonina sau cu valeriana, ambele avand si varianta forte.

Bien Dormir Melatonina Forte este util celor care lucreaza pe timp de noapte sau in conditii de iluminare artificiala, care schimba fusul orar, persoanelor suprasolicitate, in urma unui efort fizic sau intelectual intens, celor care sufera de oboseala cronica.

Bine Dormir Valeriana Forte este recomandat in insomniile cauzate de starile de neliniste, stres, tensiune nervoasa si ajuta la producerea starii de relaxare necesare instalarii somnului, imbunatatind in acelasi timp calitatea acestuia.


Citeste si despre:

Probleme cu insomnia? Iata cum poti avea un somn profund odihnitor Medicamentele si alcoolul - inamicii somnului linistit Aveti insomnii? Iata ce trebuie sa faceti pentru un somn linistit Un somn linistit pentru bolnavii de reflux gastroesofagian Solutii naturale pentru hipotiroidism Restabilim parul fara substante chimice si siliconi: la ce produs ar trebui sa se acorde atentie? Corelatii intre durere si evaluarea articulara Tulburarile de somn si inaintarea in varsta 5 afectiuni care ne tulbura somnul Sfaturi pentru ca bebelusul sa doarma linistit! Lipsa somnului si cresterea in greutate Ce legatura exista intre privarea de somn si cancer?