Beneficiile pentru sanatate ale gutuilor

Publicat: 15 Decembrie 2011
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Efectele pozitive ale gutuilor asupra sanatatii sunt mai putin cunoscute. Aceasta influenteaza in mod pozitiv functia ficatului, sistemul digestiv si ajuta la ameliorarea bolilor aparatului respirator.

Intr-un singur fruct exista un depozit impresionant de vitamine (A, B, C, PP), saruri minerale, carbohidrati si fibre.

Beneficii

Iata care sunt unele dintre beneficiile consumului de gutui pentru sanatate:

- sucul proaspat de gutui ajuta la tratarea insuficientei pancreatice. In acest scop se va bea o jumatate de pahar de suc de gutui, de trei ori pe zi.

- conform studiilor, coaja de gutui contine substante antivirale care inhiba dezvoltarea de microorganisme care declanseaza hepatita A, B si C. Pentru stimularea functiei hepatice se recomanda o cura de o luna cu nectar proaspat de gutui.

- gutuia imbunatateste digestia si amelioreaza diareea, hemoragiile uterine si hemoroizii.

- aproximativ 150 gr de amestec de gutui cu miere este indicat in lupta contra colitei.

- gutuile proaspete sunt recomandate ca adjuvant in infectiile intestinale, inclusiv cele ale colonului inferior (sucul de gutui este contraindicat in caz de constipatie).

- greata de dimineata dispare daca se va manca o jumatate de gutuie pe stomacul gol.

- infuzia din frunze de gutui este utila impotriva diareei

- in caz de anemie se recomanda gutuile macerate, alaturi de tratamentul prescris de medic.

- bolile de natura canceroasa pot fi ameliorate de consumul de gutui (proaspete sau sub forma de nectar din pulpa si coaja). S-a demonstrat ca anumite substante din compozitia gutuilor (in special vitamina B17) ajuta la distrugerea celulelor maligne, fara a fi afectate celulele normale.

Aceste metode traditionale si-au dovedit de multe ori utilitatea incredibila. Cu toate acestea, aplicarea lor nu trebuie sa excluda consultul si recomandarea medicului, mai ales ca inclusiv consumul de gutui are contraindicatii care nu ar trebui neglijate.

Valori nutritionale

100 grame de gutuie contine:

Mod de preparare

Gutuile nu sunt consumate proaspete din cauza astringentei lor (determinata de continutul ridicat de tanin). Gutuile sunt utilizate sub forma de jeleuri si gemuri intrucat cuprind cantitati importante de pectina. Fructul mai poate fi consumat sub forma de compoturi sau copt.

Cum sa alegeti gutuile

Gutuile care sunt ferme si tari, de culoare galbena sunt cele potrivite pentru consum. Gutuile trebuie recoltate atunci cand sunt galbene in totalitate si sunt tari.

Acestea trebuie manipulate cu grija intrucat se pot deteriora foarte usor. Gutuile se vor introduce in pungi de plastic si pot fi pastrate la frigider, aproximativ doua luni.


Citeste si despre:

Beneficiile pe culori ale fructelor si legumelor Sfaturi pentru o toamna sanatoasa: imunitate, alimentatie, dieta Gutuia, alimentul minune al toamnei. Zeci de beneficii intr-un singur fruct Postbioticele – O noua solutie pentru sanatatea intestinului Probleme cu acneea? Solutiile naturale sunt cele recomandate Durere sub coaste in partea dreapta? Cand ar trebui sa te ingrijoreze durerea de ficat 11 fructe si legume de toamna care iti intaresc imunitatea Alergiile alimentare la copii Prevenirea impotentei