HOTARARE pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul securitatii si sanatatii in munca

Publicat: 01 Octombrie 2008
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate

HOTARARE nr. 601 din 13 iunie 2007



In temeiul ARTICOLUL 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al ARTICOLUL 51 alin. (2) din Legea securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006,Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

ARTICOLUL I

Hotararea Guvernului nr. 1.875/2005 privind protectia sanatatii si securitatii lucratorilor fata de riscurile datorate expunerii la azbest, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 64 din 24 ianuarie 2006, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1.Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 8
Pentru orice activitate susceptibila sa prezinte risc de expunere la pulberea provenita din azbest sau din materiale cu continut de azbest, angajatorul trebuie sa dispuna efectuarea evaluarii si monitorizarii acestui risc, astfel incat sa se determine natura expunerii - varietatea mineralogica, dimensiunea fibrelor - si gradul de expunere a lucratorilor la pulberea de azbest sau de materiale cu continut de azbest."
2.La articolul 9, partea introductiva a alineatului (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 9
(1) Daca din rezultatele evaluarii riscurilor prevazute la ARTICOLUL 8 rezulta in mod clar ca limita expunerii la azbest nu va fi depasita in aerul din zona de activitate, prevederile ARTICOLUL 11-15 si ale ARTICOLUL 39-44 nu vor fi aplicate, in cazul in care procesul de munca implica:"
3.Alineatul (2) al articolului 9 se abroga.
4.Alineatul (2) al articolului 27 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1), angajatorii, atunci cand este necesar, au obligatia sa solicite informatii de la proprietarii constructiilor, pentru a identifica materialele despre care se presupune ca ar putea contine azbest."
5.Alineatul (4) al articolului 31 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) La solicitarea inspectoratului teritorial de munca si a autoritatii de sanatate publica judeteana sau a municipiului Bucuresti, angajatorul trebuie sa transmita planul prevazut la alin. (1) inainte de inceperea lucrarilor."
6.Alineatele (1), (2) si (6) ale articolului 36 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 36
(1) Pentru toate activitatile prevazute la ARTICOLUL 4, cu exceptia celor prevazute la ARTICOLUL 9, angajatorul trebuie sa asigure lucratorilor imbracaminte de lucru si/sau echipament individual de protectie adecvat.
(2) Angajatorul trebuie sa asigure ca imbracamintea de lucru si/sau echipamentul individual de protectie, prevazute la alin. (1), in niciun caz sa nu fie scoase in afara intreprinderii.
............................................................
(6) Angajatorul trebuie sa asigure ca echipamentele individuale de protectie prevazute la alin. (1) sa fie plasate intr-un loc bine definit si sa fie verificate si curatate dupa fiecare utilizare."
7.Alineatul (2) al articolului 43 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Medicul de medicina a muncii responsabil cu supravegherea starii de sanatate are acces la registrul prevazut la alin. (1)."
8.Articolul 45 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 45
(1) Registrul operativ national al bolilor profesionale declarate ca urmare a expunerii la azbest, inclusiv azbestoza si mezoteliomul, este constituit la nivelul Centrului national de coordonare metodologica si informare privind bolile profesionale din Institutul de Sanatate Publica Bucuresti.
(2) Raportarea bolilor profesionale prevazuta la alin. (1) se face potrivit anexei nr. 22 din Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006."
9.Alineatul (1) al articolului 46 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 46
(1) Incalcarea prevederilor prezentei hotarari atrage raspunderea disciplinara, administrativa, materiala, civila sau penala, dupa caz, potrivit Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006."
10.Dupa alineatul (1) al articolului 46 se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:
"(11) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei incalcarea dispozitiilor ARTICOLUL 12 si ale ARTICOLUL 36 alin. (2), (3), (4), (5), (6) si (7)."

ARTICOLUL II

Hotararea Guvernului nr. 1.876/2005 privind cerintele minime de securitate si sanatate referitoare la expunerea lucratorilor la riscurile generate de vibratii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 81 din 30 ianuarie 2006, se modifica dupa cum urmeaza:
1.Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 3
Prevederile Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 se aplica in totalitate intregului domeniu prevazut la ARTICOLUL 2, fara a aduce atingere prevederilor mai restrictive si/sau specifice incluse in prezenta hotarare."
2.Alineatul (1) al articolului 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 6
(1) Pentru vibratiile transmise intregului corp:
a) valoarea limita de expunere zilnica profesionala, calculata la o perioada de referinta de 8 ore, trebuie sa fie de 1,15 m/s2;
b) valoarea expunerii zilnice de la care se declanseaza actiunea, calculata la o perioada de referinta de 8 ore, trebuie sa fie de 0,5 m/s2."
3.Alineatul (1) al articolului 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 7
(1) In executarea obligatiilor prevazute la ARTICOLUL 7 alin. (4) si ARTICOLUL 12 alin. (1) din Legea nr. 319/2006, angajatorul trebuie sa evalueze si, daca este necesar, sa masoare nivelurile de vibratii mecanice la care sunt expusi lucratorii."
4.Alineatul (1) al articolului 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 9
(1) Evaluarea si masurarea prevazute la ARTICOLUL 7 trebuie sa fie planificate si efectuate de catre serviciile competente, la intervale corespunzatoare, tinandu-se seama de prevederile ARTICOLUL 8 si 9 din Legea nr. 319/2006, referitoare la competentele serviciilor de protectie si prevenire si ale lucratorilor desemnati, cu atributii in domeniul securitatii si sanatatii in munca."
5.Alineatele (1) si (2) ale articolului 11 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 11
(1) Angajatorul trebuie sa fie in posesia unei evaluari a riscurilor, potrivit prevederilor ARTICOLUL 12 alin. (1) din Legea nr. 319/2006, si trebuie sa identifice masurile care trebuie luate potrivit prevederilor ARTICOLUL 12-17 din prezenta hotarare.
(2) Evaluarea riscurilor trebuie inregistrata pe un suport material si poate include o justificare a angajatorului potrivit careia natura si amploarea riscurilor legate de vibratiile mecanice nu necesita efectuarea unei evaluari mai detaliate a acestora."
6.Alineatul (2) al articolului 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Reducerea riscurilor prevazute la alin. (1) se intemeiaza pe principiile generale de prevenire prevazute la ARTICOLUL 7 alin. (3) din Legea nr. 319/2006."
7.Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 16
Potrivit prevederilor ARTICOLUL 35 din Legea nr. 319/2006, angajatorul trebuie sa adapteze masurile prevazute in prezenta sectiune la necesitatile lucratorilor expusi la riscuri specifice."
8.Alineatul (1) al articolului 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 17
(1) Fara a aduce atingere prevederilor ARTICOLUL 16,17, 20 si 21 din Legea nr. 319/2006, angajatorul trebuie sa asigure ca lucratorii expusi riscurilor generate de vibratii mecanice la locul de munca si/sau reprezentantii acestora sa beneficieze de informatii cu privire la rezultatul evaluarii riscurilor prevazute la ARTICOLUL 7 si de o formare corespunzatoare."
9.Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 18
Consultarea si participarea lucratorilor si/sau a reprezentantilor acestora, in ceea ce priveste aspectele reglementate de prezenta hotarare, trebuie sa se realizeze potrivit prevederilor ARTICOLUL 18 din Legea nr. 319/2006."
10.Alineatul (1) al articolului 19 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 19
(1) Fara a aduce atingere prevederilor ARTICOLUL 24 si 25 din Legea nr. 319/2006, Ministerul Sanatatii Publice adopta dispozitii pentru a asigura supravegherea corespunzatoare a sanatatii lucratorilor in raport cu rezultatul evaluarii riscurilor prevazute la ARTICOLUL 7, daca acesta indica un risc pentru sanatatea lor."
11.Alineatul (2) al articolului 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Rezultatele supravegherii medicale facute potrivit prevederilor ARTICOLUL 25 trebuie sa fie luate in considerare la aplicarea masurilor de prevenire la un loc de munca specific."
12.La articolul 25 alineatul (1), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) sa tina seama de recomandarile medicului de medicina a muncii sau ale autoritatilor judetene de sanatate publica sau a municipiului Bucuresti, pentru punerea in aplicare a oricaror masuri necesare pentru eliminarea sau reducerea riscului, potrivit prevederilor sectiunii a 2-a a cap. II; inclusiv sa aiba in vedere posibilitatea de a atribui lucratorului un alt post de lucru unde nu exista riscuri de expunere;"
13.Alineatul (2) al articolului 26 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) In cazul echipamentelor utilizate in agricultura si silvicultura, termenul pana la care acestea pot fi utilizate, prin exceptie de la alin. (1), este data de 1 iulie 2014."
14.Articolele 27, 28 si 29 se abroga.

ARTICOLUL III

Hotararea Guvernului nr. 300/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru santierele temporare sau mobile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 252 din 21 martie 2006, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1.Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 3
Prevederile Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 se aplica domeniului prevazut la ARTICOLUL 1, fara a aduce atingere prevederilor mai restrictive si/sau specifice ale prezentei hotarari."
2.Partea introductiva a articolului 51 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 51
Inca din faza de conceptie, studiu si elaborarea proiectului lucrarii, managerul de proiect, proiectantul si, atunci cand este cazul, beneficiarul trebuie sa ia in considerare principiile generale de prevenire in materie de securitate si sanatate prevazute in Legea nr. 319/2006, in special in ceea ce priveste:" 3.Partea introductiva a articolului 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 56
Pe toata durata realizarii lucrarii, angajatorii si lucratorii independenti trebuie sa respecte obligatiile generale ce le revin, potrivit prevederilor ARTICOLUL 7 din Legea nr. 319/2006, in special in ceea ce priveste:"
4.Articolul 62 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 62
Punerea in aplicare a prevederilor ARTICOLUL 54, 58 si 60 nu aduce atingere principiului raspunderii angajatorilor, prevazut in Legea nr. 319/2006."
5.La articolul 65, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) sa respecte obligatiile generale ale angajatorilor potrivit prevederilor ARTICOLUL 7 alin. (5), ARTICOLUL 22 si 23 din Legea nr. 319/2006;"
6.Articolul 68 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 68
Consultarea si participarea lucratorilor si/sau a reprezentantilor acestora privind prevederile ARTICOLUL 56, 58 si 63 trebuie sa se realizeze potrivit prevederilor ARTICOLUL 18 din Legea nr. 319/2006." 7.Dupa capitolul IX se introduce un nou capitol, capitolul IX1, intitulat "Sanctiuni", cuprinzand articolul 701, cu urmatorul cuprins:
"CAPITOLUL IX1: Sanctiuni
ARTICOLUL 701
(1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 4.000 lei la 8.000 lei incalcarea ARTICOLUL 6, 7, ARTICOLUL 9 lit. d), ARTICOLUL 10, 42, 47 si 48.
(2) Dispozitiile referitoare la contraventii, prevazute la alin. (1), se completeaza cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor prevazute la alin. (1) se fac de inspectorii de munca."
8.La anexa nr. 2, punctele 3 si 7 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"3. Lucrari cu expunere la radiatii ionizante pentru care prevederile legale aplicabile obliga la delimitarea de zone controlate sau supravegheate.
............................................................
7. Lucrari cu recipiente cu aer comprimat"
9.La anexa nr. 2, dupa punctul 7 se introduce un nou punct, punctul V, cu urmatorul cuprins:
"71. Lucrari desfasurate de persoane care utilizeaza sursa de alimentare cu aer pentru protectia respiratorie; lucrari realizate in imersie cu protectie respiratorie"
10.La anexa nr. 4, punctele 3.4, 4.4 si 13.4 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"3.4. Caile si iesirile de urgenta trebuie semnalizate potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 971/2006 privind cerintele minime pentru semnalizarea de securitate si/sau de sanatate la locul de munca.
Panourile de semnalizare trebuie sa fie suficient de rezistente si amplasate in locuri corespunzatoare.
4.4. Acestea trebuie sa fie semnalizate potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 971/2006.
Panourile de semnalizare trebuie sa fie suficient de rezistente si amplasate in locuri corespunzatoare.
............................................................
13.4. Aceste spatii trebuie semnalizate potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 971/2006."

ARTICOLUL IV

Hotararea Guvernului nr. 493/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate referitoare la expunerea lucratorilor la riscurile generate de zgomot, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 380 din 3 mai 2006, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1.Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 3
Prevederile Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 se aplica in totalitate activitatilor prevazute la ARTICOLUL 2, fara a aduce atingere prevederilor mai restrictive si/sau specifice din prezenta hotarare."
2.Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 8
(1) In indeplinirea obligatiilor prevazute la ARTICOLUL 7 alin. (4) si ARTICOLUL 12 alin. (1) din Legea nr. 319/2006, angajatorul trebuie sa evalueze si, daca este necesar, sa masoare nivelurile de zgomot la care sunt expusi lucratorii.
(2) Pentru evaluarea riscului prevazut la alin. (1) se va tine seama de limitele maxime admise pentru zgomot la posturile de munca cu solicitare neuropsihica si psihosenzoriala crescuta si deosebita, prevazute in anexa."
3.Articolul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 12
Evaluarea si masurarea prevazute la ARTICOLUL 8 trebuie sa fie planificate si efectuate de catre serviciile competente la intervale adecvate, acordand o atentie deosebita prevederilor ARTICOLUL 8 si 9 din Legea nr. 319/2006 referitoare la serviciile de prevenire si protectie sau la persoanele competente necesare."
4.Partea introductiva a articolului 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 15
Potrivit prevederilor ARTICOLUL 7 alin. (4) din Legea nr. 319/2006, la evaluarea riscurilor, angajatorul trebuie sa acorde atentie deosebita urmatoarelor elemente:"
5.Alineatul (1) al articolului 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 16
(1) Angajatorul trebuie sa detina o evaluare a riscurilor potrivit prevederilor ARTICOLUL 12 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 319/2006 si trebuie sa identifice masurile care trebuie luate pentru securitatea si sanatatea lucratorilor potrivit prevederilor ARTICOLUL 6-11 din aceeasi lege."
6.Partea introductiva a articolului 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 18
Reducerea riscurilor generate de expunerea la zgomot trebuie sa se bazeze pe principiile generale de prevenire prevazute la ARTICOLUL 7 alin. (3) din Legea nr. 319/2006, luandu-se in considerare, in special, urmatoarele:"
7.Articolul 22 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 22
Potrivit prevederilor ARTICOLUL 35 din Legea nr. 319/2006, angajatorul trebuie sa adapteze masurile prevazute in prezenta sectiune la nevoile lucratorilor care apartin grupurilor sensibile la riscuri specifice."
8.Partea introductiva a articolului 23 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 23
In situatia in care riscurile generate de expunerea la zgomot nu pot fi prevenite prin alte mijloace, lucratorilor trebuie sa li se puna la dispozitie mijloace individuale de protectie auditiva, adecvate si corect ajustate, pe care sa le utilizeze potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca si ale ARTICOLUL 23 din Legea nr. 319/2006, in urmatoarele conditii:"
9.Partea introductiva a articolului 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 28
Fara a aduce atingere prevederilor ARTICOLUL 16,17, 20 si 21 din Legea nr. 319/2006, angajatorul trebuie sa asigure informarea si formarea lucratorilor expusi la locul de munca la un nivel de zgomot egal sau superior valorilor de expunere inferioare de la care se declanseaza actiunea si/sau a reprezentantilor acestor lucratori privind riscurile generate de expunerea la zgomot, in special in ceea ce priveste urmatoarele:"
10.Partea introductiva a articolului 29 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 29
Consultarea si participarea lucratorilor si/sau a reprezentantilor acestora la aplicarea prevederilor prezentei hotarari trebuie sa se desfasoare potrivit prevederilor ARTICOLUL 18 din Legea nr. 319/2006 si trebuie sa se refere in special la urmatoarele:"
11.Alineatul (1) al articolului 30 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 30
(1) Tinand seama de prevederile ARTICOLUL 24 si 25, in situatia in care rezultatele evaluarii si masurarii prevazute la ARTICOLUL 8 indica un risc pentru sanatatea lucratorilor, Ministerul Sanatatii Publice va emite ordine pentru a asigura supravegherea adecvata a sanatatii acestora, in concordanta cu Legea nr. 319/2006."
12.Hotararea Guvernului nr. 493/2006 se completeaza cu anexa "Limitele maxime admise pentru zgomot la posturile de munca cu solicitare neuropsihica si psihosenzoriala crescuta si deosebita", prevazuta in anexa la prezenta hotarare.

ARTICOLUL V

Hotararea Guvernului nr. 1.875/2005 privind protectia sanatatii si securitatii lucratorilor fata de riscurile datorate expunerii la azbest, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 64 din 24 ianuarie 2006, Hotararea Guvernului nr. 1.876/2005 privind cerintele minime de securitate si sanatate referitoare la expunerea lucratorilor la riscurile generate de vibratii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 81 din 30 ianuarie 2006, Hotararea Guvernului nr. 300/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru santierele temporare sau mobile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 252 din 21 martie 2006, si Hotararea Guvernului nr. 493/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate referitoare la expunerea lucratorilor la riscurile generate de zgomot, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 380 din 3 mai 2006, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, vor fi republicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneaza:
Ministrul muncii, familiei si egalitatii de sanse,
Paul Pacuraru
Ministrul sanatatii publice,
Gheorghe Eugen Nicolaescu
Departamentul pentru Afaceri Europene,
Adrian Ciocanea,
secretar de stat

ANEXA


LIMITELE MAXIME ADMISE pentru zgomot la posturile de munca cu solicitare neuropsihica si psihosenzoriala crescuta si deosebita (atentie, responsabilitate, decizie, constrangere temporala)

- Anexa la Hotararea Guvernului nr. 493/2006

Complexitatea muncii

Locul de munca

Nivelul admis de zgomot Lech,z dB(A)

Posturi de munca cu solicitare neuropsihica si psihosenzoriala crescuta

Laboratoare de incercari sau depanari

Cabine de supraveghere a proceselor tehnologice

Puncte vamale

75

Posturi de munca cu solicitare neuropsihica si psihosenzoriala deosebita

Studiouri RTV si cinematografice

Cabine de comanda si control (de exemplu: dispecerat energetic, dispecerat mijloace de transport rutier, feroviar, naval)

Laboratoare pentru masurari cercetare si proiectare

Birouri sau incaperi cu calculatoare

Sali de tratament

Ghisee unde se lucreaza cu publicul, manipulare de valori, cartare postala

Incaperi pentru redactare mass-media scrisa si audio

Cabinete medicale, sali de studiu, clase, amfiteatre, biblioteci

60

Sali de operatie si tratament

Ateliere de creatie

Sali de dirijare si informare trafic aerian

50


Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 470 din data de 12 iulie 2007.

Citeste si despre:

Riscurile legate de expunerea la agenti biologici in munca Contract colectiv de munca unic la nivel national pe anii 2007-2010 nr. 2895/2006 Organizarea si functionarea Centrului National de Sanatate Mintala Exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moasa si a profesiei de asistent medical, precum si organizarea si functionarea Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania Contract cadru 2009 Programul national de protectie sociala Bani de liceu Ar trebui sa evitati sau nu organismele modificate genetic? Medicii sau nutritionistii pot acum sa castige un venit pasiv din recomandarile de suplimente Cosuri cadou elegante, cele mai inspirate alegeri din 2024, pentru medici de top Modificarea contractului cadru 2008-2009 Modificarea Legii privind Statutul personalului didactic, referitoare la normarea activitatilor didactice si de cercetare din invatamantul universitar de masterat si din invatamantul universitar de doctorat Alocatia de stat pentru copii - Modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 Modificarea isi completarea Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adoptiei Modificarea si completarea OUG nr. 115/2004 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar Modificarea aspectului alunitelor Respiratia urat mirositoare sau modificata