Centrul de Consiliere Bucuresti
"Adevăratul profesor este cel care invaţă ce au gândit altii pentru a putea preda ce a gândit el."
Tel: 00311069627
Psiholog, psihopedagog, consilier educational, consultant in cariera, doctor in medicina generala
- Conducator de dizertatii masterale in domeniul Stiintele educatiei
- Membru al comisiei de master Didactic de la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara (USAMV) din Bucuresti
- Coordonatorul Centrului de Consiliere si Asistenta Psihologica din cadrul USAMV
Activitatea didactică
Incepand din 1998 am predat de cursuri si seminarii la nivelul ciclurilor studiilor universitare de licenta si de master si a celor postuniversitare, in domeniile psihologiei generale, psihodiagnosticului, psihologiei varstelor, psihologiei educatiei, logopediei, psihopedagogiei speciale, pedagogiei, psihopedagogiei adolescentilor si adultilor, consilierii si asistentei psihopedagogice, coordonarea activitatilor de practica pedagogica a studentilor, coordonarea stiintifica de disertatii masterale, participarea ca membru în comisii de sustinere a disertatiilor masterale, în comisii pentru acordarea gradul didactic II, în comisii de concurs pentru ocuparea posturilor de asistent si lector universitar/sef de lucrari, presedinte de comisie pentru acordarea gradului didactic I.
Activitatea știintifică
1. În domeniul personalității umane, am demonstrat că trăirea, expresia, cunoașterea și acțiunea sunt modalitățile fundamentale de existență ale omului. Am identificat, descris și chiar măsurat principalele tipuri de operații psihice care intervin în diversele forme ale activității umane, cu implicații largi în domenii diverse, ca educația, antropologia, istoria civilizației, sociologia, studiile literare și psihoterapia.
2. În studiile de psihoterapie, consiliere si schimbare organizatională, am elaborat o metodă practică de rezolvare a unei varietăți de probleme individuale, relaționale si de grup prin modificarea relațiilor dintre diversele activități ale omului. Am pornit de la premisa că omul nu se poate schimba pe sine direct, ci își poate doar modifica mediul, și doar acesta, la rândul său, îl poate schimba pe om. Am descoperit că multe probleme umane sunt determinate de faptul că oamenii exprimă aluziv, de pilda prin limbajul trupului ceea ce gândesc și pe de altă parte își exteriorizează emoțiile prin acțiuni - cum ar fi sabotarea cuiva sau cultul personalității altcuiva - și nu prin expresii emoționale. Scopul psihoterapiei și consilierii prin relații directe, pe care am elaborat-o , este formulat prin deviza ‘exprimă ce simți, fă și spune ce gândești, nu face ce simți și nu-ți exprima gândurile aluziv’.
3. În studiile despre spiritualitate, am inițiat un manifest spiritual inter- si trans-religios, care promovează o reformă profundă a societății prin educație, începând cu vârstele mici, pornind de la schimbarea etică și spirituală. Reforma pornește de la ideea că lumea și viața, deși finite, reprezintă un continuum spatio-temporal etern, ceea ce reinterpretează transcendentul religiei și filozofiei clasice în lumina științei actuale și contribuie la împăcarea omului cu el însuși și cu lumea nouă de azi și de mâine. Reforma se opune educării în spiritul rușinii, vinovăției și sacrificiului, educației prin recompense și pedeapse, combate unele tendinte periculoase ca euthanasia si modificarea ‘inginerească’, fără scop medical, a organismului uman, se opune accentului pus pe aparențe și promovează justiția restaurativă și responsabilizarea precoce a omului față de lumea întreagă văzută ca un sat global. Astfel este posibilă combaterea mai eficientă a unor conduite antisociale care nu pot fi abordate eficient din perspectiva fatalistă a naturii umane imuabile, ci din cea a unei educații și societăți ameliorabile, ce depind de voința oamenilor. Principiile etice ale mișcării sunt de tipul ‘daca cineva îți scoate un dinte, nu îi scoate și tu unul, ci ajută-l să ți-l pună la loc’, ‘nu întoarce obrazul pentru a invita la o nouă palmă ci ferește capul, pentru a o evita’, ‘poartă-te ca și cum de purtarea ta ar depinde soarta întregii lumi’, sau ‘tratează-l pe fiecare ca și cum ar fi singurul Celălalt’.
Proiecte
1. În câmpul personalitatii voi pune accentul pe dezvoltarea aplicatiilor viziunii mele in domeniile socio-cultural, literar, istoric si antropologic.
2. Pe axa psihoterapiei, pe lângă faptul că-mi voi continua cercetările de consiliere pe baza de relatii directe, pe care am intemeiat-o, le voi reuni într-o carte colectivă, dorind să intemeiez o ‘şcoală’ in acest domeniu, impreuna cu masteranzi si doctoranzi.
3. In domeniul spiritualitatii si reformei educationale, vom elabora materiale didactice auxiliare menite sa contribuie la reforma educatiei etice pe baza unei noi forme de spiritualitate, pe care le vom supune aprobării ministerului de resort si institutiilor europene si internationale (Consiliul Europei, Comisia Europeană, UNESCO).
Licentiat al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti.
Master in Educatie Integrata, Universitatea din Bucuresti
Doctorat in Psihologie, Universitatea din Bucuresti
Studii de Medicina Generala, Universitatea Titu Maiorescu.
Predare de cursuri si organizare de seminarii in: Psihologia educatiei (program de studii de licenta)
Predare de cursuri si organizare de seminarii de Consiliere si asistenta psihopedagogica (program de studii de masterat)
Predare de cursuri de Psihopedagogia copiilor, adolescentilor si adultilor (program postuniversitar de formare pentru profesiunea didactica)
Participare anuala la conferinte si congrese nationale si internationale de psihologie, educatie, stiinte bio-medicale si agronomice.
Psihoterapie individuala, psihoterapie de cuplu, psihoterapia familiei, psihoterapia copilului si adolescentului;
- terapia prin relatii directe (initiator si principal dezvoltator);
- consiliere individuala, consiliere de cuplu, consilierea familiei, copilului si adolescentului, consiliere scolara;
- consiliere psihopedagogica, consultanta in cariera, si training professional