Ministerul Sanatatii a primit, in ultimele doua saptamani, aproape 280 de reclamatii privind comportamentul personalului din cabinetele medicilor de familie, activitatea unor centre de dializa, lipsa unor medicamente din farmacii si a dotarii cu aparatura medicala din unele spitale.
Reclamatiile au fost inregistrate la linia verde "Ce te doare" si la adresa de email a [email protected] Ministerului Sanatatii.
Potrivit primei centralizari, facute de minister dupa prima luna de functionare a centrului "Ce Te Doare?", in perioada 29 ianuarie - 20 februarie s-au primit aproximativ 2.000 de mesaje telefonice si 400 de e-mail-uri. Cele mai multe sesizari au vizat deficiente in asigurarea asistentei medicale in spitale, printre care nesupravegherea pacientilor aflati in tratament, conduita medicilor si echipamentele nefunctionale.
Alte probleme reclamate au fost intarzierea ambulantelor si prezumtive cazuri de malpraxis, in timp ce printre sesizarile privind asistenta medicala ambulatorie s-a numarat lipsa medicilor de familie de la program. Atat pacientii, cat si medicii, au semnalat si probleme legate de medicamente, cum ar fi lipsa acestora sau compensarile.
Medicii s-au plans ministerului si de lipsa posturilor, dotarile insuficiente si veniturile mici.
Centrul “Ce Te Doare?” a fost infiintat de Ministerul Sanatatii in ianuarie 2009, pentru a inregistra deficientele semnalate de catre pacienti si medici in cadrul sistemului de sanatate. Reclamatiile pot fi facute telefonic, prin intermediul liniei gratuite 0800.800.885, sau pe internet, scriind la adresa [email protected] .